1397-03-06 09:32
1452
0
53786
به شعور خبرنگاران توهین نکنید

دفاع از فعال سیاسی در پوشش خبرنگار

چند وقتی است بحث شکایت حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از مدیر یک کانال تلگرامی معلوم الحال در فضای مجازی داغ است .

به گزارش گلستان ما ؛ این قلم گر چه به هر دو طرف ماجرا و رفتار سیاسی ( کانال معلوم الحال ) و مدیریتی ( حجت الاسلام فضیلت در اداره کل ارشاد )ایراداتی داشته اما با توجه به اظهار نظرهایی که پیرامون این موضوع رخ داده نکاتی مطمح نظر است :

اولا ؛ طبق قانون هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی می تواند نسبت به تضییع حقی که بواسطه انتشار یک مطلب از وی صورت گرفته احقاق حق کند و اصلا امری مذموم نیست و نمی توان مدیری را صرف اینکه در حوزه رسانه فعالیت می کند از حق قانونی وی باز داشت .

دوما ؛ مدیر این کانال معلوم الحال چند سالی است که با رویکرد تخریب مدیران ، افراد باتجربه و فرزندان استان را به دلیل غیرهمسو با بودن با دولت و یا حتی فعالیت مدیریتی در دولت سابق تخریب کرده و این فرصتهای خوب برای توسعه استان را از گلستان گرفته است ، شاید بعدها خسارات این رویکرد برای استان هویدا شود .

سوما ؛ جالب است که مدیر این کانال تلگرامی یک زمانی برا ی یک رسانه کار می کرده ولی در حال حاضر در سیستم وزارت ارشاد و خانه مطبوعات هیچ هویتی در خصوص خبرنگار بودن وی وجود ندارد ، ایشان یک فعال سیاسی اصلاح طلب است که برای حزب خودش اطلاع رسانی و چانه زنی می کند .

چهارم ؛ اینکه از یک فعال سیاسی در پوشش خبرنگار حمایت می شود توهین به جایگاه خبرنگاران و سوء استفاده از این جایگاه است که تشکل های صنفی این حوزه باید ورود جدی کنند ،  قرار نیست هر کسی با خانواده اش قهر کرده به سمت خبرنگاری آمده و فعالیتهای منفعت طلبانه اش را در پوشش خبرنگار ادامه می دهد . نباید دوستان و طرفداران این فرد از جایگاه خبرنگاران سوء استفاده کنند و به اسم خبرنگار از او دفاع کنند ، مرد باشند و تحت عنوان حزب به یاری او بشتابند .

پنجم ؛ اگر این فرد واقعا روزنامه نگار یا خبرنگار است مثل مرد با نشریات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز کار کند و مطالبش را در آنها بنویسد تا همه چیز شفاف و علنی باشد نه اینکه در لجنزار تلگرام با فوروارد کردن مطالب سخیف از این کانال و اون کانال علیه شخصیتها شبهه پراکنی کند و بعد در برود .

ضمن اینکه هر کسی محصولی که خود کاشته را درو می کند یا به قول قدیمی ها هر کسی خربزه می خوره پای لرزش هم می نشیند .

عماد محمدرضا پور

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.