1397-05-29 16:36
596
0
56252
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

کمبود ۱۲۰ مسجد در گلستان/ همه مردم باید با مسجد متصل باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به وجود دو هزار و ۳۰۰ مسجد در استان، گفت: برای هر ۸۰۰ نفر از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان یک مسجد در استان وجود دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان،در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد و اختتامیه دومین جشنواره گلدسته های مساجد گفت: مسجد یک پایگاه برای مسلمانان است و معمولا این پایگاه مورد غضب بود و حملات زیادی در طول تاریخ به مساجد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مسجد مامن، ملجا و پناهگاه مسلمانان است، افزود: تربیت جامعه اسلامی از سوی مساجد ممکن بوده و خواهد بود و خانواده ها برای آشنایی فرزندانشان با دین آنها را به مساجد می برند.

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: مسجد بهترین مکانی است که در آن از همه قومیت ها و طبقات اجتماعی حضور می یابند و اختصاص به قوم و قبیله ای ندارد.

وی ادامه داد: هدف مساجد تربیت آدم هاست و از مسجد آدم های خوب، آزاده و مجاهد بیرون می آیند تا هر موقع دشمن شرارت کرد در برابر آن بایستند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه مسجد به عنوان تربیت گاه، پرورشگاه، دانشگاه، مدرسه، حوزه و ... برای ما مهم است، اظهارداشت: آدم های به روز و مجاهد از مساجد تربیت و تحویل جامعه می شوند.

وی تاکید کرد: همه مردم باید با مسجد مرتبط و متصل باشند. باید دسترسی مردم به مساجد را کوتاه و آسان کنیم که مردم به راحتی و سریع به مسجد برسند.

حجت الاسلام ولی نژاد خاطرنشان کرد: دو هزار و ۳۰۰ مسجد در استان وجود دارد که برای جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان هر ۸۰۰ نفر یک مسجد است. در صورتی که استاندارد آن هر هزار نفر یک مسجد است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان به دلیل دینداری و معتقد بودن مساجد فراوانی ساختند، افزود: در عین حال ۱۲۰ مسجد هم در استان کم داریم که این تعداد باید با همکاری خیرین در استان ساخته شود.

حجت الاسلام ولی نژاد ابراز داشت: اکنون در یک منطقه و در فاصله ای کمتر از  یکصد متر ۳ تا ۵ مسجد داریم در صورتی که در یک شعاع طولانی یک مسجد هم نداریم.

وی با اشاره به جشنواره گلدسته های مساجد نیز گفت: این مسابقه در شهرستان ها برگزار شد و مرحله استانی نیز امروز برگزار و از نفرات برتر در این مراسم تقدیر می شود.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: هیچ مسجدی بدون قاری و مکبر نباشد و همه مساجد به قاری قرآن، مکبر و موذن نیاز دارد./شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.