1397-05-30 12:59
625
0
56264
معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گلستان:

استقرار پایه دوازدهم مهترین فعالیت آموزش و پرورش گلستان / تحصیل بیش از 350 هزار دانش آموز در استان

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گلستانگفت: استقرار پایه دوازدهم مهمترین فعالیت آموزش و پرورش در سال جاری است.

به گزارش گلستان ما؛ کمال الدین نظرنژاد امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: تحقیق و پژوهش، بررسی محتوای آموزشی، ضمن خدمت، فناوری و طرح و برنامه 5 اداره زیر مجموعه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی است که در هر حوزه استان گلستان فعالیت هایی را انجام می دهد.

وی استقرار پایه دوازدهم را مهمترین فعالیت آموزش و پرورش در سال جاری بیان کرد و افزود: با تغییر نظام آموزشی به 6-3-3 در مهر امسال پیش دانشگاهی حذف و پایه دوازدهم در نظری و در فنی و حرفه ای نیز پایه یازدهم اضافه می شود که به معنی افزایش نیروی انسانی و دانش آموزان است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: آموزش دبیران برای کتاب های جدید، آموزش مدیران با موضوع آیین نامه های اداری را در شهریور ماه و در طول سال تحصیلی برنامه ریزی کرده ایم.

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد فرهنگ کارآفرینی و حمایت از ایده ها فعالیت های در جهت توسعه اقتصادی پیش بینی شده و دبیرخانه کارآفرینی را برای رشد خلاقیت با سایر نهادها در آموزش و پرورش پیشنهاد کرده ایم که با اخذ مجوزهای لازم راه اندازی خواهد شد.

نظرنژاد با بیان اینکه گلستان به دلیل عدم خلاقیت در جشنواره های علمی و خوارزمی مقامی کسب نکرده است، بیان کرد: قصد داریم انجمن های علمی در آموزش و پرورش را هدفمند کرده و گسترش دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازماندهی دوره ابتدایی به پایان رسیده، خاطرنشان کرد: از روز گذشته سازماندهی دبیران را در مقطع متوسطه آغاز کرده ایم و براساس 35 ساعت هفتگی برنامه ریزی ها را انجام خواهیم داد.

وی به وضعیت آماری دانش آموزان استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 325 هزار و 249 دانش آموز به صورت روزانه  و 9هزار و 830 نفر در بزرگسالان تحصیل می کردند که از این تعداد 51 درصد پسران و 49 درصد دختران هستند .

نظرنژاد اضافه کرد: بیش از 345 هزار دانش آموز در روزانه و 10 هزار بزرگسال در سال جدید تحصیل خواهند کرد.

وی بااشاره به جمعیت 89/85 درصدی دانش آموزان در مدارس دولتی، ادامه داد: 29/58 درصد جمعیت دانش آموزی استان گلستان شهری و مابقی روستایی می باشند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به سیاست های وزارت آموزش و پرورش جهت تقویت مدارس غیر دولتی 384 مدرسه در استان به 400 باب مدرسه خواهد رسید.

نظرنژاد از پیش بینی فعالیت 78 مدرسه خرید خدمات در استان خبرداد و افزود:  پیش بینی می کنیم در سال جدید15 هزار دانش آموز  در این مدارس که اغلب روستایی هستند تحصیل کنند .

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گلستان از جمله آسیب های مدارس در استان را وجود مدارس مختلط بیان کرد و افزود: 756 مدرسه در مقطع ابتدایی و 47 مدرسه درمقطع متوسطه به صورت مختلط فعالیت می کنند.بیشترین پراکندگی در مناطق کوهستانی و مرزی استان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.