1397-06-26 18:04
801
0
57046
منتظری عنوان کرد؛

کاربرد صحیح امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی نشده است

رئیس بسیج اساتید استان گلستان گفت: متاسفانه در جامعه ما کاربرد صحیح امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی نشده است و فرهنگ‌سازی آن در سطح جامعه وظیفه‌ای همگانی است.

به گزارش گلستان ما ؛ غلامرضا منتظری عصر امروز در جمع اساتید دانشگاه‌های شرق گلستان اظهار داشت: امام حسین (ع)، در امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت برای هدایت دیگران داشت و مجموع هدایت‌گری وی با این هدف بود.

وی افزود: نقطه اوج زندگی امام حسین (ع)، در دهه محرم است اما بسترهایی برای ایجاد این نقطه اوج فراهم شد.

رئیس بسیج اساتید استان گلستان تصریح کرد: به نظر می‌رسد، آنچه از ایام محرم و امام حسین (ع) در ذهن مردم باقی مانده، دهه نخست محرم و یاران ایشان است و امام حسین (ع) از نظر علمی و آئین همسرداری مغفول مانده است.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) در کنار شجاعت, قیام, ایستادگی و مقاومت خود در برابر دشمنان، در اخلاق و ادب الگو و اسوه بوده و یکی از جلوه‌های زندگی وی, اصول اخلاقی و ادبی است.

منتظری تاکید کرد: اگر بخواهیم مانند امام حسین (ع) در مال،  فرزند و جان ایثار کرده و آن را به دیگران منتقل کنیم، باید از 2 مانع زنجیر خواستن و زنجیر داشتن عبور کنیم.

رئیس بسیج اساتید استان گلستان با اشاره به احکام, عقاید و اخلاق در دین، گفت: زیبایی دین نه به احکام است و نه به عقاید، بلکه زیبایی دین در اخلاق جلوه دارد و امام حسین (ع)، مدام به این نکته تا عاشورا توجه داشت.

رئیس بسیج اساتید گلستان بیان داشت: در انقلاب اسلامی, بنیانگذار جمهوری اسلامی و اکنون مقام معظم رهبری, همواره بر متد امام حسین ( ع)  کار می‌کنند و کاربردهای مختلف اخلاق وی را در مقابل دشمن امروزی بکارگیری کردند./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.