1397-06-27 10:23
594
0
57066
مدیرکل حفظ آثار گلستان خبرداد؛

پیش بینی اجرای بیش از یک هزار برنامه درهفته دفاع مقدس/ رونمایی از دو کتاب در حوزه بانوان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان از پیش بینی اجرای بیش از یک هزار برنامه درهفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: دو کتاب جدید در حوزه بانوان در این هفته رو نمایی می شود.

به گزارش  گلستان ما؛ مسعود جمشیدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفاع مقدس درخشان ترین عرصه تاریخ جمهوری اسلامی است لذا باید به آن ارج بنهیم و از خود گذشتگی ها و ایثار گری های رزمندگان را پاس بداریم.

وی  ادامه داد:  انقلاب اسلامی یک نهال نوپا بود که توسط امام راحل بوجود آمد. درختی که هنوز ریشه نتنیده اما با وجود پربرکت ملت شریف ایران اکنون به یک تنه تنومند تبدیل و در جهان گسترانده شده و هم جهانیان از آن استفاده می کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ نا برابری قرار داشت که عراق و استکبار جهانی  نظام نوپای ما را هدف بدترین حملات نظامی قرار داده بودند و رزمندگان با ایثار و شهادت طلبی تمام توطئه های آنان را نقش برآب کردند.

وی دفاع مقدس را یک دانشگاه با همه تخصص ها خواند و گفت: دفاع مقدس  یک گنجینه  ای است که باید فرهنگ آن را تدبیر و برنامه ریزی  آن را در اختیار نسل های آینده قرار دهیم.

جمشیدی با بیان اینکه نسل جوان تشنه واقعیت ها و مطالبه گری است،  تاکید کرد:  آثار دفاع مقدس را باید صادقانه جهت آگاهی بخشی، بدون تحریف در اختیار نسل جوان  قرار دهیم.

وی در ادامه با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیش از یک هزار برنامه در استان گلستان در هفته دفاع مقدس  پیش بینی شده است .

photo ۲۰۱۸ ۰۹ ۱۸ ۱۲ ۲۹ ۴۳

جمشیدی افزود: برنامه های این هفته از روز 31 شهریور به نام روز "صلابت، سلحشوری و صنعت دفاعی " شاهد رژه با اقتدار و عظمت نیروهای مسلح   همزمان با سراسر کشور  در گلستان  خواهیم بود . در این روز تجهیزات و نوآری های صنعت دفاعی  در معرض نمایش قرار می گیرد .

این مقام مسئول  ضمن دعوت از مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس حضور یابند، گفت: از عموم مردم  دعوت می کنیم  از نزدیک  شادهد شکوه و اقتدار فرزندانشان را در نیروهای مسلح شاهد باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در روز یکم مهرماه که با نام " علم، معرفت، نخبگان و سرباز" نامگذاری شده است، زنگ ایثار شهادت در مدارس و دانشگاه ها به صدا درمی آید، تجلیل از سربازان در پادگان ها انجام می شود.

وی بیان کرد: دومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان «علم، معرفت، نخبگان و سرباز» نامگذاری شده است که در این روز زنگ مقاومت در مدارس استان نواخته خواهد شد، در یگان‌های نظامی از سربازان تقدیر خواهد شد.

جمشیدی با بیان اینکه ارج نهادن به آموزش پدافند عامل و غیرعامل باید در سطح ادارات نهادینه شود، خاطرنشان کرد:  برنامه‌هایی در راستای بصیرت افزایی و حفظ غرور ملی و پیشبرد اهداف ملی، فرهنگی و اقتصادی در سطح یگان‌های نظامی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: روز سه شنبه سوم مهرماه جاری به عنوان «انقلاب اسلامی، مردمسالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی» نامگذاری شده است که در این زمینه تبیین نقش محوری مردم تحت ولایت مطلقه فقیه در به ثمر رساندن پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای مختلف همچنین خودباوری در عرصه‌های مختلف مورد توجه است.

این مقام مسئول  ابراز کرد: چهارم مهرماه به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولیدملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی» نام دارد و قریب به 12 سال است که مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصادی را به مسوولان و مردم تاکید و گوشزد می‌کنند که باید روی این سیاستها توجه ویژه داشته باشیم.

photo ۲۰۱۸ ۰۹ ۱۸ ۱۲ ۲۹ ۳۹

جمشیدی با اشاره به اینکه پنجم مهرماه با عنوان «شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخرافرینان» نامگذاری شده است، از برگزاری مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدای استان خبر داد و افزود: ششم مهرماه نیز به عنوان «ولایتمداری، زنان و خانواده و سلامت» نام گرفته است که نقش محوری روحانیت و بانوان در پیروزی دفاع مقدس باید تبیین شود.

وی گفت:  242 نفر از بانوان نقش فعال در دوران دفاع مقدس داشتند و ما برای تجلیل از آنان دو همایش  پیش بینی کرده ایم و تجلیل از دختران شاهد و همایش اسوه های صبر و مقاومت  را نیز در استان برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به تالیف کتب دفاع مقدس با شاخصه بومی اذهان کرد: با عقد تفاهمنامه های مختلف با نهادی آموزشی و فرهنگی بنا است هر استان با توجه به شهدای خود کتابی را  برای تمام مقاطع تدوین و به چاپ برساند که در استان گلستان با محوریت شهید عسگری  و رشادت های این شهید بزگوارخواهدبود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان در خاتمه از رونمایی کتاب‌های «لیلی‌های وطن» و «دختر یزدان» در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: کتاب لیلی‌های وطن خاطرات پروین قربانی و کتاب دختر یزدان خاطرات آسیه وزیری است که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.