1397-06-28 15:58
670
0
57087
رییس حوزه علمیه اهل سنت ترکمن:

شهادت پاک‌ترین انسان‌ها در کربلا، اسلام را قوت و استحکام‌ بخشید

رییس حوزه علمیه اهل سنت ترکمن گالیکش در روستای اجن قره خوجه گفت: محرم و عاشورا متعلق به یک مذهب خاص نیست، بلکه به‌کل جهان اسلام و همه آزادی‌خواهان دنیا تعلق دارد.

به گزارش گلستان ما، حاج صفر آخوند قزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه با اشاره به اینکه ایام محرم‌الحرام یادآور مظلومیت حضرت امام حسین و فرزندان پاک رسول مکرم اسلام (ص) است گفت: شهادت پاک‌ترین انسان‌ها در صحرای کربلا توسط حکام ظلم و جور، دین مبین اسلام را برای سال‌ها و قرن‌های متمادی قوت و استحکام‌بخشید.

وی افزود: تسلیم نشدن در مقابل ظالمان و آمادگی برای چشیدن شهد شیرین شهادت از پختگی ایمان و قوت دینی سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین علیهم‌السلام حکایت دارد.

آخوند قزاقی تصریح کرد: قیام اباعبدالله علیهم‌السلام برای طلب دنیا و پست و مقام نبود بلکه می‌خواست احکام خدا را اجرا و راه و روش پیامبر (ص) را احیا نماید.

رییس حوزه علمیه اهل سنت ترکمن گالیکش با اشاره به این مطلب که تمام آزادیخواهان جهان به امام حسین علیهم‌السلام افتخار می‌کنند گفت: مسلمانان باید اخلاق، رفتار، منش و سیره سیدالشهدا علیهم‌السلام را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به این‌که ما اهل سنت پیرو امام حسین علیهم‌السلام هستیم و باید رهرو آن امام باشیم، افزوده: دوست داشتن و محبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام مانند این است که راه آن‌ها را ادامه می‌دهیم.

آخوند قزاقی با تأکید بر این‌که نباید حادثه کربلا برای ما فقط یک اتفاق ساده و بی‌اهمیت باشد، افزود: نظر ما اهل سنت این است که امام حسین علیهم‌السلام راهش را درست انتخاب کرد و درراه حق شهید شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.