1397-08-26 09:51
435
0
58793
ارشد نظامی ارتش در استان گلستان:

آزادسازی سوسنگرد از موفق‎ترین و اثرگذارترین عملیات‎های دفاع مقدس بود

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۳۰ گرگان گفت: رژیم بعث در هنگام وقوع جنگ تحمیلی٬ پنجمین نیروی زمینی قدرتمند دنیا را در اختیار داشت و از طراحان قوی و عناصر مختلف برای آغاز یک جنگ و تهاجم گسترده برخوردار بود که آزادسازی سوسنگرد از موفق ترین و اثر گذارترین عملیات ها دفاع مقدس به شمار می رود.

به گزارش گلستان ما، امیر سرتیپ ۲ محمد غفاری ارشد نظامی ارتش در استان گلستان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۳۰ گرگان در مراسم همایش نکوداشت سالروز شکست حصر و آزاد سازی سوسنگرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: رژیم بعث در هنگام وقوع جنگ تحمیلی٬ پنجمین نیروی زمینی قدرتمند دنیا را در اختیار داشت واز طراحان قوی و عناصر مختلف برای آغاز یک جنگ و تهاجم گسترده برخوردار بود که آزادسازی سوسنگرد از موفق ترین و اثر گذارترین عملیات ها دفاع مقدس به شمار می رود.

سرتیپ ۲ محمد غفاری تصریح کرد: در آزاد سازی سوسنگرد چند مولفه مهم و شاخص قابل ذکر است:۱- اندیشه وتدابیر حضرت امام و حضورنظارت مقام معظم رهبری۲_ ولایت پذیری رزمندگان۳_ وحدت نیروهای مسلح ارتش، سپاه، بسیج و ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران ۴_ ایستادگی مردم و جوانان این شهر در برابر دشمنان بعثی که موفق به شکست یک لشکر زرهی با سه تیپ یک گردان نیروی مخصوص، یک گردان پیاده و دو گردان کماندو دشمن گردیدند که این اوج افتخار برای ایران مقتدر است.

ایشان با اشاره به نقش راهبردی مقام معظم رهبری در این عملیات بیان داشت: از ویژگی های بارز رهبری در دوران دفاع مقدس علاقمند به حضور و مشاهده نزدیک صحنه نبرد بود که باعث تقویت روحیه رزمندگان بود که توانستند با دستان خالی در برابر دشمنان افتخاری بزرگ را رقم بزنند که این می تواند الگوی شایسته برای نسل جوان و مدیران در ایستادگی در مقابل تحریم های ظالمانه دشمنان و رهایی از جنگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باشد.

در این همایش که کلیه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در استان و مدیران و مسولان حضور داشتند ارشد نظامی آجا در استان گلستان با اعلام آمادگی کامل نیروهای مسلح کشور افزود: زمان و دقت دو شاخص مهم در میزان آمادگی نیروهای مسلح به لحاظ تاکتیک و تکنیک می باشد که الحمدا..... این مهم ثابت گردیده و روز به روز بر توسعه، پیشرفت و آمادگی خود می افزاییم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.