1397-09-22 05:04
2048
1
59430
به بهانه سفر گوانژو:

دلیل عدم پیشرفت و توسعه گرگان / باید به حال این شورا تاسف خورد

... یکی از اعضای باسابقه شورا با طنز و کنایه گفت یعنی الان دو تا شهر محرم شدند ، صیغه محرمیت را کی خوانده و یکی دیگر از اعضای شورا نیز به کنایه می گوید ، آقاملایی صیغه را خوانده و برخی نیز خندیدند .

پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما : یادداشت  ؛ سفر معاون عمرانی استانداری گلستان ، شهردار گرگان و دو عضو شورای اسلامی شهر گرگان به شهر چین و عقد خواهر خواندگی با شهر گوانژو در هفته ای که گذشت ، انجام شد ، غراوی ، دادبود ، یوسفی و آقاملایی اما برای این سفر مسیر پرتنشی را طی کردند .

تنش هایی که فضای مجازی بر آن دامن زد و جنبه های پررنگ آن را از مخالفین مسافرین چین و کمرنگ تر آن را برخی دیگر که دلایل خاص خود را داشتند ، دیدیم ؛ همچنین برگزاری قرعه کشی و به طنز گرفتن این قضیه و ساختن فکاهی از این سفر باعث شد تا این حرکت مهم بین المللی در سطح شهر چندان جدی به حساب نیاید و در فضای شهری گرگان منعکس نشود .

هر چه در گرگان این حرکت مهم به دلیل خرده ضعف های فرهنگی و فکری با اهمیت تلقی نشد ، اما آنطرف تر جایی که چین کمونیست می باشد ، اوضاع کاملا فرق داشت ، شهردار گوانژو با حساب و کتاب و مطالعه بر اوضاع شهر گرگان ، این شهر شمالی را برای عقد خواهرخواندگی دعوت کرد ، الحق و الانصاف نیز نباید از نقش دکتر دادبود شهردار گرگان برای رایزنی با سرکنسولگری ایران در گوانژو جهت تدارک مقدمات این سفر به سادگی گذشت .

قضیه کاملا برای طرف چینی جدی بود ، شهری که بعد از پکن و شانگهای سومین شهر پرجمعیت چین به شمار می رود ، شهری که 13 میلیون جمعیت دارد و مدل مدیریت آن در طراز جهان اول است ، گوانژو طی 20 سال گذشته به لحاظ گردشگری متحول شده و درصد بیکاری این شهر زیر 3 درصد است و نظام اداری آن نیز الکترونیک می باشد ، در این شهر کسی یک ریال انعام نمی گیرد ، خودخواه نبوده و مهمان نوازند ، به تغذیه خود اهمیت می دهند و وزن آنها بیشتر از 70 کیلو و قدشان بالای 170 سانتی متر نمی شود .

نکته مهمتر اینکه از ایران فقط شهر گرگان در این مجمع حضور داشت ، مجمعی که بنام راه ابریشم برگزار شد و یک راهبرد بین المللی برای گسترش روابط کشورهای شرق به شمار می رود ، یکی از حاضران در این سفر عنوان کرد استقبال از تیم اعزامی ایرانی در حد یک وزیر بود و تشریفات بسیار دیپلماتیک و کاملا جدی که نشان می داد طرف چینی کاملا هدفمند و با برنامه با مدیران شهری گرگان وارد مذاکره شده است .

آنهایی که هزینه مالی این سفر را دلیل مخالفت خود عنوان کردند نیز بدانند که هزینه اقامت در چین رایگان بوده و یک ریال هم از بیت المال شهرداری هزینه نشده و هزینه بلیط رفت و برگشت دو نفر اعضای شورا نیز از عابر بانک علی اصغر یوسفی رئیس شورای شهر گرگان کشیده شده و اسناد آن نیز موجود است .( شاید ایشان راضی به گفتن این مطلب نباشد اما نگفتن آن نیز باعث می شد تا عده ای همچنان بر طبل مخالفت بکوبند که هزینه ها را شهرداری داده است و مغالطه کنند ضمن اینکه هزینه پرواز رفت و برگشت تهران گوانژو نفری 7 میلیون و 300 هزار نفر بوده است).

تفاهم نامه شهرداران گرگان و گوانژو جهت خواهرخواندگی در این شهر با حضور نمایندگانی از کشورهای فرانسه ، ایتالیا ، بنگلادش ، ژاپن ، هندوستان ، ترکیه و ... در سطح بین المللی و با تشریفات خاص برگزار شد و دو شهر مهم خواهر خوانده شدند .

درست در زمانی که دو شهردار بصورت بسیار جدی در حال رایزنی برای همکاری بیشتر برای توسعه روابط خصوصا در عرصه گردشگری بودند و تفاهم نامه را امضا می کردند ، جلسه صحن علنی شورای شهر گرگان عصر روز شنبه 17 آذر ماه برگزار شد .

متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر در این جلسه شان و جایگاه شورا را به پایین ترین سطح تنزل داده و تعابیری بکار بردند که واقعا حالا فهمیدم که چرا این شهر پیشرفت نمی کند  و مدام درجا می زنیم ؟

در خلال جلسه خبر دادند که گرگان و گوانژو خواهر خوانده شدند ، یکی از اعضای باسابقه شورا با طنز و کنایه گفت یعنی الان دو تا شهر محرم شدند ، صیغه محرمیت را کی خوانده و یکی دیگر از اعضای شورا نیز به کنایه می گوید ، آقاملایی صیغه را خوانده و برخی نیز خندیدند .

واقعا باید به حال این شورا و این طور نمایندگان شهر گرگان تاسف خورد که رویداد به این بزرگی و عظمت را نادیده گرفتند و با طنز و جک آبروی شهر را به حراج گذاشتند و آنقدر طعنه زدند تا  مردم شهر از این موفقیت بزرگ بین المللی مطلع نشوند ، آیا واقعا عدم همسویی فکری مثلا با شهردار یا معاون استاندار و یا مخالفت با رفتن آقاملایی به این سفر اینقدر ارزش داشت که کل این سفر و این رویداد بزرگ زیر سوال برود ؟

واقعا طی یک سال و نیم گذشته چه موفقیتی بزرگی برای شهر گرگان داشتید که حالا از چنین رویداد بزرگی با طنز و فکاهی و مسخره کردن و جدی نگرفتن عبور می کنید ، سرکنسولگری ایران در چین که قبل از سفر از حواشی این سفر در فضای مجازی گرگان باخبر شده بود ؛ از رفتار برخی از اعضای شورا و نحوه برخورد آنها با این سفر تاسف خورد و اظهار شرمندگی کرد و می گفت واقعا برخی از اعضای شورا چرا اینگونه رفتار می کنند؟

به نظر می رسد هنوز برخی از افراد شورای شهر با خودشان کنار نیامده اند ، منیت و خودخواهی ، تکبر و خود بزرگ بینی ، نفع شخصی ،  غرور ، نبود گذشت و ایثار آفاتی هستند که برخی از اعضا با آن درگیر هستند و تا اینها اصلاح نشود نمی توان به آینده این شهر امیدوار بود .

اینطور مواقع است که باید به مردم گوشزد کرد هنگام رای دادن واقعا دقت و فکر کنند و افرادی را انتخاب کنند که واقعا با آبرو و اعتبار شهر بازی نکنند و افق بزرگ برای توسعه شهر داشته باشند ، در بهت و حیرتم اگر شهردار گوانژو و تیم همراهش بخواهند به گرگان بیایند چطور می خواهیم با این بضاعت و آن احترامی که آنها از تیم ما داشتند میزبانی کنیم ؟

نویسنده : افسانه قجر

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مسعود

با سلام و احترام خدمت مدیران سایت و مدیران ارشد استان، جای بسی تاسف است انسان با خواندن این مطلب این نکته در ذهن انسان شکل می گیرد که مدیران باید پاسخگوی مردم و ملت باشند یا پاسخگوی یه عده آدم که به قول خودتان بر طبل تو خالی می کوبند ، اگر واقعا این سفر دارای اهدافی کلان بوده و باعث رونق و ترقی شهر گرگان شود دیگر نیاز به توضیح دادن برای این عده خاص نیست مردم هم خودشان به اندازه کافی فکر دارند و خوب و بد را از هم تشخیص خواهند داد.

0
0
پاسخ
1397-09-20 05:10

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.