1397-09-22 09:38
1383
0
59436
دادبود در جمع خبرنگاران :

در دیپلماسی شهری خیلی عقب هستیم / شهردار گوانجو مشتاق سفر به گرگان است

شهردار گرگان تاکید کرد: خوشبختانه شهردار چین پس از شنیدن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در گرگان، بسیار مشتاق سفر به گرگان است.

به گزارش گلستان ما ؛ عبدالرضا دادبود شهردار گرگان شامگاه گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: گرگان طی سال‌های گذشته در حوزه دیپلماسی شهری از سایر شهرهای همتراز خود عقب مانده و در دوره جدید مدیریت شهری سعی شده این خلا جبران شود.

وی ادامه داد: به همین منظور طی ماه‌های گذشته اقداماتی در راستای توسعه روابط با شهرهای کشورهای مختلف پیشرفته آغاز شد و با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری برای عقد خواهرخواندگی گرگان و گوانجو انجام شد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: پس از موافقت اولیه دو طرف برای پیمان خواهرخواندگی، ما نتوانستیم در نخستین دعوت از سوی طرف چینی وارد مذاکره شویم و در دومین دعوت رسمی که همزمان با برگزاری مجمع جهانی شهرداران بود به گوانجو سفر کردیم و این موضوع پیگیری شد.

دادبود بیان کرد: این مجمع یکی از مجامع بزرگ جهانی است که به پروژه‌های بزرگ و برتر شهرهای جهان جوایزی اهدا می‌شود که از هر کشور یک شهردار برای این مجمع دعوت می‌شود و گرگان به عنوان تنها شهر از ایران در این مجمع شرکت کرد.

وی اضافه کرد: گرگان به عنوان تنها شهر خواهرخوانده از ایران برای گوانجو است که این اتفاقات خوب باعث می‌شود باب اقدامات و تعاملات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و گردشگری باز شود.

شهردار گرگان با اشاره به عقد تفاهمنامه یکساله با گوانجو گفت: در یک سال آینده اگر میزان همکاری‌ها به سطح قابل قبولی برسد امکان عقد تفاهمنامه طولانی‌مدت را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم در طول یک سال آینده همکاری خوبی را شکل دهیم.

وی اضافه کرد: برای اجرای بهتر تفاهمنامه، دفتر ویژه پیگیری تفاهمنامه خواهرخواندگی گرگان و گوانجو را راه‌اندازی کرده‌ایم و با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در گرگان، با توجه به اشتیاق طرف چینی، امیدوارم هرچه زودتر شاهد حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران چینی در گرگان باشیم.

شهردار گرگان تاکید کرد: خوشبختانه شهردار چین پس از شنیدن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در گرگان، بسیار مشتاق سفر به گرگان است.

دادبود خاطرنشان کرد: شهر گوانجو در حوزه نورپردازی عالی کار کرده و توانسته جذابیت بسیار خوبی را ایجاد کند و در این بخش استفاده از تجربه‌های گوانجو را در دستور کار قرار دادیم و قرار است به زودی کارگاه آموزشی نورپردازی شهری با حضور متخصصان چینی در گرگان برگزار شود که در این کارگاه از تمام علاقه‌مندان در سطح استان و حتی استان‌های همجوار دعوت خواهد شد.

دادبود بیان کرد: استفاده از تجربه گوانجو در حوزه حمل و نقل عمومی برای ما بسیار اهمیت دارد و به این موضوع توجه شده و به زودی در این بخش هم همکاری خوبی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.