1397-10-25 14:36
446
0
60404
در نشست خبری رئیس جمهور عنوان شد ؛

گلستان به مرکز صنعت سبز تبدیل شود / رسانه‌ها ناظر قول‌های دولت به مردم باشند / بازسازی 4 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده گلستان / محصول پتروشیمی گلستان تغییر کند

رئیس جمهور گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم که ناظر خوبی برای قول‌هایی که ما به مردم داده‌ایم باشند و هم تذکر بدهند و اگر انتقادی هم وجود دارد بیان کنید رسانه رابط خوبی بین دولت و مردم است و می‌توانید نظرات مردم را به ما اعلام کنید.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام حسن روحانی در نشست خبری پایان سفر به استان گلستان که ظهر امروز 25 دیماه در گرگان برگزار شد، اظهارکرد: اجتماع با شکوه و احساسات خوب مردم، نشان از آنست که مردم با همه وجود از انقلاب و نظام خود پشتیبانی می کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش فرهنگی مسئولان شاهد وحدت و همدلی خوبی میان همه مردم و اقوام مختلف هستیم همچنین با فداکاری و ایثار نیروهای مسلح استان شاهد امنیت خوبی در گلستان هستیم.

رئیس جمهور به توانمندی ها و ظرفیت های استان اشاره کرد و گفت: در این سفر حدود 586 طرح و پروژه در حوزه کشاورزی ، صنعت و گردشگری افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

‌به گفته وی؛ در این سفر تفاهم‌ نامه همکاری میان برخی از بانک های عامل کشور و مسئولان اجرایی استان به ارزش حدود 20 میلیارد تومان برای اجرای طرح های توسعه ای امضاء شده که باید مسئولان استان برای اجرای شدن آن تلاش کنند.

روحانی به استعدادهای مناسب کشاورزی استان اشاره کرد و اذعان داشت: زمینه های لازم برای توسعه کشاورزی و کشت محصولات متنوع با تولید بیشتر و مصرف آب کمتر را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: نباید در کنار دریای خزر مردم دچار مشکل آب باشند و باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت در راستای نمک زدایی از آب و توسعه کشت گلخانه ای تلاش کنیم.

Neshast 1

رئیس جمهور به مصوبه زهکشی 22 هزار هکتاری سفر گذشته کاروان تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: امروز 34 هزار هکتار از زهکشی اجرایی شده و50 هزار هکتار دیگری را نیز نماینده ولی فقیه در استان درخواستند که سعی می‌کنیم تا جایی که در توان دولت است، اجرایی کنیم.

وی با اشاره به لایحه منطقه آزاد که به مجلس فرستاده شده و امیدواریم از سوی مجلس مورد موافقت قرار گیرد، گفت: محیط زیست، پارک ملی گلستان، خلیج گرگان، جزیره آشوراده و مراکز جذب گردشگر در استان گلستان است که بسیار مهم است و باید با رعایت اصول زیست محیطی در مورد آنها کار شود.

روحانی خاطرنشان کرد: از این میزان پروژه ها اگر20 تا 30 درصد آن در سال‌های آینده عملیاتی شود تحول بسیار بزرگی را در استان گلستان شاهد خواهیم بود.

به گفته وی ؛ طرح های آب شیرین کن موضوع دیگری است که باید در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولت اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص بلاتکلیفی پتروشیمی گلستان افزود: در سفر قبل هم اشاره کردیم اگر پتروشیمی بخواهد تولید اوره کند باید خودش مشتری پیدا کند چون تولید اوره بالاست. اما اگر محصول آن را به محصولی که مشتری بیشتری داشته باشد تغییر دهند ما اعلام آمادگی می کنیم.

Neshast 1

وی افزود: دولت برای تأمین گاز تعهداتش را انجام می‌دهد اما اینکه چه می‌خواهد تولید کند بستگی به سهامداران دارد. استاندار هم این مسئله را بارها دنبال کرده اگر طرح قبلی باشد باید مشتری را خودشان پیدا کنند.

روحانی درباره بهره گیری از مردم ترکمن منطقه در مسئولیت‌های مختلف گفت: مردم ترکمن در کنار دیگر اقوام و مذاهب در این استان یک همزیستی مسالمت‌ آمیز و برادرانه دارند و اینکه از مردم با استعداد ترکمن در مسئولیت‌های مختلف استفاده شود به‌حق و درست است.

رئیس جمهور تاکیدکرد: ما در این دولت از اقوام و مذاهب مختلف در پست‌های مدیریتی استفاده کردیم و به‌کارگیری جوانان، بانوان و اقوام جزو شعارهایی بود که به آن متعهد بودیم.

وی گفت: امروز بانوان زیادی در سمت‌های اجرایی و مدیریتی داریم و این مسیر باید ادامه داشته باشد. اصل ما بر شایسته‌سالاری است و باید از آنها استفاده شود.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت کریدور ریلی اینچه‌برون و برنامه دولت برای توسعه آن اذعان داشت: راه‌آهن اینچه برون یکی از 3 طرح دارای اولویت راه آهن است که کشور را به منطقه cis وصل می کند و در این خصوص سرمایه‌گذاری خوبی برای برقی کردن و اصلاح مسیر و تونل‌ها در حال انجام است.

Neshast 1

وی گفت: استان گلستان مزیت های خاصی همچون آشوراده ، خلیج گرگان و دریای خزر، پارک ملی گلستان را در حوزه گردشگری دارد که اختصاص به این استان دارد و جزء مجموعه استانهای پرجاذبه است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه گردشگری می‌تواند در این استان اشتغال ایجاد کند، افزود: خوشحالم که بیکاری در این استان از متوسط کشوری پایین‌تر است و نسبت به سال قبل هم این آمار کاهشی نسبی دارشته است.

وی به طراحی ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور اشاره کرد و افزود: یکی از نقاطی که دولت می تواند کمک کند بافت فرسوده است که برای سال آینده وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد 4 هزار واحد مسکونی را به استان گلستان اختصاص دادیم.

روحانی با بیان اینکه برای خانه اولی‌ها تسهیلات 6 درصدی در نظر گرفتیم، گفت: سرمایه گذاری بانکی در اختیار توسعه‌گران قرار می گیرد و کارهای زیربنایی برعهده دولت و کارهای ساختمانی برعهده توسعه‌گران خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به صنعتی نبودن استان گلستان، گفت: با استفاده از فناوری های نوین باید استان گلستان تبدیل به مرکز صنعت سبز در کشور شود تا برای جوانان تحصیل کرده اشتغال ایجاد کند .

وی افزود: از رسانه‌ها می‌خواهم که ناظر خوبی برای قول‌هایی که ما به مردم داده‌ایم باشند و هم تذکر بدهند و اگر انتقادی هم وجود دارد بیان کنید رسانه رابط خوبی بین دولت و مردم است و می‌توانید نظرات مردم را به ما اعلام کنید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.