1397-12-02 08:49
1941
0
61348
مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان:

شکارچیان غیرمجاز گراز وحشی در پارک ملی گلستان دستگیر شدند / تأمین گوشت رستوران‌های بین‌راهی از گوشت خوک

شکارچیان غیرمجاز گراز وحشی که برای تأمین گوشت رستوران‌های بین‌راهی شکار می کردند در پارک ملی گلستان دستگیر شدند.

به گزارش گلستان ما، یحیی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: طی گزارش‌های مردمی به یگان حفاظت محیط‌زیست پارک ملی گلستان مبنی شکار شدن گرازها در مسیر جاده میان‌گذر پارک توسط عده‌ای، محیط‌بانان واحد محیط‌بانی تنگه گل در اسرع وقت منطقه موردنظر رو موردبررسی قراردادند.

وی افزود: حین گشت و کنترل در جاده آسیایی به یک دستگاه وانت پیکان سفیدرنگ با دو نفر سرنشین مشکوک شده و اقدام به توقف و با رعایت مقررات بازرسی کرده که لاشه دو رأس گراز وحشی شکار شده در آن کشف و ضبط شد.

مرادی افزود: متخلفین شکار گراز وحشی با تعیین میزان ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست و پس از طی سیر مراحل قانونی به مقام قضایی شهرستان گالیکش معرفی شدند.

به گفته وی این افراد برای فروش به رستوران‌های توراهی جاده‌ها و گران بودن گوشت دام حلال به خرید و شکار گوشت گراز وحشی روی آورده‌اند.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت محیط‌زیست پارک ملی گلستان شبانه‌روز در حال پایش منطقه تحت مدیریت هستند و در صورت مشاهده با هرگونه تخلف زیست‌محیطی مطابق با ضوابط و مقررات قانونی بشدت برخورد می‌نماید.

nilkooh3341 1

nilkooh3341 1

nilkooh3341 1

به گزارش «نیلکوه» پارک ملی گلستان در 30 کیلومتری شرق شهرستان زیبای گالیکش و در منتهی‌الیه حوزه استحفاظی استان گلستان (به سمت خراسان شمالی) قرار دارد.

این پارک نخستین پارکی است که در ایران عنوان پارک ملی را به خود اختصاص داد. این پارک تا قبل از سال 1336 از شکارگاه‌های شناخته‌شده و پرآوازه کشور محسوب می‌شد و به جنگل گلستان مشهور بود.

در 19 مرداد سال 1336 به نام منطقه حفاظت‌شده ˈ آلمه وایشکیˈ تحت حفاظت و حمایت کانون شکار ایران قرار گرفت.

پارک ملی گلستان که با وسعت 91 هزار و 895 هکتار تحت حفاظت قرارگرفته در سال 1977 به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره انتخاب و به پروژه شماره 8 برنامه انسان و کره مسکون (MAB) یونسکو اهداء شد و تاکنون نیز جایگاه خود را در خانواده ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره جهان حفظ کرده است.

این پارک در شرق استان گلستان و در حدفاصل استان‌های گلستان و خراسان شمالی قرار دارد که مدیریت آن در اختیار شهرستان گالیکش است.

پارک ملی گلستان پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که 1362 گونه گیاهی که یک‌پنجم فلور گیاهی ایران را شامل می‌شود.

همچنین تاکنون 69 گونه پستاندار، 150 گونه پرنده، سه گونه دوزیست و 24 گونه از خزندگان در این پارک شناسایی‌شده‌اند که نشان از اهمیت حیاتی این پارک دارد.

این پارک شامل دره‌ها و چشم‌اندازهای متنوع، منابع آبی متعدد نظیر رودخانه‌ها، نهرها و چشمه‌ها و آبشارها است و از تنوع زیستی و ارزش‌های اکوتوریستی بالایی برخوردار است.

پوشش گیاهی این پارک شامل بلوط، بلند مازو، ممرز، انجیلی، پلت، شیردار، کرکو، آزاد، اوری، توسکای قشلاقی، کلهو، انجیر، توت، ملچ، داغداغان، ازگیل و ولیک، زالزالک، سیاه تلو، گوجه وحشی، شیرخشت، گردو، تمشک، انار وحشی، گلابی وحشی، زرشک، تاغ، گز، پرند، کاروانکش، گون، چوبک، درمنه، خارشتر و ارس است.

جاده ترانزیتی و بین‌المللی تهران به مشهد مقدس نیز از وسط این پارک ملی عبور می‌کند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.