1397-12-02 09:20
1619
0
61351
رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد؛

صدور رای پرونده الینا فروتن/ مقصران به پرداخت دیه و سه سال ویزیت رایگان محکوم شدند

دادگاه ۳ پزشک و ۳ پرستار را در پرونده مرگ الینا فروتن، کودک ۶ ساله‌ای که اردیبهشت سال ۹۵ پس از جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان به کما رفته و پس از مدتی درگذشته بود، مقصر شناخت.

به گزارش گلستان ما ؛ «الینا فروتن» دختر 6 ساله گرگانی، 14 اردیبشهت 95 پس از انجام عمل جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان به کما رفت و بعد از چند ماه، 22 مرداد همان سال از دنیا رفت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قضات شعبه ی اول دادگاه تجدیدنظر استان پس از اعلام نظر هیئت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور ، دو پزشک متخصص، پزشک مسئول فنی شیفت شب بیمارستان و سه پرستار پرونده الینا را مقصر شناختند.

هادی هاشمیان افزود: بر اساس رای دادگاه متخصص بیهوشی به علت پاره کردن سینوس پریفرم 50 درصد مقصر شناخته شد و باید نیمی از دیه  را بپردازد.

فوق تخصص ریه کودکان هم به علت مراقبت ناکافی و واگذاری مراقبت بیمار به رزیدنت بی تجربه به میزان 20 درصد مقصر است و به همین میزان میزان باید دیه بپردازد.

سه پرستار وقت بیمارستان هم به علت توجه کافی نکردن به بیمار و اطلاع ندادن به موقع وضعیت کودک به پزشکان ، هر کدام 5 درصد مقصرند و دادگاه هر کدام از آنان را به پرداخت 5 درصد دیه محکوم کرد.

هاشمیان ادامه داد و گفت: بر اساس رای دادگاه مسئول فنی وقت بیمارستان هم به علت کنترل نکردن ریکاروری و استفاده از لوله های نامناسب ،15 درصد مقصر شناخته شد و باید به همین میزان نصف دیه  را با توجه به ماه حرام بپردازد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:دادگاه این سه پزشک را از جنبه ی عمومی جرم هم به حبس تعزیزی محکوم کرد اما بر اساس قانون جایگزین حبس باید مدت سه سال ، بیماران نیازمند را رایگان ویزیت کنند.

وی افزود: واحد اجرای احکام کیفری گرگان و دانشگاه علوم پزشکی استان بر اجرای این رای نظارت می کنند.

به گفته هاشمیان ، این رای قطعی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.