1397-12-02 11:01
469
0
61356
در آیین افتتاحیه دوره آموزشی تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی استان مطرح شد؛

6 آسیب اولویت جدی گلستان/ لزوم توقف حوزه کمی و ارتقاءحوزه کیفی دانشگاه ها

آیین افتتاحیه دوره آموزشی تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی ویژه تشکل های دینی و سازمان های مردم نهاد استان در سازمان تبلیغات اسلامی در گرگان برگزارشد.

به گزارش گلستان ما؛  فتح الله نوری امروز دراین مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با ورود همه دشمنی ها چهل سالگی خود را جشن گرفت و وارد دهه پنجم انقلاب شده است .

وی  با بیان اینکه شکل مبارزه در دهه پنجم انقلاب متفاوت شده است، افزود: چهل سال انقلاب اسلامی در حوزه زیر ساخت های علمی پزشکی نظامی، آموزشی و ..پایه ریزی شده است .

رئیس بنیاد صیانت از بنیاد خانواده گلستان تصریح کرد: دشمن به دنبال تغییر رفتار و سپس ساختار در جامعه ماست و تمام تلاش خود را در این عرصه بکار بسته، لذا مقام معظم رهبری به جوانان و سپس مسئولان  و مردم هشدار داده است.

60 درصد از ظرف انقلاب اسلامی پرشده است

نوری بیان کرد: به اذعان خود غربی ها،60 درصد از ظرف انقلاب اسلامی پرشده است و ما بای به دنبال 40 درصد دیگر آن باشیم که حوزه های اجتماعی و فرهنگی است .

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان  با اشاره 17 تهدید جدی در حوزه اجتماعی، خاطرنشان کرد: امروز عصر پدیده  هاست و پدیده ها آنقدر متکثر شده اند که می توانند حکومت ها را ساقط کنند و ملت های مقتدر را از پای در آورند لذا نسبت به پدیده های اجتماعی باید حساس بود.

نوری به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت:  در تعریف آسیب ها می توان گفت که هرکس  ازهنجارهای  پذیرفته جامعه  عبور کند و به سمت ناهنجاری برود به خود و سپس خانواده و جامعه آسیب می رساند بنابراین   باید به آن حساس بود .

رئیس بنیاد صیانت از بنیاد خانواده گلستان به ذکر آسیب های احصا شده در کشور پرداخت و یادآورشد: حاشیه نشینی  و بافتهای فرسود،  مفاسد اخلاقی، اعتیاد ، امنیت عمومی و مسائل اجتماعی فرهنگی محیط های دانشگاهی،نارضایتی از کارکردهای اداری، آسیب های اجتماعی کودکان، اختلالاط روانی ازجمله  آن است .

image 2019 2 21 14 23 5 127 onF

آمار مجردها و مطلقه ها در کشور نگران کننده است

نوری در حوزه آسیب های طلاق گفت: آمار مجردها و مطلقه ها در کشور نگران کننده است بنابراین باید  حاکمیت، دولت و مردم تسهیل ازدواج باشند و در  کنترل  و مراقبت از همپاشیدگی  و تحکیم بنیان خانواده برنامه  های مدون داشته باشند .

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه کمی مراکز دانشگاهی نمره 20 داریم، گفت:  در حوزه کیفی  خوب کار نکرده ایم و تنها آموزش را هدف قرار داده ایم. باید حوزه کمی را متوقف کنیم و ارتقای کیفی بپردازیم.

 درفضای مجازی زمینه را برای دشمن فراهم کردیم

رئیس بنیاد صیانت از بنیاد خانواده گلستان اذعان کرد: رضایت از کارکرد اداری بسیار مهم است چرا که  زمانی جامعه اعتمادش به دستگاه ها ازدست برود نگرانی جدی در ادامه حیات بوجود می آید و این آسیب است .

نوری به آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت:  ازفضای مجازی نه تنها استفاده درست نمی کنیم بله  زمینه را برای دشمن فراهم کردیم  که هر بلایی  سر ما بیاورد  و نقش آفرینی ما در آن صفر است .و آسیب آن هر روز جدی تر می شود .

6 اولویت جدی استان گلستان

وی 6 اولویت جدی استان را  مهاجرت و حاشیه نشینی، مواد مخدر و اعتیاد،، طلاق، مفاسد اخلاقی، خودکشی و کودکان باز مانده از تحصیل برشمرد.

وی ادامه داد: متاسفانه آمارها نشان می دهد رتبه استان در حوزه  اعتیاد در سال 96 ، دوم، مفاسد اخلاقی، چهارم  و در سایر موارد نیز نگران کننده است و مسئولان استانی به جد باید به این حوزه و کاهش آن برنامه داشته باشند.

نوری به نقش موثر تشکل های مذهبی اشاره کرد و گفت: تشکل های مذهبی  و نخبگان اجتماعی مانند علما هستند  و همه باید در یک سنگر قرار گیریم و به وظیفه مان  عمل کنیم. و وظیفه سنگربانی برای همه است .

رئیس بنیاد صیانت از بنیاد خانواده گلستان با بیان اینکه برای هر تشکل همسویی باید مبنایی تعریف کنیم و آن را از تحریف و انحراف دور بداریم، بیان کرد: بنیادصیانت از بنیاد خانواده ذیل بند 5 اصل 155 در وظایف قوه قضاییه قرار داده شده است که تاکنون مغفول مانده است  و باید احیا شود. این بنیاد غیر دولتی، همه امکانات دولتی و غیر دولتی را  و افراد حقیقی، حقوقی و خصوص را  در برمی گردد.

image 2019 2 21 14 26 8 258 RzM

ضرورت آموزش شیوه مدیریت منزل

در ادامه غلامرضا منتظری، رئیس بسیج اساتید گلستان با اشاره به نقش اخلاق در بنیان خانواده ،اظهار کرد:  اخلاق یعنی احساس مسئولیت در ارتباط با دیگران معنا پیدا می کند .

وی افزود: ریشه همه سقوط ها در خانواده ها ضعف اخلاق است، لذا دین مقدس اسلام بسیار از آن سخن می گوید و آموزه های فراوان جهت تحکیم اخلاق دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان تصریح کرد: ابراز عشق و بیان محبت در خانواده بسیار اهمیت دارد و بهترین روش برای مدیریت خانواده است .

وی ادامه داد: بسیاری از موارد ناسازگاری ها در خانواده ریشه در شیوه مدیریت منزل دارد و باید هر یک از افراد آن را یاد بگیرند.

صبر و استقامت در برابر بد اخلاقی های همسر

منتظری با اشاره به صبر و استقامت در برابر بد اخلاقی های همسر بیان کرد:  در زندگی بسیاری از مسائل را باید نشنویم و از آن بگذریم .

وی ادامه داد:  تحمل بد اخلاقی های همسر برای زن ثواب حضرت آسیه همسر فرعون و برای مردان ثواب صبر حضرت ایوب در قرآن و روایات آورده شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.