1397-12-03 02:51
1913
0
61369
حجت الاسلام رضایی در گفت و گو با گلستان ما :

حساسیت ها از روی نام زندان حذف شود / زندانی داشتیم جرمش قتل عمد بود حافظ کل قرآن شد / تنها استانی هستیم چهار سال زندانیان را راهیان نور بردیم

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان گلستان گفت :زندانی داشتیم که جرمش قتل عمد بود اما با تلاش خود در زندان قران را حفظ کرد و همین قران او را از پای چوبه دار نجات داد .

 به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالهاشم رضایی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان گلستان ظهر امروز پنجشنبه 2 اسفندماه  در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد : در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماهی و کاهش آن در زندان های استان گلستان با همکاری دستگاههای متولی نظیر بهزیستی اقدامات خوبی برگزار شده است .

حجت الاسلام رضایی افزود: جهت ارتقا مهارتهای فردی ، خانوادگی و اجتماعی مددجویان ، همه زندانیانی که شرایط زندان باز و واجد مرخصی بودند به تفکیک شهرستانها با همکاری بهزیستی ، شبکه بهداشت و درمان و فرمانداران دوره آموزشی برگزار شد و برای زندانیانی که در زندان بسته بوده و واجد مرخصی هم نبودند این دوره ها برگزار شد .

وی اضافه کرد : یک دوره آموزشی تقسیم کار هم طی تفاهم نامه ای با وزارت کشور برگزار شد که در این طرح دانشگاه ها ، اساتید و ائمه جمعه هم پای کار آمدند و با همکاری انجمن حمایت از زندانیان و مرکز خدمات اجتماعی اقدامات خوبی صورت گرفت .

زندانی داشتیم جرمش اعدام بود حافظ کل قران شد

مسئول روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گلستان در ادامه خاطرنشان ساخت : در زمینه آموزش قران اعم از روخوانی ، تفسیر ، حفظ و روان خوانی هم اقدامات بسیار مناسبی انجام شد به طوری که امروز برخی مددجویان ما در زندان ، مساجد و پایگاه ها مربی آموزش قران هستند .

رضایی یادآور شد : زندانی داشتیم که جرمش قتل عمد بود اما با تلاش خود در زندان قران را حفظ کرد و همین قران او را از پای چوبه دار نجات داد ، این فرد بعد از آزادی در دامغان سوپرمارکتی راه انداخته و تحت عنوان مربی قران با اوقاف دامغان همکاری می کند .

وی تاکید کرد : در زندانهای استان مددجویانی داریم که از یک تا کل قران را حفظ هستند اما کسانی که بالای سه تا پنج جزو را حفظ باشند مشمول تسهیلات اشتغالزایی و عفو می شوند و در این راه باید از اوقاف تشکر کنم که دارالقران ما را راه اندازی کرد و کتاب و مربی در اختیار ما قرار داد .

تنها استانی هستیم که زندانیان را راهیان نور بردیم

حجت الاسلام رضایی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور برای زندانیان اظهار داشت : تنها استانی هستیم که تا سال 95 چهار بار زندانیان را با همکاری سپاه به اردوهای راهیان نور اعزام کردیم .

50032

وی در خصوص فعالیتهای مددجویان در حوزه زنان بیان کرد : برای زنان نیز آموزش های قرانی ، صنایع دستی ، گلیم بافی و آموزش های فنی و حرفه ای را داریم ، ضمن اینکه در بند نسوان آموزش های تاب آوری و مهارت های زندگی و ارتباطی با همکاری بهزیستی برگزار می شود ؛ همچنین اردوهای زیارتی ، سیاحتی و تفریحی نیز به صورت مستمر در حال برگزاری است و در مجموع نگاه مدیر کل و مجمعه ستادی در حوزه زنان ویژه است .

طلاق توافقی باید مدیریت شود

این مقام مسئول با اشاره به موضوع نگران کننده طلاق در جامعه گفت : رهبری هم در این زمینه دغدغه هایی دارند و بحث طلاق های توافقی را مذمت کرده اند لذا باید این موضوع مدیریت شود و تلاش ویژه ما نیز اینست که در چنین پرونده هایی در نگاه اول بحث صلح و سازش و عدم متارکه مطرح شود و از این معضل اجتماعی پیشگیری شود .

حساسیت از روی نام زندان حذف شود

رئیس امور فرهنگی و تربیتی اداره کل زندانهای استان گلستان به عنوان حرف آخر بیان کرد : از مجموعه دستگاههای اجرایی درخواست دارم که حساسیت را از روی نام زندان حذف کنند چون زندانی ها نیز آدمهای همین اجتماع هستند و اگر کسی در جامعه دچار بزه شد در واقع خانواده او نیز زندانی است لذا نگاه باز و اجتماعی داشته باشند .

رضایی گفت : از مدیران عامل بانک ها نیز می خواهم در بحث تسهیلات و ضامن با این افراد راحت تر برخورد کنند و از فرمانداران نیز تقاضا داریم در بحث فرصتهای شغلی به این مددجویان اعتماد کنند ، در حال حاضر بسیاری از مددجویان طی تفاهم نامه با اوقاف در زمینهای کشاورزی و باغی کار می کنند و این نوع نگاه مدیران قطعا به کاهش آسیب های اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.