1398-01-03 14:32
495
0
62061
آخرین وضعیت مناطق سیل زده گلستان(شنبه 3 فروردین 98 ساعت 17)؛

آق قلا کماکان نقطه کانونی فاجعه سیل استان / انتقال و اسکان مردم در نقاط امن ادامه دارد / بازگشت آرامش نسبی در ششمین روز پس از وقوع سیل

در شهرستان آق قلا ؛ حجم سیلاب عظیمی که حدود 70% شهر را در برگرفته به حالت ثبات رسیده و در حال کاهش است و گاها ارتفاع آب در بعضی مناطق به 2 متر می رسد و کمترین ارتفاع آبگرفتگی حدود 30 سانتیمتر است .

به گزارش گلستان ما،  در شهرستان آق قلا ؛ حجم سیلاب عظیمی که حدود 70% شهر را در برگرفته به حالت ثبات رسیده و در حال کاهش است و گاها ارتفاع آب در بعضی مناطق به 2 متر می رسد و کمترین ارتفاع آبگرفتگی حدود 30 سانتیمتر است .

17 روستای آق قلا ، آبگرفتگی 100% دارد که فقط امکان کمک و امداد رسانی با قایق و بالگرد وجود دارد .

3 مسیر منتهی به آق قلا از سمت گرگان - علی آباد و انبارالوم مسدود شده و فقط محور بندرترکمن به آق قلا باز است

تلاشها برای باز کردن مسیرهایی برای انتقال سیلاب ، با شکافتن راه آهن و جاده های اصلی ادامه دارد .

* در شهرستان گنبد ؛ سیلاب به طور کامل از سطح شهر و روستاهای اطراف خارج شده است و مردم ، بسیجیان و گروه های در حال لایروبی و نظافت منازل هستند.

گروه های جهادی و خودجوش مردمی که قصد کمک به مناطق سیل زده را دارند ، در حال حاضر می توانند در پاکسازی شهر و لایروبی و نظافت منازل مردم با سپاه و بسیج شهرستان گنبد هماهنگ نمایند .

*  در شهرستان گمیشان ؛ به دلیل نزدیکی شهر و روستاها به رودخانه گرگانرود و باقی ماندن حجم زیادی از سیلاب ها در بالادست ، همچنان احتمال بروز سیل و تهدید وجود دارد .

تعدادی از مردم روستاها و شهر در معرض سیلاب با کمک و هدایت بسیج و سپاه شهرستان گمیشان و هلال احمر به نقاط امن در سطح شهرستان بندرترکمن منتقل شده اند و این اقدام همچنان ادامه دارد .

* در شهرستان بندرترکمن ؛ علیرغم نزدیک بودن به مناطق سیل زده آق قلا ، به دلیل قرار نداشتن در مسیر و حاشیه گرگانرود در حال حاضر مشکل و تهدید خاصی وجود ندارد .

* در شهرستان های مراوه تپه ، لاله ، گالیکش و مینودشت در حال حاضر  مشکل حاد و خاصی وجود ندارد .

برخی آسیب دیدگی در سطح جاده ها و زیرساخت های آب و برق و مخابرات و همچنین خسارت به برخی منازل در تعدادی از روستاها وجود دارد که نیازمند توجه و رسیدگی ادارات مربوط است .

با گذشت شش روز از وقوع سیل و با وجود بسیاری مشکلات و نارسایی ها در کمک و امداد رسانی ، آرامش نسبی در مناطق سیل زده به وجود آمده که باید با سرعت بخشیدن به روند کمک رسانی ها در حل مشکلات مردم تلاش بیشتر و هدفمند تری صورت پذیرد .

انتها بی پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.