1398-01-05 09:27
761
0
62105
گزارش گلستان ما از سیل ویرانگر؛

سیل محبت همراه با خسارت غمبار سیلاب در گلستان + تصاویر

از روزهای گذشته سیل محبت هموطنان و کمک به مناطق سیل زده گلستان شدت بیشتری گرفته اما بگفته فرمانده سپاه نینوا گلستان این کمک ها باید نظم بخود بگیرد.

به گزارش گلستان ما؛ سیل که آمد چمانشان سیاهی رفت انگار همه چیز روی سرشان خراب شد. آب به داخل خانه ها نفوذ کرده بود. باید همه چیز را که بازحمت به دست آورده بودند رها می کردند.

سخت بود، اما باید می رفتند بچه ها باید جمع شوند دیگر چیزی نخواهند داشت .

چند ساعتی از سیلاب گذشت و آنها جان پناه می خواستند رفته رفته کمک ها آغاز شد، تراکتور، بالگرد، ماشین های شاسی بلند و قایق چرا که آب بیش نیم متر بالا آمده بود و رفته رفته بیشتر می شد.

001 1

چند روز باران بی وقفه باریده بود سال تحویل است اما خبری از سفره هفت سین نیست. سیل همه سین ها را با خود برده بود و سیاهی آورده بود.

می گفتند هشدار ندادند، می گفتند، سدها می شکنند، و حالا آب سدها را رها کردند، خانه ها به زیر آب رفت گنبدکاووس و روستاهایش، آق قلا بندر ترکمن و گمیشان و روستاهایشان همه زیر آب رفتند .

نتیجه تصویری برای سیل آق قلا

امروز در هشتمین روز از سیلاب غمبار گلستان، به گفته وزیر کشور 90 درصد خانه های گنبد کاووس که درگیر سیل بودند تخلیه شده و وضعیت عادی شده است. اما ظاهرا آق قلا همچنان وضعیتش بحرانی است .

طی روزهای گذشته همه هموطنان دست به دست هم داده اند، مردم خودجوش به میدان آمده وسایل ضروری آوردند، از هر نقطه کشور که فکرش را بکنید، حتی از مناطق زلزله زده کرمانشاه هم وسایل آوردند، پتو ، مواد بهداشتی، لباس و غذا ، اسباب بازی و غیره برای کودکان در سیل مانده.

اداره کل اوقاف استان از همان ساعات اولیه غذا پخت می کند، روحانیون بسیجی آب منازل را تخلیه می کنند، نیروهای هلال احمر، راهداری، سپاه ، بسیج و ارتش و نیروی انتظامی هم غذا پخت می کنند و هم با انفجار ریل راه آهن، احداث پل معلق، کمک های پزشکی، کمک به تخلیه آب و مردم از خانه هایشان و اسکان آنان و بازکردن راه ها مشغولند.

5

سردار آزمون و چند تن از ورزشکاران که همواره روحیه پهلوانی در این قشر به نمایان است، در روزهای اول عید نوروز به کمک سیل زدگان آمدند غذا توزیع می کردند ، هیئت های مذهبی هم کمپین های مختلف مهربانی به راه انداختند و کمک جمع آوری کردند.

001 1

عکس هایی از نرگس کلباسی بانوی خیر بین المللی و ایرانی الاصل که تا آخرین روز بازسازی خانه های زلزلزه زدگان در کرمانشاه حضور داشت ، در فضای مجازی منتشر شد، او طی روزهای گذشته خود را به گلستان رساند و برای کمک در مناطق سیلاب گرفته استان حاضر شد .

نرگس کلباسی با انتشار عکسی از حضورش در منطقه سیل زده، نوشت: راننده تراكتوری كه اين چند روز ما را به مناطق آب گرفته برد، كارمند فرودگاه است. تراكتور را از محل كار خود به امانت گرفته و بدون هيچ چشمداشتی در حال خدمت رسانی است. حتی افرادی از سرپل ذهاب كه خودشان هنوز در كانكس هستند نيز در منطقه برای كمك ديده می شوند.

 

پست اینستاگرامی نرگس کلباسی از مناطق سیل زده

 روز گذشته هم چند تن از سلبریتی ها (هدیه تهرانی که اصالتا گلستانی است) هم گرگان بودند و از مردمان سیل زده آق قلا که در نمایشگاه بین المللی گرگان اسکان داده شدند بازدید کردند.

هرچند سیل محبت هموطنان و کمک به مناطق سیل زده گلستان شدت بیشتری گرفته اما بگفته فرمانده سپاه نینوا گلستان این کمک ها باید نظم بخود بگیرد.

اما سرپرست استانداری گلستان اعلام کرده است؛ مردم خودجوش وارد مناطق سیل زده نشوند زیرا در امداد رسانی نهادهای مسئول اختلال ایجاد می کنند.

وزیر کشور هم صبح امروز دوشنبه در حاشیه جلسه هر روزه مدیریت بحران در گرگان گفت: از مردم می خواهیم اگر می خواهند کمکی به سیل‌زدگان استان گلستان داشته باشند، این کمک‌ها نقدی و یا وسایل و لوازم منزل باشد.

به گفته قره خانی؛ نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی؛ رسیدن سیل به آق قلا، گرگانرود و قره سو محتمل بود و در بازدید روز چهارشنبه توصیه‌های لازم به مدیران استانی ارائه شد که آق قلا کمترین آسیب را ببیند و بعد از این بازدید منتظر برگزاری جلسات مدیریت بحران در استان بودیم اما جلسات برگزار نشد.

او گفته است: آب ورودی به سدهای گلستان بسیار بیشتر از ظرفیت آنها بود، امکان مدیریت سیلاب وجود نداشت و تنها راه حل ممکن ایجاد کانال در اطراف گرگانرود بود تا شدت دبی آب کاهش پیدا کند.

001 1

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اذعان کرد: کانال‌ها و رودخانه‌های گلستان نیازمند لایروبی است و پروژه‌های سدسازی گلستان باید تکمیل شود. اگر دولت یک دهم آن چیزی را که هم اکنون برای جبران خسارت مجبور است بپردازد در سرمایه گذاری پروژه‌های زیربنایی و اجرای پروژه‌های آبخیزداری گلستان هزینه می‌کرد، شاهد این حجم از خسارت به مردم گلستان نبودیم.

راستی استاندار معزول گلستان هم آمد اما شاید بهتر باشد در این اوضاع حرفی ازآن زده نشود اما امیدواریم دولت سیل اخیر گلستان را همانند گذشته خیلی زود فراموش نکند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.