1398-01-06 09:17
349
0
62132
سرپرست استانداری گلستان:

میزان دبی آب در آق قلا و گمیشان کاهش یافت/22 نقطه برای آسیب دیدگان سیل مهیا شد

سرپرست استانداری گلستان گفت: میزان دبی گرگان رود در آق قلا  و گمیشان کاهش چشمگیری داشت و با خروج آب از شهر، بزودی زندگی عادی مردم جریان خواهد یافت.

 به گزارش گلستان ما؛ میرمحمد غراوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شب گذشته  به دلیل بارش مداوم باران و سرازیر شدن آب گرگانرود و احتمال وقوع سیل در گمیشان، برای جلوگیری از خطرات احتمالی به ساکنان مناطق سیمین شهر و گمیش تپه هشدار داده شد.

وی افزود:  از ساکنین خواسته شد در صورت داشتن خانه دو طبقه به طبقه بالا یا در صورت امکان به شهرهای دیگر بروند.

سرپرست استانداری گلستان تصریح کرد: : 22 نقطه برای اسکان آسیب دیدگان از سیل در شهرهای آق قلا، گرگان و گمیشان مهیا شده است.

همه امکانات برای بازگشایی مسیرهای ارتباطی مناطق سیل زده

وی با اشاره به  همکاری بسیار خوب مردم و مدیریت شهرستان گفت: با ایجاد کانال هایی در اطراف شهر و موانع و آب بندها، مانع ورود آب به این شهرها شدیم. در قسمت جنوب شرقی شهرستان حدود 10 تا 15سانتی متر آب وارد شد که خطری را متوجه مردم نکرد.

به گفته غراوی ؛ همه امکانات در منطقه مستقر و در تلاش هستند تا مسیرهای ارتباطی این شهرستان را بازگشایی کنند.

وی تاکید کرد: برای جبران خسارت های سیل باید از ظرفیت مساعدت های مردمی برای تکمیل تسهیلات دولتی استفاده شود.

سرپرست استانداری گلستان بیان کرد: 12 فروند بالگرد از دستگاه های مختلف وظیفه امدادرسانی به مناطق فاقد راه های مواصلاتی را برعهده دارند. این بالگردها بیش از 35 سورتی پرواز در روز انجام می‌دهند و مسوولیت پخش اقلام مایحتاج و آذوقه مردم شهرهای گمیشان سیمین شهر آق قلا و ده‌ها روستای محاصره شده در سیل را برعهده دارند.

توزیع  بیش از 1200تخته چادر در بین سیل زدگان

غراوی خاطرنشان کرد: ده‌ها فروند قایق موتوری به همراه 200 دستگاه کمپرسی، بولدوزر، گریدر و تجهیزات راهسازی در منطقه مستقر شده و وظیفه خدمت‌رسانی به مردم سیل زده را برعهده دارند.

وی همچنین بیان کرد: تاکنون بیش از یک هزار و200 تخته چادر و امکانات اولیه زندگی بین 11 هزار نفر از جمعیت عشایری استان گلستان توزیع شده است.

میزان دبی آب در آق قلا  و گمیشان کاهش یافت

سرپرست استانداری گلستان بیان کرد: به نظر می رسد با کاهش بارش امروز و پایداری نسبی هوا، روند امدادرسانی سرعت بیشتر گرفته تا هم خطر رفع شود و هم نگرانی مردم کاهش یابد.: میزان دبی گرگان رود در آق قلا  و گمیشان کاهش چشمگیری داشت و با خروج آب از شهر، ان شا الله بزودی زندگی عادی مردم جریان خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.