1398-01-09 18:37
859
0
62208
حجت الاسلام حقی در بازدید از آق قلا :

ارادتم به ترکمن های عزیز باعث شد به اینجا بیام / اگر برای حفظ منابع طبیعی داد می زدم ودستور تخریب ویلاهایی غیر مجاز را می دادم برای این روزها بود

دادستان سابق استان گلستان در بازدید ازمناطق سیل زده آق قلا گفت : همواره دغدغه های محیط زیستی و حفظ منابع طبیعی را با صدای بلند فریاد می کردم و اگر حکم تخریب ویلاهای غیر مجاز را می دادم بخاطر این روزها بود .

 به گزارش گلستان ما ؛ سیل و آبگرفتگی بخش زیادی از استان گلستان در منطقه ترکمن صحرا شامل بخش هایی از گنبد کاووس ، شهرستان آق قلا و گمیشان باعث شد تا طی 10 روز گذشته مسئولین و شخصیتهای زیادی از این مناطق بازدید نموده و از مردم نجیب این مناطق دلجویی و کمک رسانی کنند .

 این پایگاه خبری نیز از روز اول سیل در این مناطق با حضور خبرنگاران و عکاسان خودش سعی داشته تا اطلاع رسانی صحیح از نحوه امدادرسانی و حضور مسئولین و شخصیتهای مختلف در این مناطق داشته باشد .

 اما عصر امروز جمعه 9 فروردین ماه شاهد حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی دادستان سابق استان گلستان در مناطق سیل زده آق قلا بودیم . مدتها بود او را در استان ندیده بودیم لذا  این حضور بهانه ای شد تا در کنار بازدید از برخی مناطق سیل زده همراه ایشان ،  مصاحبه ای  نیز ترتیب دهیم :

 سوال : حاج آقا سلام ، وقت بخیر ، چه خبرا ؟

جواب : سلام علیکم و رحمه الله ، بنده هم به شما و تمامی دوستان تان خداقوت و خسته نباشید عرض می کنم.

photo 2019 03 29 20 03 44

 سوال : حاج آقا می بینیم در مناطق سیل زده حضور پیدا کردید ، علت حضورتان چه بوده ؟

جواب : بله . در ایام تعطیلات نوروز فرصتی شد تا به منطقه بیام که متاسفانه متوجه شدم سیل گرفتگی بخش های زیادی از استان را در نوردیده و باعث گرفتاری مردم عزیز ترکمن شده لذا به دلیل ارادتی که به این دوستان دارم،  جهت عیادت و  خدمت رسانی به منطقه آمدم تا اگر کمکی از دستم بر می آید دریغ نکنم .

سوال : حاج آقا بعد از رفتن تان از استان کمتر به استان تشریف آوردید و کمتر شما را دیدیم . علتش چی بود ؟

جواب : بله شدت و حجم اشتغالات در پرونده های حقوقی این توفیق را از من سلب کرد ولی یقین داشته باشید همیشه به فکر هم استانی های خودم بوده ام  و از واقعه روی داده شده متاثر شدم .

 سوال : حاج آقا وضعیت مناطق سیل زده را را چطور ارزیابی می کنید ؟

جواب : متاسفانه همانطور که شاهدید خسارت زیادی به مردم وارد شده مخصوصا منطقه گمیشان ، گنبد و آق قلا ولی همت مردم خصوصا حضور فرماندهان محترم نظامی و علی الخصوص نیروهای خدوم و مخلص سپاه در کنترل اوضاع و کاهش آلام مردم سیلزده تاثیر خوب و مثبتی داشته است .

جا دارد همین جا از سردار جعفری فرمانده کل سپاه که به طور عملیاتی در بین مردم حاضر شد و این نشان از تعلق خاطر و دغدغه ایشان جهت رفع مشکلات مردم  دارد، تشکر می نمایم ، قطعا اگر حضور موثر و به موقع نیروهای مسلح مخصوصا سپاه نبود شاهد وضعیت دردناکتری بودیم .

photo 2019 03 29 20 03 37

حضور فرمانده محترم سپاه استان سردار معروفی ، فرمانده محترم انتظامی استان سردار جاویدان ، امیر غفاری فرمانده محترم لشکر 30 پیاده گرگان و دیگر امرای ارتش و سرداران سپاه و انتظامی بسیار ارزشمند و تاثیر گذار بود که شخصا به مناطق سیل زده آمده و از نزدیک کمک رسانی کردند .

 سوال : حاج آقادر مدتی که در سمت دادستان استان بودید بر حفظ منابع طبیعی و حریم بستر رودخانه ها حساسیت و تاکید زیادی داشتید ، به نظر شما این موضوع تاثیری در سیل اخیر داشت ؟

جواب : قطعا ، ببینید بنده در زمان چند ساله مسئولیتم در استان روی این مسئله حساسیت بسیار زیادی داشتم  ، خیلی از تخریب های غیر مجاز و پیگیری هایی که داشتم برای جلوگیری از چنین حوادثی بود .

وقتی مسیل طبیعی که در طبیعت وجود دارد را با زیاده خواهی از بین می بریم و برخی مسئولین مربوطه در این زمینه اهمال و کوتاهی می کنند ، سیل مسیر خودش را طی نمی کند و باعث اینطور خسارتها می شود .

photo 2019 03 29 20 03 39

وقتی جنگل ها و منابع طبیعی تخریب می شود ، زمین به طور طبیعی خاصیت فروبردن باران را از دست می دهد و با کمترین بارش سیل راه می افتد ، بنده بارها در مصاحبه هایم در تلویزیون و رسانه ها و در جلساتی که مرتبط با همین موضوع بوده ، در این خصوص دغدغه داشتم ودغدغه هایم را با صدای بلند بیان می کردم .

همچنین تخریب های متعددی در خصوص ساخت و سازها و ویلاهای غیر مجاز در بالادست داشتم که این موضوع برای خیلی ها که ذینفع بودند خوشایند نبود و در مقابل بنده موضع گیری می کردند .

این حساسیتها برای جلوگیری از حوادث این روزها بود البته سوء مدیریت ها در جلوگیری به موقع از این حوادث را هم نمی شود انکار کرد که در هر صورت امروز شاهد این وضعیت اسف بار هستیم و اگر دستور صریح و قاطع و به موقع مقام معظم رهبری در گسیل نیروهای مسلح به منطقه نبود امروز شاهد وضعیتی به مراتب سخت تر از این در منطقه بودیم که از خداوند متعال طول عمر با عزت برای مقام عظمای ولایت خواستارم .

 سوال : حاج آقا بفرمایید برای این قصور و کوتاهی احتمالی آیا در قانون مجازاتی هم تعیین شده است ؟

جواب : بله ، قطعا همانطور که شاهد بودیم با دستور ریاست محترم قوه قضاییه حضرت آیت الله رئیسی که الحمدلله ایشان صاحب تجربه سکانداری ریاست سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور در سنوات گذشته را دارند و واقف به امور قضایی آن هم در حد اعلای خود هستند به ریاست سازمان بازرسی کل کشور جناب آقای دکتر سراج ، ایشان در منطقه حاضر شدند و از نزدیک بررسی های لازم را انجام دادند ، چنانچه قصور یا تقصیری از ناحیه مدیران یا مسئولین مربوطه صورت گرفته باشد با قاطعیت و جدیتی که در ریاست محترم قوه قضاییه سراغ دارم حتما برخورد بایسته قانونی صورت خواهد گرفت .

photo 2019 03 29 20 03 42

 سوال : جاج آقا حرف پایانی خود را بفرمایید ؟

جواب : تشکر ویژه از تمامی خدمتگزاران دارم که در شرایط فعلی به کمک هم استانیهای آسیب دیده مان مخصوصا تراکمه عزیز که همواره همراه نظام و انقلاب بوده و بیش از 500 شهید تقدیم انقلاب کرده اند ، شتافته و از سراسر کشور کمک های زیادی به استان شده است ، امیدوارم خداوند به همه این عزیزان خیر عنایت نماید .

از صبر و حوصله شما خبرنگاران هم نیز تشکر می کنم و امیدوارم در رسالت مطبوعاتی خود موفق و منصور باشید .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.