1398-03-20 11:08
1015
0
63773
رئیس کل دادگستری گلستان:

فرهنگیان خط مقدم مبارزه با آسیب های اجتماعی /روند کاهشی طلاق در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه فرهنگیان خط مقدم مبارزه با آسیب های اجتماعی، گفت: روند صعودی پرونده های طلاق در گلستان متوقف شده و طلاق در استان کاهش یافته است.

به گزارش گلستان ما؛ هادی هاشمیان امروزدر نشست صمیمی مسئولین قضایی استان با جمعی از مدیران مدارس شهرستان گرگان اظهار کرد: رویکرد دستگاه قضا در برخورد با وقوع جرم تغییر کرده و باید همه جامعه در پیشگیری از وقوع جرم دخیل باشند.

وی افزود: سالانه 400 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان می شود و تلاش داریم با کمک دستگاه های فرهنگی و آگاهی بخشی پرونده های ورودی را کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: سرقت رتبه یک پرونده های کیفری و مطالبه طلب رتبه یک پرونده های حقوقی رو به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد پرونده ها و تولید پرونده ناشی از جهل است و آموزش و پرورش گلستان با 21 هزار معلم ظرفیت بزرگی برای آموزش و کار فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است.

هاشمیان با تاکید بر اینکه آشنایی با حقوق و تکالیف می تواند پرونده های قضایی را کاهش دهند، تصریح کرد: استان گلستان رتبه یک تا سه در کاهش ورودی پرونده ها را داراست.

وی ابراز کرد: کارگروه مشترکی بین آموزش و پرورش و دادگستری تشکیل شود تا از ظرفیت های این دو دستگاه برای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: روند صعودی پرونده های طلاق در گلستان متوقف شده و طلاق در استان کاهش یافته و این را مدیون آموزش های قبل و حین ازدواج هستیم چرا که اکثر طلاق ها در 6 ماهه تا پنج ساله نخست ازدواج اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.