1398-03-25 19:29
623
0
63896
با حضور معاون سیاسی وزیر کشور؛

نهمین استاندار گلستان معارفه شد / سخنان مسئولانی که دم از استاندار بومی می زدند + تصاویر

آیین معارفه هادی حق شناس ، نهمین استاندار گلستان با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان ارشد استانی برگزار شد.

به گزارش  گلستان ما، آیین تودیع و معارفه استاندار گلستان عصرشمبه 25 خرداد با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان در جلسه شورای اداری استان انجام شد.

در این مراسم که پس از سه ماه  اداره شدن استان گلستان با سر پرست برگزارشد، سرانجام  « هادی حق شناس» بعنوان نهمیین استاندار گلستان که چندی پیش از سوی هیئت دولت انتخاب شده بود رسما معرفی شد .

1560623911 img 20190615 230132 694

 ارزش مقاومت برای جامعه تبیین شود/ مراحل انتخاب استاندار گلستان

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه سیل امتحانی از جانب خداوند بود، اظهار کرد: 25 استان کشور با سیل درگیر بودندو ملت ایران به یاری خداوند از این امتحان سربلند بیرون آمد و البته در پیشانی این توفیق استان گلستان حضور داشت.

وی با اشاره به مسائل بین المللی، گفت: جمهوری اسلامی ایران فرصتی 60 روزه را به طرفین برجام داده است و این کف اقدامات ایران است و بر اساس بند های 36 و 37 برجام ، جمهوری اسلامی ایران می تواند اقدامات همکاری خود را کاهش دهد

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: طرفین برجام باید رفتار عادلانه و با احترام را بیاموزند و آنها نمی توانند گلوی کسی را بگیرند و از او درخواست مذاکره کنند.

وی یادآور شد: باید توجه داشت هر جا ایستادگی کرده ایم دشمن عقب نشینی کرده است و وظیفه ما مدیران آن است که از جامعه عقب نمانیم و برای جامعه ارزش مقاومت صورت گرفته را تشریح کنیم و با صلابت کارها را دنبال نماییم.

معاون سیاسی وزیر کشور، گفت: پیشتر گفته بودیم که فشارهای ترامپ برای انتخابات 2020 ایالات متحده است و حالا جمهوری اسلامی نقش مهمی در انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا دارد.

عرف با اشاره به فرآیند انتخاب استانداران و فرمانداران، گفت: در ابتدا نگاه وزارت کشور استفاده از ظرفیت های موجود در این وزارتخانه است که در اواخر فروردین امسال نامه ای آماده شده بود و پس از آن نیز نامه ای از سوی نمایندگان استان و معرفی 5 نفر برای تصدی مسئولیت استانداری گلستان رسید و ما یک نفر از لیست نمایندگان و یک نفر از کادر وزارت کشور را به هیات دولت معرفی کردیم و برای هیچ کدام توافقی صورت نگرفت و هر دو از گردونه خارج شدند.

وی افزود: پس از آن در دو نوبت با «هادی حق شناس» صحبت شد و پس از آن با نظر مثبت آیت الله نورمفیدی ایشان انتخاب شد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: استاندار گلستان فردی علمی ، با تجارب قابل ملاحظه و معتقد به برنامه های دولت است و می تواند رویکرد توسعه گلستان را به خوبی دنبال نماید.

وی ادامه داد : در ابتدا قرار بود در جلسه یکشنبه گذشته هیات دولت ایشان معرفی شوند اما به دلیل اینکه مقرر شد استاندار کهگیلویه و بویر احمد نیز معرفی گردد ، هر دو معرفی به جلسه چهارشنبه گذشته موکول شد.

 عرف ضمن تقدیر از اقدامات میر محمد غراوی در زمان سرپرستی استانداری گلستان، گفت: سیل گلستان در طول سالیان دراز بی سابقه بوده و این تجربه ای برجسته برای آقای غراوی بود و ایشان با تمام ظرفیت فعالیت کردند.

 آیت الله سید کاظم نورمفیدی در ادامه با تاکید بر اینکه باید با مردم با انصاف برخورد شود، اظهار کرد: استاندار باید بمبست ها را رفع کند و خواسته ما از ایشان توسعه گلستان است.

13980325001190 Test PhotoN

سیل و خرابی های آن اولویت دارد

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در حال حاضر سیل و خرابی های آن اولویت دارد و استاندار گلستان باید با برنامه ریزی مشکلات مردم را مرتفع سازد.

وی تصریح کرد وحدت و حفظ آن در گلستان از اهمیت بالایی برخوردار است و وحدت موجود در گلستان آنچنان برجسته است که مقام معظم رهبری در دیدار جهت اجلاسیه 4 هزار شهید ، وحدت موجود در گلستان را الگویی برای کل جهان اسلام برشمردند.

نماینده ولی فقیه در استان، خاطر نشان کرد: استاندار گلستان باید از ظرفیت های بومی استان استفاده و در پرورش ظرفیت های استان تلاش کند.

1560624122 img 20190615 231016 423

کارنامه موفق سید مناف هاشمی در جذب سرمایه گذار

در این جلسه میرمحمد غراوی به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در گلستان طی سال 97 و همچنین فعالیت های صورت گرفته در جریان سیلاب پرداخت.

سرپرست سابق استانداری گلستان با بیان اینکه کارنامه سید مناف هاشمی در تولید و جذب سرمایه گذار کارنامه موفقی بود ، افزود: نرخ بیکاری گلستان در سال گذشته از 12/2 درصد به 9/8  درصد رسید.

وی توضیح داد: 60درصد واحدهای راکد گلستان در یک سال گذشته راه اندازی شدند،، 3هزار و 505 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد 40 هزار و 159 نفر اشتغالدر سال گذشته پرداخت شد. تعداد واحدهای تولیدی گلستان در یکسال گذشته از 794 واحد به 473 واحد رسید .

غراوی ادامه داد: سهمیه اشتغال تعهد شده استان 19هزار و 997 بود که 148 درصد محقق و 29 هزار و 501 شغل ایجاد شد.

وی تصریح کرد: گلستان در جذب تولید ناخالص کشور رتبه مناسبی ندارد و در جایگاه 23 کشور قرار داردو تا زمانی که رشد ناخالص داخلی استان افزایش پیدا نکند هیچ پیشرفتی را شاهد نخواهیم بود.

غراوی خاطرنشان کرد: سال گذشته هشت جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان برگزار و بیش از 80 درصد از 110مصوبات این ستاد اجرایی شد.

سرپرست سابق استانداری گلستان در خاتمه گفت: هر مدیری که سمتی را قبول می کند باید شاخص ها و استانداردها را بشناسد و در پایان کار باید گزارش بدهد که چه چیزی را تحویل گرفته و چقدر در توسعه شاخص ها موثر بوده و اگر شاهد ارتقایی نبود از مردم عذرخواهی کند.

13980325001162 Test PhotoN

دفاع از استاندار غیر بومی انتخاب شده در دستور کار مجمع نمایندگان/ اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت باشد

نبی هزارجریبی در ادامه اظهار کرد: در سیل گلستان با کمبود امکانات مواجه بودیم و در جریان حادثه سیل هرچند همه کمک کردند اما عده ای دیده شده و خدمات عده ای نادیده ماند.هم اکنون بحران اجتماعی در مناطق سیل زده گلستان در حال شکل گیری است و مردم مناطق سیل زده نیازمند کمک های اساسی هستند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: کشمکش ها و بحث های زیادی بین احزاب و … در گلستان برای انتخاب استاندار بومی وجود داشت و تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان و مجمع نمایندگان بر انتخاب استاندار بومی بود اما حالا تمام قد از استاندار غیربومی استان حمایت می کنیم.

وی با اشاره به  بیان اینکه پنهان شدن فقر گلستان زیر سرسبزی آن خیلی قدیمی شده، تصریح کرد: باید ببینیم استان ما دچار چه کاستی هایی است.مدیران باید باهم متحد شوند و اجازه ندهیم مسائل سیاسی و احزاب باعث شوند مردم متضرر شوند.

وی گفت: در زمان فعالیت استانداران گذشته گلستان اتحاد لازم بین قوه مجریه و مقننه برقرار نشد و بسیاری از مدیران دستگاه های اجرایی بسیار کم با نمایندگان در ارتباط بودند.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به اینکه گلستان درگیر پروژه های بر زمین مانده بسیاری مانند گردشگری آشوراده است، بیان کرد: طرح گردشگری آشوراده و مرزهای گلستان با استان های سمنان، خراسان شمالی و مازندران باید تعیین تکلیف شود.

1560624493 img 20190615 230148 757

اولویت های استادار جدید گلستان بعد از از معارفه

هادی حق‌شناس در ادامه  اظهار کرد: یک استاندار به تنهایی نمی‌تواند برای پیشرفت استان موفق شود و از همه می‌خواهم در این راستا کمک‌رسان باشند.

استاندار جدید گلستان افزود: اولین اولویت من موضوع سیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اولویت دوم موضوع اشتغال در استان است گفت: یکی از مشکلات کشورهایی که با آنها همسایه هستیم این است برای آنها منافع مشترک ایجاد نکردیم.

حق شناس تصریح کرد: موضوع گردشگری و به نتیجه رسیدن پروژه جزیره آشوراده یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌روی من است.

وی  بیان کرد: اگر به داد خلیج گرگان نرسیم بلای همانند دریاچه ارومیه بر سر این خلیج خواهد آمد.خلیج گرگان محیط مناسب برای ورزش‌های آبی و گردشگری است.

حق شناس با بیان اینکه سهم بانوان در حوزه مدیریت استان یکی دیگر از دستورات کار من است خاطرنشان کرد: اساس توسعه موضوعات فرهنگی و اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی است.

وی تاکید کرد: مسئله ما در استان مشخص است و یکی از راه حل‌های قطعی اجرای سرمایه‌گذاری است تا تولید اشتغال و سرمایه در استان داشته باشیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: از فردا با اولویت سیل و توجه به توسعه استان کار را آغاز خواهم کرد.

در این مراسم از زحمات «میرمحمد غراوی» بعنوان سرپرست استانداری در مدیریت استان در زمان بحران سیل تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.