1398-03-31 13:51
575
0
64002
در خطبه‌های نماز جمعه گلستان مطرح شد؛

آغازگر جنگ نیستیم اما به متجاوزان جواب دندان‌شکن می‌دهیم/تشکر از رئیس قوه قضاییه بخاطر انفصال از خدمت قاضی‌های متخلف

امامان جمعه شهرهای گلستان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه ایران هرگز آغازگر جنگ با هیچ کشوری نبوده  و نیست گفتند: به متجاوزان جواب دندان‌شکنی خواهیم داد.

به گزارش  گلستان ما؛ حجت‌الاسلام سید محمد دلبری، ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه شهرستان گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات گفت: مقاومت فعال الگوی رهبری حکیمانه در گام دوم انقلاب است.

وی افزود: تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و تحلیل راهبردی مواضع قانونی معظم له در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن یکی از مطالب بسیار نورانی بوده و هست که هنوزِ حرف اول سیاستمداران جهان و رسانه‌های داخلی قرار دارد.

خطیب جمعه گالیکش گفت: امام خامنه‌ای در این دیدار فرمودند ترامپ را شایسته پیام هم نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد و با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.

امام‌جمعه گالیکش افزود: مقام معظم رهبری این سخنان را در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن مقتدرانه، باصلابت و قاطعیت مطرح کردند در شرایطی که ایران اسلام بیش از چهار دهه است به انواع و اقسام تحریم‌های آمریکا گرفتار است.

حجت‌الاسلام دلبری اظهار داشت: پاسخ رهبری در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن نشانگر الگوی موفق حکومت‌مداری و مستقل و آزاد است که اولاً می‌تواند سرمشق بسیاری از کشورها باشد، دوما اقتدار ملی ایران اسلامی نشان دهند آغاز دوره جدید از سیاست خارجی کشور ما است که به‌عنوان یک امر راهبردی بلندمدت در گام دوم انقلاب از آن استفاده می‌شود؛ ثالثاً رد پیام ترامپ از سوی مقام معظم رهبری نشان داد که ما منتظر انتخابات سال آینده آمریکا نخواهم ماند و پیشنهاد و صبر راهبری را قبول نداریم به این معنا و علاوه بر این‌ها ترد ترامپ از سوی مقام معظم رهبری ترد آمریکا بود و گویای این مطلب بود که ایران در حد و اندازه‌های ابرقدرتی است نه چیز دیگر.

به گفته وی، تهدید آمریکا و ترامپ نشان داد ایران در پیچ تاریخی پیش رو اصلی‌ترین قدرتی است که نه‌تنها مقابل آمریکا ایستاده است بلکه قدرت آمریکا را به سخره می‌گیرد.

وی با اشاره به 6 تیرماه سالروز سوءقصد به جان مقام معظم رهبری در سال 60 گفت: وفای به اصول و آرمان‌های انقلاب و راه امام، صلابت و اقتدار، سوابق و تجارب و کارنامه مدیریتی، سیر و سلوک فردی و اخلاق عملی، دارای حکمت و نظریه‌پرداز، باورمند به توسعه و پیشرفت ایران، دارای تفکر راهبری و مدیریت آینده نگرانِ، مبارز انقلابی و مسلح، دفاع از اسلامیت و تمامیت نظام و ایستادگی در برابر فتنه‌ها و ضدیت با فساد، اعتماد به جوانان و میدان دادن به آن‌ها، قابلیت بالای علمی و فقهی، سلامت و پاک دستی، گسترش دهند حوزه نفوذ انقلاب اسلامی و کسی که انقلاب را به اوج خود رسانده است ازجمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد مقام معظم رهبری است.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اصول دین مقدس اسلام و پیامبران الهی و معصومین علیهم‌السلام اجرا و پیاده کردن عدالت در جوامع بشری است گفت: انقلاب اسلامی هم با همین شعار و هدف به پیروزی رسیده است، تحقق عدالت و مبارزه با ظلم و فساد؛ این‌قدر این بحث مهم است که دهه چهارم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: عدالت تنها منحصر به یک عرصه نیست اگر عدالت اجرا بشود سایر احکام هم اجرا می‌شود وگرنه دوام و قوام ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیانه گام دوم انقلاب چراغ راه آینده کشور است گفت: در این بیانیه مقام معظم رهبری به تحقق عدالت و مبارزه با فساد اشاره کردند؛ تحقق عدالت الزاماتی دارد که باید فراهم بشود، تدوین قوانین عادلانه و جامع منبعث از قوانین اسلام، ایجاد ساختار عادلانه، نیاز به مجریان عادل و باتقوا، نظارت و آگاهی مردم، گفتمان سازی عدالت در همه بخش‌های نظام، برخورداری از روحیه مجاهدت، مبارزه و ایستادگی و تحقق هم‌زمان عدالت با سایر ارزش‌ها از این جمله است که دستگاه قضایی کشور در این رابطه نقش کلیدی و داشته و خواهد داشت.

خطیب جمعه گالیکش تأکید کرد: انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس دستگاه قضا امیدهایی در دل آحاد جامعه برای برپایی عدالت ایجاد کرده است؛ تصمیمات اجرایی کردن قانونی رسیدگی به دارایی‌های مسئولان از بهترین تصمیماتی بوده که آیت‌الله رئیسی در مدت اندک ریاست خود گرفته است.

حجت‌الاسلام دلبری با گرامی داشت سالروز شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه گفت: گسترش چقر عدالت و عدم ملاحظه این‌وآن در برخورد و قضاوت، کاهش اطاله دادرسی و سرعت بخشیدن به قضاوت‌ها بدون عجله کردن، برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و از ریشه درآوردن آن‌ها، نظارت مستمر و دقیق در برخورد با نیروهای انسانی درون قوه قضاییه، استفاده از ظرفیت‌های جوانان مؤمن و انقلاب می‌تواند موتور محرکه دستگاه قضایی در گام دوم انقلاب باشد.

وی با اشاره به نابودی پهباد جاسوسی فوق مدرن آمریکایی در هرمزگان گفت: ما آغازگر جنگ با هیچ کشوری نبوده و نیستیم اما به متجاوزان جواب دندان‌شکنی خواهم داد.

امام‌جمعه گالیکش در پیان گفت: آن‌هایی که دنبال مذاکره با آمریکا هستند و نگاهشان به بیرون از کشور است ببینید سرنوشت مرسی در مصر چه شد؛ کسی که به آمریکا دل بست و مردم خود را فراموش کرد آخر این‌گونه سرنوشتی دچار آن شد.

امام جمعه آزادشهر گفت: قوه قضاییه در این مدت عملکرد خوبی داشته است و زیادی پرونده‌ها بخاطر عملکرد ضعیف این قوه نیست، بلکه ریشه آن به ما بر می گردد.از حرکت خوب رئیس قوه قضاییه تشکر می‌کنیم که برای ۶۰ قاضی متخلف دستور انفصال از خدمت داده است

 حجت الاسلام و المسلمین عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن دعوت خویش و مومنان به تقوای الهی، اظهار کرد: امروز ۳۱ خرداد سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید دکتر مصطفی چمران می باشد که به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.

وی افزود: چمران شخصیت بزرگی با بالاترین درجات شرافت و انسانیت و بنده‌ای خالص و نمونه یک مرد خدا بود. حقیقتا شهادت کمترین حق دکتر چمران بود و اگر وی شهید نمی‌شد در حق وی جفا شده بود.

امام جمعه آزادشهر بیان کرد: شهید چمران استادی بی نظیر و سربازی وفادار برای اسلام بود. شخصیتی که در دیانت، جهاد، وفاداری، تحصیل، علم و همه‌ي عرصه‌های زندگی موفق بود. انسانی وظیفه شناس و کامل که تنها برای رضای خدا کار می کرد و دلباخته امام خمینی (ره) بود.

خطیب نماز جمعه آزادشهر تصریح کرد: شهید چمران بهترین الگو برای اساتید ما می باشد. اگر اساتید ما در مسیری که دکتر چمران طی کرد قدم بردارند ، بطور حتم کشور ما دیگر دغدغه‌ای نخواهد داشت. اگر اساتید ما مانند شهید چمران و دانشجویان تربیت یافته اینگونه اساتیدی باشند، دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت و کشور در همه‌ي مسائل سربلند خواهد بود.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: فردا اول تیر ماه و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی (ره) می باشد. سازمانی که با وجود بودجه اندک انصافا عملکرد خوبی داشته است. اما ما انتظار داریم این سازمان و تمامی مسئولین حیطه فرهنگ با تمام توان وارد میدان شده تا بتوانند اهداف اسلام و انسانیت را به نتیجه برسانند.

وی سپس گفت: فردا آغاز هفته قوه قضاییه است. انشاا... هفته آینده بطور مفصل در این خصوص سخن خواهم گفت. قوه قضاییه در این مدت عملکرد خوبی داشته است و زیادی پرونده‌ها بخاطر عملکرد ضعیف این قوه نیست، بلکه ریشه آن به ما بر می گردد. بسیاری از مسائل را می شود با ریش سفیدی و درون خانواده با مشورت حل کرد. تربیت درست فرزندان به اصلاح جامعه می انجامد.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: از حرکت خوب رئیس قوه قضاییه تشکر می‌کنیم که برای ۶۰ قاضی متخلف دستور انفصال از خدمت داده است و انتظار ما این است که این حرکت ادامه یابد. زیرا این مسند، مسند امیرالمومنین است و جایگاهی است که می خواهد عدالت را برقرار کند و کسانیکه لیافت ندارند، نباید در کرسی قضاوت بنشینند. زیرا حضور افراد متخلف و نالایق در جایگاه قاضی، بی عدالتی است.

خطیب نماز جمعه آزادشهر ضمن اشاره به رفتار امام خامنه‌ای با نامه ترامپ، اظهار کرد: رفتار آقا با نامه ترامپ، مصداق جمله امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند است. منطق آمریکا منطق زور است و در جواب زورگو جز با قدرت و زور نمی شود رفتار کرد. تاریخ نشان داده هر ملتی دربرابر ظالم کوتاه آمده، به ذلت و خواری کشانده شده است.

حجت الاسلام شهابی در پایان سخنانش به فصل گرما و دقت در نحوه مصرف اشاره کرد و از مردم درخواست نمود تا از اسراف خودداری و با مصرف بهینه به مسئولین امر در خدمات رسانی مناسب یاری دهند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.