1398-04-02 12:14
1685
0
64038
هاشمیان در نشست خبری :

انتقاد مدیر کل دادگستری از صدا و سیمای استان / مسئولین ایستاده در میدان نداریم؛ خیلی ها مدیر جلسه ای اند/ افزایش 25 درصدی توهین به اشخاص در گلستان

مدیر کل دادگستری استان گلستان گفت : سال گذشته 51822 مورد مشاوره رایگان ، 189 وکالت رایگان ، 4300 مورد حکم جایگزین حبس داشتیم که افزایش 49 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد .

به گزارش گلستان ما ؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان ظهر امروز یکشنبه دوم تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد : سال 97 سال پرکاری برای دستگاه قضا در استان بود و ما در آیتم های مختلف شاهد افزایش ورودی پرونده ها بودیم .

هاشمیان با انتقاد از صدا و سیمای گلستان گفت : صدا و سیمای استان گلستان محدود شده به اخبار روزمره مثلا خبر اسبدوانی را هم پوشش می دهد و مثل آن خبر قوه قضاییه را ، در حالیکه کثرت پرونده ها و حل مشکلات عزم همه جانبه و خیزش استانی می خواهد ، همه باید برای کاهش جرم تلاش کنند .

وی با اشاره به اینکه قبلا برنامه سیمای قانون از شبکه گلستان پخش می شد افزود : از سال جدید بارها به صورت شفاهی و مکاتبه ای با مسئولین صدا وسیمای استان ارتباط برقرار کردیم اما هنوز سیمای قانون برقرار نشده است در حالی که خودشان می گفتند پربیننده ترین برنامه صدا و سیما بوده اما ما به این بسنده نکردیم و ارتباط خودمان را با سایر خبرنگاران و شبکه های مردمی و مساجد برای حل مشکلات مردم برقرار کردیم .

مدیر کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد : طبق ماده 36 قانون مجازات اسلامی محکومین بالای 100 میلیون تومان باید اطلاع رسانی شود لذا ما پارسال 13 پرونده را برای اولین بار در کشور اطلاع رسانی کردیم و اثرات خوبی هم داشت و امسال هم تاکنون 4 پرونده رای قطعی صادر شده است .

هاشمیان با بیان اینکه امسال هم 17 پرونده در جریان است ، گفت : در یکی از این پرونده ها که 19 شاکی دارد آقایان یاسر شیخ و سید حسین شفاهی تنکابنی بالای یک میلیارد تومان انتقال پول و چندین دستگاه آپارتمان بود ، در پرونده دوم شاکی پست بانک و متهم غلام خامسی که به اتهام 14 میلیارد و 700 میلیون تومان 9 سال حبس و رد مال و 2 برابر مبلغ اختلاس نیز جزای نقدی محکوم شد ، در پرونده سوم شاکی بانک مسکن و مشتریان و متهم عبدالله هلاکو با اختلاس 138 میلیون تومان که به 5 سال حبس تعزیزی و انفصال دائم و دو برابر جزای نقدی و پرونده چهارم نیز شاکی بانک سپه و متهم آقای حمیدرضا سجادی به جرم جعل امضا و اختلاس  به مبلغ 180 یلیون تومان که به 7 و نیم سال حبس تعزیزی ، انفصال دائم از خدمت و رد مال و 2 میلیارد جریمه نقدی محکوم شد .

وی تاکید کرد : به نسبت سال 96 در سال گذشته 6.7 درصد افزایش جرم داشتیم و نسبت پرونده های حقوقی هم به نسبت مدت مشابه 22.7 درصد افزایش داشت و علت این افزایش را می توان در وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسب مردم جستجو کرد .

مقام ارشد دستگاه قضایی در گلستان اضافه کرد : اولین جرم استان سرقت تعزیزی است که افزایش 13.9 درصدی را نشان می دهد ، ضرب و جرح عمدی که دومین جرم استان است اما افزایشی را نشان نمی دهد ، سومین جرم استان توهین به اشخاص است که 25 درصد افزایش داشته است ، همچنین تهدید و تخریب نیز در رتبه های بعدی قرار دارند .

هاشمیان یادآور شد : به برخی دستگاهها هشدار دادم که در بحث پیشگیری از جرم هیچ عذری پذیرفته نیست ، دستگاه های متولی در میدان نیستند ، خیلی از اینها مدیران جلسه ای هستند ، مسئولین ایستاده در میدان نداریم و تعداد آنها روز به روز کمتر می شود ، اقدامات جهادی مستلزم حضور در میدان است نه جلسات .

وی به آمار کمیسیون عفو اشاره کرد و گفت : 212 درخواست در سال گذشته داشتیم که 135 نفر تشکیل پرونده شدند و 62 نفر نیز مورد موافقت قرار گرفتند ، همچنین در چله انقلاب بهمن ماه سال گذشته 2737 نفر مشمول عفو رهبری شدند که 1230 نفر آزاد و 1507 نفر مشمول تخفیف شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد : سال گذشته 51822 مورد مشاوره رایگان ، 189 وکالت رایگان ، 4300 مورد حکم جایگزین حبس داشتیم که افزایش 49 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد .

هاشمیان در پایان اظهار داشت : مردم ، نخبگان و فعالان مردمی و رسانه ای می توانند نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود به شماره 210003331800 ارسال نمایند تا بنده مستقیما آنها را بینم همچنین شماره تلفن 09053163878 در بحث حقوق عامه در دادسرای گرگان منتظر اخبار و تصاویر شماست .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.