1398-04-03 05:20
554
0
64044
آخوندی خبر داد :

صید 42 هزار تن ماهی از خزر و سهم 5 درصدی گلستان / سالانه ۳۰۰میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در خزر رهاسازی می شود

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در بندرگز  گفت: تولید آبزیان کشور سال گذشته یک‌میلیون و ۲۵۰هزار تن بود که ۷۷۰هزار تن سهم صید از دریاها و اقیانوس ها و حدود ۴۸۰هزار تن هم نتیجه آبزی پروری بود.

به گزارش گلستان ما ؛ مختار آخوندی افزود: پارسال همچنین 42هزار تن انواع ماهیان استخوانی و خاویاری از خزر صید شد که 15هزار و 800تن آن ماهی استخوانی و ۲۵ هزار تن ماهی کیلکا و بقیه ماهی خاویاری  بود.

وی افزود: صیدماهیان استخوانی از خزر در فصل صید گذشته در مقایسه با سال قبل از آن 44درصد بیشتر شده است.وی گفت: از مجموع صید ماهیان استخوانی در شمال کشور، ۵درصد در گلستان، ۵۸درصد در مازندران و ۳۷درصد در گیلان برداشت شده است.

آخوندی گفت: 10هزار صیاد در قالب 121تعاونی پره عملیات صید ماهی در خزر را انجام دادند.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: سالانه حدود ۳۰۰میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در دریای خزر رهاسازی می شود و حدود ۲۰تا۳۰ میلیون قطعه هم به صورت طبیعی تکثیر می شود.

آخوندی امروز برای شرکت در مراسم رهاسازی ماهیان استخوانی و خاویاری در رودخانه های منتهی به خزر به بندرگز استان گلستان سفر کرده است.

امسال در گلستان 60میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری برای بازسازی ذخایر دریا، در رودخانه های گرگانرود و قره سو منتهی به خزر رها می شود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.