1398-04-28 07:20
583
0
64490
به قلم حسن بیارجمندی؛

رسوایی بزرگ باکسر گیت در آمریکا / پهپاد ناشناس در دریای عمان ستون های کاخ سفید را به لرزه درآورد

دولت آمریکا با یک رسوایی بزرگ سیاسی و انتخاباتی و نیز نظامی و اطلاعاتی مواجه خواهد بود ؛ رسوایی باکسر گیت که پهپادی ناشناس در دریای عمان ستون های کاخ سفید را به لرزه در آورد و صدای آن را جهانیان شنیده و تبعات سیاسی آن را خواهند دید .

به گزارش گلستان ما، ترامپ رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه خبر داد که یک پهپاد ایران بعد از نزدیک شدن به فاصله «خیلی خیلی نزدیک» یک ناو آمریکایی، در حریم هوایی بین المللی در تنگه هرمز سرنگون شد و این خبر بسرعت در خبرگزاری ها و رسانه های جهان بعنوان خبر فوری بازتاب داده شد و به صدر اخبار رسید.

Pahbad

اما بیانیه یک سخنگوی پنتاگون در بامداد جمعه : «حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی کشتی آبی-خاکی یو‌اس‌اس باکسر در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود. یک سامانه پرنده بدون سرنشین بال‌ثابت (UAS) به باکسر نزدیک شد و در محدوده فاصله‌ای خطرناک ثابت شد. کشتی به منظور تضمین ایمنی کشتی و خدمه آن اقدام دفاعی انجام داد.» و دیگر مستندات چیز دیگری را نشان می داد که

اولا براساس تازه ترین نقشه منتشره از سوی نیروی دریایی آمریکا، این ناو در موقعیتی بسیار دورتر از تنگه هرمز بوده است و بیانیه پنتاگون همین را نشان می دهد.

ثانیا هویت پهپاد یا پرنده بدون سرنشین بال ثابت برای پنتاگون نامعلوم است.

ثالثا مناطق دریایی یاد شده خارج از محدوده حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران است.

رابعا با وجود چنین ابهامی ،ترامپ از این خبر بعنوان یک فرصت تبلیغات انتخاباتی و همچنین یک عامل محرک اقتصادی بهره برده است.

خامسا ترامپ علاوه بر قصد تخفیف آلام سنگین شکار گلوبال هاوک ؛ بنحوی دنبال آن بوده است که خبر توقیف سوخت رسان حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه را که شکست آمریکا در اسکورت نظامی کشتی های یاد شده در خلیج فارس بود را تحت الشعاع قرار دهد!.

وزارت خارجه آمریکا چند ساعت قبل از این خبر ترامپ،با ابراز ناخرسندی از توقیف یک کشتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس اعلام نموده بود: ایران باید این فعالیت‌های غیرقانونی را متوقف کرده و فورا کشتی و خدمه‌ای را که بر اساس گزارش‌ها توقیف شده‌اند، آزاد کند.!

اما با موضع گیری مقامات رسمی ایران از جمله وزیر خارجه ایران و دکتر عراقچی این جنجال خبری رئیس جمهور آمریکا به یک رسوایی بزرگ مبدل شد.

عراقچی طی توئیتی اعلام نمود که : "ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه هیچ جای دیگر از دست نداده ایم، نگرانم که ناو یو اس اس باکسر اشتباهی یکی از پهپادهای خودشان را هدف قرار داد باشد!"

در ادامه نیز سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب ادعای روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز اعلان نمود که :" تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاههای خود بازگشته اند و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است."

با این وصف علاوه بر اینکه این موضوع بخوبی نشان می دهد که نیروی دریایی آمریکا کاملا تحت فشار روانی درخلیج فارس و دریای عمان است و به تعبیر سردار حاجی زاده آنها در خلیج فارس از ترسشان گاهی توهم می زنند که هواپیمای ایرانی بالای سرشان است.

بلکه دولت آمریکا با یک رسوایی بزرگ سیاسی و انتخاباتی و نیز نظامی و اطلاعاتی مواجه خواهد بود ؛ رسوایی باکسر گیت که پهپادی ناشناس در دریای عمان ستون های کاخ سفید را به لرزه در آورد و صدای آن را جهانیان شنیده و تبعات سیاسی آن را خواهند دید .

به قلم حسن بیارجمندی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.