1398-04-29 09:38
3323
1
64497
به قلم حسن بیارجمندی:

فریباعادلخواه جعبه سیاه پروژه براندازی اجتماعی و فرهنگی

بعض رسانه های اپوزیسیون اعلام نموده اند که عادلخواه در همکاری نزدیک با مراکز به ظاهر آکادمیک، بارها روحانیون قم را برای شرکت در سمینارهای مختلف به پاریس می‌آورده است!

به گزارش گلستان ما، حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه طی یادداشتی نوشت: از ویژگی های بارز برنامه ریزی ده ساله دشمنان انقلاب اسلامی در موج سوم(۸۸_۹۸) ؛سرمایه گذاری ویژه در حوزه اجتماعی و فرهنگی ایران و تکیه بر تخصص جامعه شناسان و پژوهشگران حوزه اجتماعی ایران است.

دلایل بسیاری برای چنین تمرکزی از سوی دشمنان و ایادی داخلی آنها که نقش ستون پنجم را با نفوذ خود ایفا نموده و می نمایند می توان بر شمرد، در این میان با عنایت به در دستور کار قرار گرفتن نتایج تحقیقات و پژوهش های عوامل اطلاعاتی متخصص در حوزه های یاد شده از جمله دکتر اندرو اسکات کوپر، میثاق پارسا و...بیش از هر دلیل دیگری نمود یافته است.

چندی پیش خبر بازداشت فریبا عادلخواه جامعه شناس فرانسوی (فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی از دانشگاه استراسبورگ و دکتری از دانشکده عالی مطالعات اجتماعی پاریس) و پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس در فرانسه منتشر شد.

photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۰_۰۹-۵۵-۰۱

فریبا عادلخواه، جامعه شناس فعال در حوزه زنان و ساکن پاریس را پیش از بازداشت در ایران با آثاری چون "انقلاب باحجاب" "زن مسلمان ایرانی و "مدرن بودن در ایران"می شناختند که البته از تحلیل محتوی این کتاب ها می توان بخش هایی از جنگ هیبریدی تحمیلی کنونی علیه جمهوری اسلامی را رمزگشایی نمود و جالب اینکه این کتب و کتب دیگر جامعه شناسان صدرالاشاره، هر یک قطعات پازل جنگ یاد شده را تکمیل می کنند.

در ارتباط با سوابق و پیشینه فعالیت های این جامعه شناس فرانسوی، بعض رسانه های اپوزیسیون اعلام نموده اند که عادلخواه در همکاری نزدیک با مراکز به ظاهر آکادمیک، بارها روحانیون قم را برای شرکت در سمینارهای مختلف به پاریس می‌آورده است!

photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۰_۰۹-۵۴-۴۸

پاریسی که بطور خاص بعد از کودتای رنگی ناموفق سال ۸۸ به نیابت از ایالات متحده آمریکا به پایگاه اصلی بازآفرینی سازمانی و مهندسی نیروهای اپوزیسیون نوین جمهوری اسلامی مبدل شده است و با متشکل و سازماندهی اپوزیسیون سنتی و مدرن تحت شورای دموکراسی و ثبت آن در پاریس، فعالیت های براندازانه را در موج سوم از سال ۲۰۱۱ کلید زده است.

در ارتباط با نقش و جایگاه پاریس در این جنگترکیبی مبتنی بر نفوذ همین بس که راهبرد تغییر از طریق صندوق آرای انتخابات در همین محافل و شورا با همکاری سرویس اطلاعات خارجی فرانسه تدوین و سند آن تهیه و عملیاتی شد.

هاله اسفندریاری مدیر خاورمیانه ای اندیشکده ویلسون و از طراحان کودتای رنگی ناموفق سال ۸۸ در آذر سال ۹۶ در مجله فارن افرز ضمن معرفی کتاب میثاق پارسا و تایید مدلاندونزوی بعنوان نسخه براندازی جمهوری اسلامی، بطور ضمنی در تایید راهبرد و نسخه پاریس با بررسی انتخابات ۸۸ و رویدادهای یمن، سوریه، مصر و ….. و همسایگان ایران نتیجه می گیرد : " مردم ایران می دانند که رفورم تدریجی از طریق صندوق انتخابات خیلی بهتر از استفاده از گلوله است، وی می نویسد:«مردم انقلابی هنوز به دروازه نرسیده اند.»

photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۰_۰۹-۵۴-۵۸

سال گذشته فریبا عادلخواه گفتگوی تفضیلی با فرانس ۲۴داشته است که با تحلیل محتوی آن بخوبی می توان به بخشی از این ساختارها و ارتباطات دست یافت،اما مهمترین بخش اظهارات عادلخواه آنجاست که وی تاکید می کند :«امروز مدافعان دموکراسی در کشور روحانیون ایران هستند که در قم ساکن هستند »

photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۰_۰۹-۵۴-۵۵

 این اظهارات تا حدود بسیار زیادی از ارتباطات عادلخواه با بعض روحانیون در قم و دعوت آنان به بعض مراکز خاص علمی فرانسه و حضور وی در قم بعنوان سخنران نشست علمی"نقش دین در تحولات سیاسی،اقتصادی و اجتماعی در خاورمیانه" و همچنین تحقیق در خصوص جامعه روحانیون و حوزه علمیه قم رمزگشایی می کند .

البته همچنین سفری با این هدف گذاری ویژه در قم پیش از این از سوی اندرو اسکات کوپر (Andrew Scott Cooper) خاور شناس و پژوهشگر نام آشنا و مشهور دانشگاه کلمبیا نیویورک در سال ۲۰۱۳( تابستان ۹۲) انجام شده بود و براساس شواهد موجود و همکاری های راهبردی ایالات متحده و فرانسه برای اجرای پروژه تغییر در جمهوری اسلامی ایران، ارتباط معنا دار و هم پوشانی ای جهت بروز رسانی اطلاعات پیشین مشاهده می شود.

براساس گفتگوی تلویزیونی ای که اندرو اسکات کوپر در سال ۱۳۹۵ با صدای آمریکا نموده است می توان نکات ذیل را از اهداف سفر یاد شده استخراج نمود:

1-انتخاب قم و پوشش دانشگاه المصطفی در چارچوب آنتی تز انقلاب اسلامی قابل تحلیل است. مقام معظم رهبری در آبان سال ۸۹ در این ارتباط فرموده بودند:«برای قم برنامه ریزی کردند. تصمیم جبهه ی دشمن این بود که همچنان که قم پایگاه عظمت اسلام و برافراشته شدن پرچم انقلاب بود، در همین قم آنتی تز انقلاب را به وجود بیاورند؛ اینجا را بکنند پایگاه ضدیت با انقلاب... بنابراین در این سالها خیلی کار شده است.»

2-جامعه هدف اصلی «روحانیت ایران مستقر در قم » و ورود میدانی به مباحث غالب آنان با تاکید بر کارکرد نظام دینی، رضایت مندی دینی، سطح و عمق پلورالیسم دینی، ارزیابی دو قطبی حاکم در جامعه روحانیت با تاکید بر وزن کشی جریان سکولار حوزه، ارزیابی امکان بهره برداری از این واگرایی و شکاف برای دامن زدن به تنش های گسترده بین روحانیت در ایران و مهم تر از همه یافتن الگوی انگاره ساز برای ساخت مرجعیت دینی و رهبری سیاسی آینده در «پسا برجام» بوده است.

photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۰_۰۹-۵۵-۰۱ (2)

3-این پژوهشگر که در کارنامه خود مطالعه الگوهای تاریخی از جمله آیت اله شریعتمداری و... را در کارنامه خود دارد؛ ضمن آسیب شناسی شکست الگوهای یاد شده ، با یک تحریف مادی و معنوی شخصیت آیت اله امام موسی صدر – که در کتاب صدرالاشاره بخش هایی به آن اختصاص یافته است- را بعنوان« الگو انگاره ساز مرجعیت و رهبری آینده در ایران» معرفی نموده است.

4-از زمان بازگشت کوپر تا برگزاری انتخابات خبرگان رهبری در سال ۹۴ و حتی پس از آن بطور اعجاب انگیزی محور یاد شده در فضای رسانه های داخلی دنبال شده است و چهره های شاخصی از روحانیون منتقد کارکرد نظام دینی در قم و تهران و... قدم های قابل توجهی برای این انگاره سازی بدلی برداشته اند؛ اما این پروژه به دلایل امنیتی که در این وجیزه نمی گنجد؛ در سه مرحله پیش از انتخابات ، در جریان انتخابات و برگزاری آن و نهایتا پس از برگزاری انتخابات با وجود مداخله مستقیم رسانه های بیگانه با شکست سنگینی مواجه شده است.

پیش از برگزاری این انتخابات امام خامنه ای در دیدار رئیس و مدیران سازمان صداوسیما مورخه ۱۳۹۴/۰۷/۲۰ بیاناتی دارند که عمق و هدف این پروژه نفوذ را تبیین می فرمایند:«در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام «جمهوری اسلامی» و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ایران تأمین‌کننده‌ی اهداف آمریکا، صهیونیسم و شبکه‌ی قدرت جهانی باشد.»

5-کوپر در نسخه یاد شده به پیشینه فروپاشی از درون شوروی و نقش گورباچف اشاره دارد و این نه تنها نشان از حرکت در چارچوب استراتژی نوین دولت وقت اوباما دارد؛ بلکه برای شخص ثانی بغیر از امام موسی (تحریف شده)، ماموریتی برای اصلاح از درون نظام دینی[تحریف و تقلیل اصل ولایت فقیه، تخریب و تضعیف ولی امر حاضر، شکست تقدس آن با قابل نقد و اعتراض بودن آن، منفعل و تضعیف کردن نهادهای دینی و مذهبی نظام ولایی ، تطمیع و تهدید حامیان خط امام روح اله، برای وارد کردن اجباری به خط امام موسی ! ، حذف و ترور شخصیتی نیروهای نخبه حامی امامین انقلاب اسلامی و... ] قایل شده است.

نگارنده معتقد است ،بازداشت دکتر فریبا عادلخواه جعبه سیاه پروژه براندازی اجتماعی و فرهنگی می تواند در رمزگشایی از پروژه مشترک بین ایالات متحده و فرانسه بسیار کمک نماید و ابعاد گسترده تری حتی سفر و نفوذ جیسون رضائیان را آشکار سازد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد دیلم

سلام توجه به مسئله نفوذ در زنجیره اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با جنگ نرم دُشمن از ضروریات گام دوم انقلاب اسلامی و از مطالبات مقام معظم رهبری است . آفرین به برادران انقلابی ام در گلستان ما بویژه استاد جناب بیارجمندی عزیز موفق باشید انشاءالله

0
0
پاسخ
1398-04-29 17:32

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.