1398-06-03 04:51
810
0
65095
گلستان ما بررسی می کند :

مبارزه با فساد در غله گلستان؛ واقعی یا شوآف مدیریتی!

اینکه در طول یک روز صدا و سیما ، خبرگزاری ها و سایت ها و شبکه های اجتماعی روی موضوع مبارزه با فساد در غله گلستان تمرکز می کنند و بعد از مدتی فراموش می شود، بیشتر شبیه به یک شوآف است تا اینگونه رفتارها همزمان با اقدامات آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد ارزیابی شود.

به گزارش گلستان ما ؛ بحث فسادهای غله در استان گلستان این روزها به دلیل دستگیری 9 نفر از جمله مدیر سیلوی گنبد کاووس که اکنون با قرار وثیقه آزاد است بار دیگر نگاه ها را به سمت این موضوع پرچالش سالهای اخیر استان گلستان برده است.

استان گلستان سومین قطب تولید گندم بعد از خوزستان و فارس با تولید سالیانه نزدیک به یک و نیم میلیون تن گندم با کیفیت دارای گلوتن بالا بوده و دارای تراکنش مالی بالایی برای جابجایی و نگهداری و... می باشد.

این فضا برخی افراد سرمایه گذار را در سال های گذشته به سمت سیلوسازی و نگهداری و تهیه آرد در داخل استان برده است که متاسفانه در کنار افرادی که در این عرصه خدمت سالم انجام میدهد زالوهایی هستند که از این فضای پردرآمد سوء استفاده می کنند .

این روزها با ورود دادگستری و دادستانی استان به پرونده فساد غله در گنبد، تقدیر همگان را از این دستگاه را به دنبال داشته است که گویی چه اتفاق خاصی افتاده است، این دستگاه به وظیفه ذاتی خود که برخورد قاطع با فساد است را انجام می دهد ، بواقع این واقعه(برخورد با مفسدین) آن قدر استثنا یا کم بوده که مردم دست به تعریف و تمجید زده اند، امری که طی این سال ها باید انجام می شد و نشد .

اینکه در طول یک روز صدا و سیما ، خبرگزاری ها، سایت ها و شبکه های اجتماعی روی این موضوع تمرکز می کنند که بعد از مدتی فراموش می شود، بیشتر شبیه به یک شوآف است تا اینگونه رفتارها همزمان با اقدامات آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد ارزیابی شود.

963

سالهایی که رسانه های انقلابی استان گلستان دم از فساد در غله و سوء استفاده و نیرنگ برخی کارخانه داران در غرب و شرق استان می زدند برخی آقایان خواب بودند و می گفتند اینها تخریب و تهمت است و یا اگر واقعیت را هم می دانستند اقدامی نمی کردند ؛ کم ننوشتیم از بوی بد و نامطبوع نان در بندرترکمن ، بندرگز ، یساقی و کردکوی ... اما چه برخوردی شد ؟  البته در زمان دادستان سابق با نصب دوربین در تمامی سیلوها اقدامات خوبی شروع شد اما با رفتن ایشان روند بررسی ها کند و مختل شد.

سوالی که این روزها دستگاه قضایی استان گلستان باید پاسخ دهد این است که از ماه شبکه بهداشت گنبد کاووس پرونده یکی از همین کارخانه ها (کارخانه ش) را به دادگاه این شهرستان ارجاع داده بود، جواب دادگاه این بود؛ که اینها بوجاری می شود و موقع آرد شدن صاف و الک می شوند؛ خب همین کارخانه ای که اخیرا 9 نفر از کارکنان آن دستگیر شدند نیز همان کار را می کرد ، چطور آنجا جواب آن بود و اینجا "دستگیری" و بوق و کرنا کردند تا ندایی به تهران برسد که ما در صف اول مبارزه با فساد هستیم .

در واقع اضافه کردن فضولات و خاک و... به یک نان خوری و سوء استفاده تبدیل شده و بابت آن در طول سال هزینه های زیادی می گیرند و نهایتا آخر سال با یک صورت جلسه تحت عنوان ضایعات از دور خارج می شوند .

سوال دیگری که باید مسئولان ارشد استان پاسخ دهند اینست که چرا مدیری که همین چند روز گذشته بخاطر فساد در غله گنبد دستگیر شد و اعتماد عمومی را جریحه دار کرد ، طی یک مراسم رسمی مدال افتخار می گیرد ، آیا این تمسخر افکار عمومی و بدبین کردن آنها نسبت به نظام نیست؟ .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.