1394-04-25 03:36
3716
0
17598
آشنایی با شهدای گنبدکاووس؛

شهید محمدتقی خرمی/ ترجیح تحصیل در مکتب خمینی بر تحصیل در خارج از کشور

محمدتقی در سال ۱۳۴۱در گنبد کاوس چشم به جهان گشود. در خانواده مذهبی بزرگ شد،پدر او حسینقلی خرمی مردی مومن و پرهیزکار بود که به کشاورزی می پرداخت و مادرش  فاطمه مروارید بانویی مذهبی و خانه دار بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه؛شهید خرمی ازهمان خردسالی با محافل مذهبی و دینی آشنا شد.او به همراه پدرش در مجالس قرآن و مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین ( ع) شرکت می کرد ودر نماز جماعت و مسجد حضور فعالی داشت.

وی با موفقیت دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را به پایان رساند و وارد دوره متوسطه دررشته علوم تجربی شد. در مقطع متوسطه درس می خواند که با پیروزی انقلاب مصادف شد و او  در مبارزات با رژیم شاهنشاهی سهم بسزایی داشت که فعالیتهایش در بر پایی تظاهرات برعلیه نظام طاغوت و پخش اعلامیه ها و پیام های حضرت امام (ره) گواهی براین مطلب است.

photo_2015-07-14_12-19-33.jpg (480×630)عکس از آرشیو سید علی کریمیان

او پس از پیروزی انقلاب مجددا به تحصیلات خود ادامه داد تا اینکه با آغاز جنگ تحمیلی در سال۵۹، سنگر دفاع را بر نشستن در کلاس درس ترجیح داد و به جبهه حق علیه باطل اعزام شد.

محمدتقی خرمی، در مرحله اول به عنوان رزمنده بسیجی وارد صحنه های جنگ شد، پس از آن به اصرار والدین به درس خود ادامه داد و با موفقیت دوران متوسطه را به پایان رساند و موفق به اخذ دیپلم شد.

وی با وجود اینکه امکان تحصیل درخارج از کشور برایش فراهم بود ولی  دفاع از نظام را بر تحصیلات عالی در خارج از کشور ترجیح داد.

عکس از :آرشیو سید علی کریمیان

عکس از :آرشیو سید علی کریمیان

محمدتقی با عشق و علاقه خاصی که به انقلاب داشت، در سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد. شهید محمدتقی خرمی آخرین مرحله در تاریخ ۶۵/۱۰/۲۵ به همراه سپاهیان محمد رسول الله به جبهه اعزام و پس از شرکت در عملیات در تاریخ ۶۵/۱۲/۱۲ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اما پیکر مطهر این شهید  پس از نه سال مفقودالاثری، درتاریخ ۷۴/۵/۸ به زادگاهش، گنبدکاوس بازگشت و طی یک تشیع جنازه باشکوه به همراه شهدای دیگر درجوار مرقد حضرت یحیی بن زید (ع) به خاک سپرده شد .

روحش شاد یادش گرامی و پر رهرو باد.

نویسنده : سید علی کریمیان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.