1395-12-01 12:28
1708
0
35478
سه شنبه برگزار می شود؛

اولین جلسه شورای عالی کار با موضوع دستمزد ۹۶

همزمان با ورود به آخرین ماه سال، کارگروه تخصصی مزد جلسات پایانی خود را طی می کند و فعالیت نخستین جلسه شورای عالی کار با دستورکار مزد روز سه شنبه برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما، همزمان با ورود به اسفند ماه و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شمارش معکوس کارگران برای تعیین مزد واقعی تقریبا آغاز شده است. دستمزدی که به نظر می رسد امسال به جهت تعیین سهم سبد معیشت در زندگی کارگران، رویکرد منطقی تری نسبت به سال های گذشته به خود گرفته تا امیدواری کارگران به تعیین مزد واقعی بیشتر شود.

کارگروه تخصصی مزد در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات پایانی خود را طی می کند و پیش بینی می شود طی دو جلسه آینده شرکای اجتماعی عضو این کارگروه درباره جزئیات اقلام و هزینه سبد معیشت کارگران به توافق برسند.  

اما در عین حال که این کارگروه به جلسات پایانی خود نزدیک می شود، جلسه شورای عالی کار به عنوان عالی ترین شورای تنظیم روابط کار نیز قرار است روز سه شنبه این هفته با موضوع دستمزد ۹۶ برگزار شود. این جلسه به ریاست معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگری و کارفرمایی عضو این شورا تشکیل خواهد شد.

در حالی جلسه شورای عالی کار با موضوع مزد ۹۶ از این هفته کار خود را آغاز می کند که نشست های مشورتی و کارشناسی کارگروه تخصصی دستمزد از اواسط آذرماه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور شرکای اجتماعی آغاز شده است.

بر اساس روال معمول، خروجی جلسات کارشناسی کارگروه تخصصی مزد، باید پس از مشورت در جلسات شورای عالی کار با رعایت سه جانبه گرایی تایید و در نهایت یک نرخ منطقی برای میزان افزایش حداقل حقوق سال ۹۶ تعیین شود.

اما یکی از اقدامات مهم و شاخص امسال در فرآینده تعیین حداقل مزد، بررسی حداقل هزینه و اقلام سبد معیشت زندگی یک خانواده کارگری است که می تواند تعیین دستمزد را به واقعیت نزدیک کند.

فاصله حداقل دستمزد تا تورم امروز یکی از مهمترین خواسته های تشکل های کارگری محسوب می شود تا بخشی از این فاصله در دستمزد ۹۶ و بخشی از آن طی یک برنامه چند ساله جبران شود. خواسته ای که تحقق آن قطعا در گرو تعیین هزینه سبد معیشت زندگی یک خانواده کارگری در ماه است.

علاوه بر این، موضوع آخرین وضعیت بازگشت لایحه اصلاح قانون کار به عنوان یکی از خواسته های تشکل های کارگری نیز قرار است در این جلسه مطرح شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.