1395-11-16 10:33
3122
0
34729
کارشناس مسائل بین الملل:

فرمان استکباری رئیس جمهور آمریکا و موج چهارم بیداری/ بیداری غربی و فروپاشی بنیان‎های تمدن لیبرال دموکراسی

این فرمان رئیس جمهور مستکبر آمریکا در این مقطع زمانی تنها علتی قریب است که همچون جرقه ای بایگانی جهانی علل دور( جنایات حداقل در نیم قرن اخیر) را روشن و به مشعلی فروزان برای هدایت موج چهارم و یا بیداری در اقصی نقاط جهان تبدیل نموده است که تداوم آن می تواند به فروپاشی بنیان های تمدن لیبرال دموکراسی منتهی بشود.

به گزارش گلستان ما به نقل از گلستان24 ، دکتر حسن بیارجمندی کارشناس امور بین الملل در واکنش به اجرای فرمان اخیر ترامپ و تعلیق روادید برای چندین کشور، در مقاله ای نوشت:

«این واقعیت هر جامعه ای می تواند باشد که بعض اشخاص و جریانات داخلی آن مبتلا به یک عوام زدگی حاد باشند و در شناخت دشمن ناتوان یا  خود را به خواب زده  باشند. بنحوی که حتی پرونده های قطور و لیستی از ظلم های آن دشمن که بر آن ملت روا داشته و پشتوانه شناخت آنان است  ؛حتی در حافظه کوتاه مدت آنان حفظ نشده باشد و گویی تمام  آن سیاهه ها فقط برای گذشته بوده و دخلی به آینده ندارد.

حال آنکه برای یک ملتی که زخم ها بر پیکره خود از چنین دشمنانی دارد؛ ضروری است که چنین پرونده‌هایی را همواره در دسترس داشته و در محاسبات مسئولین و مردم آن قرار گیرد .

این عامل بصیرت افزا و یا حس ششم به تعبیر شهید دکتر بهشتی، باید در چنین جوامعی حفظ و تقویت شود و مردم عادت کنند که چنین سیاهه های در دسترس را همواره ورق بزنند و چشم و گوش به دهان این و آن روشنفکرنما نداشته باشند.

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد تا طبق آن صدور روادید برای اتباع چند کشور از جمله ایران به مدت 90 روز تعلیق شود.در همین چند روز در داخل و خارج از ایران واکنش های بی سابقه ای نسبت به این فرمان صورت گرفته است که بیش از همه شبیه به بیداری غربی به مدد تحریک این حس ششم تک تک افراد و اشخاص ذینفع در این قائله جهانی است.

حسن بیارجمندی ترامپ6

حداقل در کشور خودمان در همین دوران پس از انقلاب اسلامی با وجود پرونده های قطوری از جنایات و ظلم هایی که آمریکا با فرمان های مشابه بر مردم ایران نموده و یا در سالهای اخیر در حوزه های مختلفی اعمال نموده است؛هیچ یک از این افراد یاد شده از خوابی که خود را بدان زده بودند ،بیدار نشده بودند و گویی نه این حس ششم که حس شنوایی و بینایی خود را در برابر این حقایق به کنار نهاده اند و تنها به حس چشایی آمریکایی پسند خود اکتفا نموده بودند.

اینان همان کسانی بودند که تا پیش از این فرمان حتی حاضر نبودند به این سئوالات اساسی پاسخ بدهند که آیا آمریکا که قطورترین پرونده ظلم و جنایت علیه بشریت دارد ، می‌تواند به صرف طرح  شعار آزادی،دموکراسی ،حقوق بشر و... یک دوست باشد؟ و یا آیا این و یا آن شخصیت که سالیان متمادی امتحان  و صحت حس ششم خود را بخوبی پس داده اند؛ قابل اعتماد هستند و یا این و آن روشنفکرنمایی که تنها از حس چشایی خود بهره می برد!!؟

 این فرمان رئیس جمهور مستکبر آمریکا در این مقطع زمانی تنها علتی قریب است که همچون جرقه ای بایگانی جهانی علل دور( جنایات حداقل در نیم قرن اخیر) را روشن و به مشعلی فروزان برای هدایت موج چهارم و یا بیداری در اقصی نقاط جهان تبدیل نموده است که تداوم آن می تواند به فروپاشی بنیان های تمدن لیبرال دموکراسی منتهی بشود.

حسن بیارجمندی ترامپ

تقارن این بیداری جهانی با ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ع)_که بطور خاص با طرح نام ایران اسلامی بعنوان هدف اصلی این فرمان _ گره خورده است؛ در واقع حقانیت پیام انقلاب و شعارهای اصولی آن را برای جهانیان و بعض جریانات داخلی به اثبات رساند.حقانیتی که در سه موج پیشین از سوی رهبرانقلاب ضمن تاکید بر ریشه ای و  سرکوب نشدنی بودن آن(1) ،صریحا مورد اشاره قرار گرفته بود :

امروز جوانان نیویورک و کالیفرنیا هم شعارهای مردم مصر و تونس را تکرار میکنند، از آنها الهام میگیرند؛ انکار هم نمیکنند. جوانان مصر و تونس هم از حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی الهام گرفته‌اند و فرا گرفته‌اند و پنهان نکردند. و معلم اول در عصر جدید، بسیجیِ امام بزرگوار ما بود؛ که همه از بسیجیِ امام بزرگوار فراگرفتند و از جانبازان و سربازان و فداکاران این انقلاب یاد گرفتند که چگونه میتوان اسطوره‌های قدرت مادی را شکست، چگونه میتوان به نام خدا بتها را شکست، چگونه میتوان ایستاد، چگونه میتوان مقاومت کرد.(2)

حسن بیارجمندی ترامپ5

خبرگزاری اسپوتنیک در همان آغازین روز اجرای این فرمان نوشت: رفتار ترامپ توجه جهانی را به مظلومیت و حقانیت ملت‌ایران جلب کرد؛ امری که اگر ایران صدها میلیارد دلار خرج می‌کرد نمی‌توانست به آن برسد.حتی مجری مصری‌تبار بخش عربی شبکه BBC تصمیم  آمریکا را محکوم کرد و نشان داد که چقدر امضای ترامپ دلسوزی و همراهی جهانی با ایرانی‌ها به‌وجود آورده است. ترامپ چه خوشخدمتی از این بهتر می‌توانست به ایران کند.

انقلاب اسلامی
بیداری اسلامی عربی
بیداری اروپایی
بیداری وال استریت
موج چهارم و بیداری جهانی»

.............................................................................................................

منابع

1_ ۱۳۹۰/۰۷/۲۰بیانات در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه‌
2_ ۹۰/۰۹/۰۶/بیانات در دیدار اقشار نمونه بسیج سراسر کشور
http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=2629

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.