1396-01-27 16:02
1204
0
37892
یادداشتی به قلم حسن محمودی

راز رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

اقتصاد مقاومتی به معنی نیرومند کردن اقتصاد ودرجهت افزایش سرعت رشد اقتصادی و تولید ناخالص واقعی است. آنچه مهم است این است که بدانیم اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری برای شرایط اقتصادی ویژه امروز ما و در راستای مقاوم‌سازی این حوزه از آسیب‌های هدف‌گذاری شده دشمنان انقلاب برای اقتصاد تاکید و تبیین شده است.

به گزارش گلستان ما، من شعار امسال را «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» قرار میدهم؛ یعنی اقتصاد مقاومتی عنوان کلّی است، بعد تولید و اشتغال؛ این مجموع نقاطی است که بایستی همه بر روی آن متمرکز بشوند. مطالبه‌ی من و مطالبه‌ی مردم از مسئولین عزیز و محترم این است که بر روی این دو نقطه متمرکز بشوند و کارها را با برنامه‌ریزی انجام بدهند و ان‌شاءالله در پایان سال نتایج آن را بتوانند به مردم گزارش کنند. (مقام معظم رهبری الامام خامنه ای (مدظله العالی))

اقتصاد مقاومتی به معنی نیرومند کردن اقتصاد ودرجهت افزایش سرعت رشد اقتصادی و تولید ناخالص واقعی است. آنچه مهم است این است که بدانیم اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری برای شرایط اقتصادی ویژه امروز ما و در راستای مقاوم‌سازی این حوزه از آسیب‌های هدف‌گذاری شده دشمنان انقلاب برای اقتصاد تاکید و تبیین شده است.

در واقع، اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است.

اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه چگونه می‌توان در رابطه با اقتصاد واردات و اقتصاد وابستگی، مقاومت کرد؟

از منظر رهبر معظم انقلاب، دشمن در موضوع تهديد اقتصادي اهداف مختلفی را دنبال می کند اما غایت این تهدید جدا كردن مردم از نظام اسلامي است. چون مردم پای این انقلاب ایستاده اند و دشمن هم تلاش می کند تا مردم را نسبت به ادامه راه انقلاب مایوس کند.

انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام(ره) و با تکیه بر شعار نه شرقی و نه غربی در واقع محصول پیروزی رویکرد ساخت درونی قدرت و اتکا به ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی بوده است. از همین رو نظام سلطه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در سدد فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند .

طرح ها و سناریوهای پیچیده ای ارائه دادند ، مشکلات و موانع زیادی در مسیر حرکت انقلاب ایجاد کردند که شاید بتوانند آن را فرو بریزند ولی بحول قوه الهی در به نتیجه رساندن آن توفیقی حاصل نکردند.

اگر بصورت واقع بینانه به شعار سال رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتی نظری بیاندازیم می بینیم که شكل گيري اقتصاد مقاومتي نتايج مهمي خواهد داشت كه در بيانات حضرت آقا به آنها تصريح شده است.

ايجاد مقاومت اقتصادي در برابر فشار اقتصادي دشمن، تضمين رشد اقتصادي در شرايط جنگ اقتصادي دشمن،جلوگيري از بيكاري عوامل توليد و ايجاد شرايط اشتغال كامل ، ممانعت از ايجاد اخلال در رفاه عمومي،حل مشكلات مردم ، دلگرمي مردم به نظام اسلامي برای مقاوم سازی اقتصاد ما ناگزیر از طراحی یک الگوی مشخص از شیوه‌ی زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی برای عموم مردم و به‌ویژه برای مدافعان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آنهایی که قائل به صحت و صدق ایده‌ی اقتصاد مقاومتی هستند، می باشیم.

یعنی ما چه الگوی مشخصی را برای بدنه‌ای از مردم ارائه ‌دهیم که بدانند نیازها و مقتضیات انقلاب چه نوع سبک زندگی را می‌طلبد؟ در این الگو «اعتماد به‌ نفس ملی، روحیه‌ جهادی، و پرهیز از لقمه‌ی حرام و گسترش روحیه‌ی جهادی» نقشی اساسی را ایفا می‌‌کند.

که با رونق اقتصادی وتوسعه تولیدات داخلی اشتغال فراهم خواهد شد چرا که تولید و اشتغال به هم وابسته هستند و تا زمانی که تولید رونق پیدا نکند، قطعا اشتغالی شکل نمی‌گیرد.بنابراین لازمه این مهم عزم راسخ مسولین واراده قوی دست اندرکاران آحاد مردم جامعه را می طلبد.

حسن محمودی
معاون سیاسی سپاه نینوا گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.