1396-03-05 00:21
3918
12
39439
یادداشت :

رئیسی حالا قویترین لیدر سیاسی کشور است

اگر چه رئیسی نتوانست در رقابتی نابرابر با رئیس جمهور مستقر و هجمه های رسانه ای داخلی و خارجی به رای قابل اتکایی برای رئیس جمهور شدن برسد اما با یک پشتوانه رای 16 میلیونی حالا یک لیدر سیاسی قوی در جمهوری اسلامی به شمار می رود .

به گزارش گلستان ما ؛ انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به پایان رسید و وزن کاندیداها و گروههای سیاسی مختلف مشخص شد و در این میان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با یک رای قابل ملاحظه ای با اقبال گسترده مردم ایران مواجه شد .

اگر چه رئیسی نتوانست در رقابتی نابرابر با رئیس جمهور مستقر و هجمه رسانه های فراوان داخلی و مزدور خارجی به رای قابل اتکایی برای رئیس جمهور شدن برسد اما پشتوانه رای 16 میلیونی وی نشان می دهد او حالا یک لیدر سیاسی قوی در جمهوری اسلامی به شمار می رود .

همین که او توانسته در کمتر از دو ماه بدون هیچ پشتیبانی رسانه ای و با حمایت مردم مستضعف و محروم داخل کشور به چنین سرمایه اجتماعی دست یابد نشان دهنده محبوبیت و شخصیت بالای وی در بین مردم می باشد حالیا که در ستادش نه شام و ناهار می دادند و نه کنسرتی پخش شد و قس علی هذا .

در واقع اگر حجم تخلفات گسترده مجریان انتخابات نبود و تعرفه به اندازه کافی در مناطقی که وی رای بالایی داشت می رسید و از طرفی آرای باطله بسیاری که ممهور به مهر انتخابات نشد ، قطعا آرای وی به مرز 20 میلیون هم می رسید .

از این جهت خود روحانی نیز با چنین اقبالی مواجه نشد چرا که او رئیس جمهور مستقر بود و طبعا بسیاری از کارمندان و وابستگان به دستگاه دولت به او رای دادند ، از طرفی مقادیر زیادی از رای او در خارج از کشور و وابستگان آنها در آرای خاکستری جامعه بودند که طی این سالها رای نداده بودند .

همچنین باید اذعان کنیم آرایی که به سید ابراهیم رئیسی داده شد اعتقادی و با خلوص نیت و قربه الی الله بود اما آرای به روحانی در سایه ترساندن مردم از سایه جنگ و ترویج دروغ بزرگ دیوار کشیدن بین دختران و پسران در خیابانها و ... بود ، زین جهت آرای روحانی اگر چه به لحاظ کمیت بیشت از رئیسی بود اما به لحاظ کیفیت نمی توان پشتوانه ای برای آن متصور بود چه اینکه اگر قرار بود مردم بر اساس عملکرد چهار سال گذشته و وعده های داده شده روحانی به او رای بدهند شاهد آرایی کمتر از 10 میلیون رای بودیم .

کنار رفتن قالیباف به نفع رئیسی هم حرکت درستی بود که مانع تجزیه شدن آراء جبهه مردمی انقلاب شده و از طرفی شائبه اختلاف را از پیکر اصولگرایان پاک کرد و این یکرنگی است که این روزها مخالفین را رنج می دهد .

نکته مهم دیگر آرای سید ابراهیم رئیسی خاصه متعلق به جنبش محرومین و مستضعفین و وارثین اصلی زمین ، خانواده های شهدا ، طلاب و مراجع تقلید بوده و خط اصیل انقلاب اسلامی را رهبری می کرده است از این جهت می توان سید ابراهیم رئیسی را قویترین لیدر سیاسی فعلی کشور قلمداد کرد که در آینده کشور و معادلات سیاسی حتی در نقش های مهمتر از رئیس جمهوری هم می تواند نقش آفرینی کند .

نویسنده : جواد عموزاد

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

zzz

اولن که رئیسی 6 میلیون بیشتر رای نداشت و الباقی 5 میلیون رای هایی بود که انصراف قالیباف بهش رسید و 5 میلیون رای مردمی که به چشمداشت یارانه بیشتر به دنبال اون بودند . از طرفی تبلیغاتی که صدا و سیما برای رئیسی کرد اگه برای روحانی می کرد الان بالای 35 میلیون رای داشت از یک ماه قبل از انتخابات هر شب نماز جماعت رئیسی رو نشون می داد همایش ها و میتینگ هاش رو زیر نویس می کرد خبر همایش هاش رو در اخبار بیشتر می گفت.کاش یک زره کوچولو انصاف داشتید.به هر حال مردم به تفکر رای دادن نه به شخص من خودم به روحانی رای دادم فقط چون تفکر رئیسی رو قبول نداشتم وگرنه از روحانی هم دل خوشی ندارم دوران تفکر امثال رئیسی تموم شده خودشم می دونست که رفت سراغ چهره منفوری مثل تتل

0
0
پاسخ
1396-03-04 17:09
zzz

البته یادم رفت بگم نابرابر رو خوب اومدی چون وقت همه به نفع رئیسی بسیج شدن و با تخریب عملکرد روحانی خواستن اون رو به قدرت برسونند در قبال تبلیغات فضای مجازی روحانی و شیح اصلاحات خوب بله رقابت نابرابر بود امکانات تبلیغاتی رئیسی کجا و امکانات تبلیغاتی روحانی کجا قابل قیاص نبود این رو به شما حق می دم که روحانی یه مبارزه نا برابر رو برد امکانات 96 درصدی رئیسی در برابر امکانات 4درصدی روحانی ضعیف عمل کرد.

0
0
پاسخ
1396-03-04 17:15
صبا

سلام.خود گویی وخود خندی. عجب مرد هنرمندی!این تحلیل ضعیف ودور از واقعیت شما نشان از دومساله دارد یا اینکه چشم به واقعیت جامعه بستید وباور این واقعیت برایتان غیرممکن شده ویااینکه واقعیت را میدانید وبرای دلگرمی خود واطرافیان خودتحلیل میکنید.واقعیت جامعه دراین انتخابات اخیر در چند وجه قابل لمس بوده است که صرف نظر از جانبداری از اشخاص شمارا به بررسی نظرسردار طلایی در خصوص انتخابات اخیر دعوت میکنم.قویترین لیدر سیاسی بیش از4 سال اخیر فقط با یک پیام چند خطی ویا چند دقیقه ای مسیر انتخابات کل کشور را عوض کرده ومیکند وشما مثل همیشه یا نمیخواهید باور کنید ویا تحلیل ان برایتان سخت شده ویا اینکه تحلیل گران شما فقط نوک پای خودشان رادیده وتحلیل میکنند.در هرصورت گستره ی نگاه خودتان را بیشتر کنید وصدای چندساله ی تغییر فضای سیاسی کشور را بشنوید.ازشما که صاحب رسانه اید انتظار تحلیل علمی ومتنی مستدل تر وقویتر داشتم.ناامیدمان نکنید وبیشتر مطالعه کنید.اقای عموزاد

0
0
پاسخ
1396-03-05 04:36
محمد رضا کیانفر

سرور گرامی خانم هاجر چنارانی نماینده ی محترم شهرستان نیشابور و شهر فیروزه.اینکه آرزو کردید 29 اردیبهشت 96 آقای روحانی سرنگون گردد به نظر من اگر خدای نخواسته این آرزوی شما تحقق یابد مسلماً به ضررمان خواهد شد زیرا وی در چهار سال ریاست جمهوری اش راه تعامل با غرب را هموار کرده و تا حد زیادی شرایط سرمایه گذاری ی خارجی را فراهم ساخته که اگر در چهار سال پیش رو نیز رویه اش را ادامه دهد قطعاً اقتصاد کشورمان را به مقصد مطلوبی خواهد رساند پس از شما خواهر عزیز انتظار دارم تا این حد بدبین نباشید و بیشتر نسبت به آینده امیدوار باشید. با آرزوی موفقیت شما، محمد رضا کیانفر 09365476322

0
0
پاسخ
1396-03-07 19:36
بنده

جناب عموزاده شمابراساس کدام وشواهدومدارک ازنبودتعرفه وترس ازجنگ و.....حرف میزنیددحالیکه افضات شمادولتی بودن رای روحانی ، هجمه رسانه - نبون تعرفه ونداشتن مهرو.... تکراردروغهایی که هم به دلیل عقب نبودن ازاین قافله روی به رای باکیفیت وبی کیفیت آوردیدمردم به دروغ سه برابرشدن یارانه رای ندادندودوره احمدی نژادخیلی وقت به پایان رسیده است ما شما همچنان درخواب خوش هستیدلطفابدارشویدوببنیدرسانه چه هانکرده نمیکن.

0
0
پاسخ
1396-03-08 06:27
د-ع-وفایی

با سلامبرای لیدرشدن باید در دلها نفوذ داشت و فقط خدا می داند که چه کسی لیدر واقعی آینده خواهد بود .

0
0
پاسخ
1396-03-10 09:26
مجید صانعی

دوباره ایراندوباره روحانیدوباره گرانیدوباره بیکاریدوباره رکود علی برکت الله

0
0
پاسخ
1396-03-11 10:14
مجید صانعی

قیمت مرغ یک پنجشنبه روز قبل از انتخاب مجدد روحانی 6400 تومان کیلوییقیمت مرغ شنبه یک روز پس از انتخاب روحانی 8000 تومان کیلوییروحانی مچکریم علی برکت الله

0
0
پاسخ
1396-03-11 10:16
تقوی کیش

با تحلیل نویسنده مطلب کاری ندارماما موندم ملت برای چی حسن روحانی رو انتخاب کردن ، اخه اینکه توی این چهار سال کاری نکرده ، شاید هم کرده برای اطرافیانش ما خبر نداریم

0
0
پاسخ
1396-03-11 10:19
نصرت شفاعتی

چرا این همه شهرها ارا در حال بازشماری است ، این چه وضعه انتخابات برگزار کردنه ، هیچوقت اینجوری انتخابات نداشتیم که بعد از ان این همه اعتراض به نحوه برگزاری باشه ،واقعا عرضه هم خوب چیزیه که برخی فرمانداران نداشتن ، تازه بماند که رای های رئیسی رو از زیر فرش های مسجد در اوردن ، و برگه هایی که مهر نخورده بود و تعرفه هایی که ساعت 3 تموم شد و .... و جالبتر اینکه وقتی فهمیدم رای روحانی 23 میلیون اعلام شد ، خنده ام گرفت و رفتم خوابیدم ...

0
0
پاسخ
1396-03-12 15:16
محمد رضا کیانفر

آقای روحانی، با تبریک موفقیتتان در انتخابات دوره ی دوازدهم ریاست جمهوری از اظهارات شما چنین استنباط می شود که کمر همت به حل مشکل آقایان خاتمی، موسوی، کروبی و خانم رهنورد بسته اید، راه درستش این است که دست از لجبازیهای بچگانه شان بردارند نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب بنویسند در آن از رفتار آنارشیستی ی خودشان که روز 25 خرداد 88 مرتکب شدند در راهپیمایی ی بدون مجوز حضور یافتند اظهار ندامت نمایند از مقام معظم رهبری تقاضای بخشش کنند روزی که برای دریافت اعتبارنامه ی ریاست جمهوری تان به حضور رهبر معظم شرفیاب می شوید پس از آنکه ایشان اعتبارنامه ی شما را اعطا فرمودند شما با یک دستتان آن را بگیرید با دست دیگرتان نامه ی آن عزیران را به طرفشان دراز کنید و خواهش نمایید بزرگواری کنند رویتان زمین نیندازند و آن را از دستتان بگیرند، اگر این پیشنهاد را مو به مو اجرا نمایید با حدس قریب به یقین مطمئنم انشاالله گوش شیطان کر گره از کار فروبسته ی آن عزیزان گشوده خواهد شد و شما در نزد طرفدارانتان سربلند می گردید. موفق و پیروز باشید، محمد رضا کیانفر 09365476322 mohammadrezakianfar5@gmail.com

0
0
پاسخ
1396-03-21 08:30

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.