1396-03-05 07:01
1792
0
39486
وزیر کار در جمع بازماندگان رامیانی در حادثه معدن آزادشهر:

حق مسکن، دیه و مستمری حادثه دیدگان معدن آزادشهر به زودی پرداخت می‎شود/ بیمه تمامی حادثه دیدگان به بیمه معدن تبدیل شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمه تمامی کارگران معدن باید به اسم کارگر معدن شود اگرچه برای چند سال گذشته باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خانواده های جانباخته رامیان در معدن یورت آزادشهر با بیان اینکه اولین گزارش کمیته فنی را روز گذشته در جلسه هیات دولت ارائه کردم، گفت: بعد از پایان انحصار وراثت 210 میلیون تومان به عنوان دیه به بازماندگان پرداخت می شود و برای ارائه مشاوره در این زمینه نیز در کنار خانواده ها هستیم.

وی درباره درخواست شهید نامیده شدن این کارگران اظهار کرد: ما هر چه با پلاسکو تصمیم گیری شود همان را تسری می دهیم ولی فرآیند آن پیچیده تر است و تصمیم گیری این کار مستقیما در اختیار ما نیست و این امر با دستور مقام معظم رهبری انجام می شود.

ربیعی در باره حق مسکن بازماندگان این حادثه افزود: با رضایت خانواده ها حق مسکن برای آنها واگذار شود و دستور دادیم تا مشاوران خانم بعد از ماه مبارک رمضان برای مشاوره و تسکین روحیه این خانواده ها در کنار مادر، خواهر، همسر و فرزندانشان باشند.

وی بیان کرد: در طرح‌های اشتغال‌زایی ما، در سالجاری خانواده‌های جانباختگان معدن در اولویت خواهند بود و و تمام کارگران معدن که هر گونه بیمه به جز بیمه معدن داشته‌اند در 15 سال گذشته باطل شده و برای آنان بیمه معدن صادر می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: کلینیک تامین اجتماعی به نام جانباختگان حادثه معدن در رامیان احداث می شود.

وی گفت: اصل حکم حقوق کارگران یک میلین و 600 هزار تومان است و باید مابه التفاوت از اول رخداد این حادثه پرداخت شود.

وزیر کار افزود: آخرین بار نیست که در خدمت شما هستم و به عنوان عضوی که رئیس جمهور مسئولیت داده است در خدمت هستم و پیام تسلیت وی را به شما می رسانم.

ربیعی گفت: این نوع جان باختن منصفانه نبود و تا حصول نتیجه نهایی در کنار شما هستم و باز هم بعد از پایان ماه رمضان در خدمت شما هستم و این تعهد ما به شماست.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری با کارگران معدن نمادسازی ملی خواهیم کرد تا شجاعت و دلاوری‌های آنان در یادها باقی بماند.

وزیر کاذ تصریح کرد: این حادثه معدن را باید پاس بداریم از این لحاظ که دیگر این اتفاقات رخ ندهد و دیگر اینکه روح انسانی خانواده هایی که داغدار شدند زنده نگه داشته و درد و رنج خانواده کارگری با کوتاهی به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.