1396-03-07 07:13
1850
1
39560
آیت‎الله علوی‌گرگانی:

ماه رمضان فرصت تطهیر لقمه انسان با پرداخت خمس و زکات است

یکی از مراجع تقلید ضمن توصیه به تطهیر اموال از حرام و شبهه و مظالم در ماه مبارک رمضان گفت: خمس و زکات مال خود را بدهید تا لقمه‎هایتان، پاک باشد‌.

به گزارش گلستان ما ؛ آیت‎الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز در جمع مردم روزه‎دار شهرستان گرگان در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان و تطهیر اموال از حرام و شبهه با اشاره به آیه‎ای از قرآن کریم اظهار کرد: ای کسانی که ایمان آورده‎اید روزه بر شما واجب شد، همانطور که بر اقوام قبل از شما واجب شده بود، شاید که با تقوا شوید.

وی تصریح کرد: در روزی که پرده‎ها کنار رود و پوشیده‎ها در «یوم تبلی السرائر» آشکار شود دو چیز از انسان باقی می‎ماند خوبی‎ها و بدی‎ها که اعمال و پرونده انسان را معلوم می‎کند.

این مرجع تقلید افزود: خوبی‎ها مثل اعمال نیک و انجام واجبات، نماز، روزه، زکات، خمس که در آن روز  به فریادش می‎رسند، خمس، زکات و مظالم را رد کنید تا موجب برکت، خیر، فزونی مال، دفع  بلایا، امراض از شما و خانواده‎تان شود.

علوی‎گرگانی با تاکید بر پرداخت وجوهات شرعی با اجازه و از مسیر و طریق مراجع و علما گفت: خوب است در طول سال مبلغی وجوهات بابت میهمانی‎هایی که رفتیم و نمی‎دانیم میزبان اهل خمس و زکات بوده یا نه بپردازیم.

وی با بیان اینکه خداوند و رسول و امام علیهم‎السلام هیچ نیازی به وجوهات ما ندارند، افزود:  ما نباید در هنگام پرداخت وجوه شرعی منت بگذاریم که ما خمس وزکات دادیم بلکه خدا و رسول بر ما منت دارند و باید افتخار کنیم که اموال‎مان را پاک و تزکیه  می‎کنیم و از پروردگار توفیق انجام واجبات و ترک محرمات را مسالت می‌کنیم./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.