1396-04-02 17:31
3609
2
40611
در ضیافت افطاری جوانان گلستانی مطرح شد :

نظر فعالین فرهنگی ، سیاسی و رسانه ای استان گلستان درباره فرمان آتش به اختیار + تصاویر

 از برخورد قهر آمیز تا رویکرد فرهنگی در تفسیر فرمان آتش به اختیار تا لازمه خشونت با شارلاتان های فرهنگی و جلوگیری از اندلس سازی ایران از نظرات این فعالین در ضیافت افظاری جوانان انقلابی استان گلستان بود .

به گزارش گلستان ما ؛ تعداد زیادی از فعالین فرهنگی اجتماعی ، سیاسی و رسانه ای استان گلستان در ضیافت افطاری کنار هم نشستند تا در خصوص فرمان آتش به اختیار  که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده ، تحلیل و بررسی داشته باشند .

محمد جواد ساوری مسئول ستاد جوانان آیت الله رئیسی در گلستان:

در خصوص این فرمان هجمه های زیادی شد و باید این تقابل توسط رسانه ها مهار شود . بنظر من به فرمان آتش به اختیار ظلم شده و این فرمان در ادامه همان جنگ نرم است .

0019

 کم کاری ها در خصوص مباحث گذشته باعث شده تا حضرت آقا دستور فرمان آتش به اختیار را صادر کند . اگر فرهنگ سازی نشود و در مسائل فرهنگی کوتاهی شود به سرنوشت اندلس گرفتار می شویم .

علیرضا چورلی فعال سیاسی اجتماعی شهر گرگان :

در سالهای گذشته متاسفانه حزب اللهی ها درباره مسائل مهم کشور سکوت پیشه کردند و در میادین حساس ظاهر نشدند و در کنار این موضوع برخی دیدگاه های مشکل دار میدان را به دست گرفتند .

0017

متاسفانه اشتباهات در بین جریان ما زیاد است و باید این نکات را به دوستان گوشزد کرد که چرا دارای انسجام نیستند ولی نیروهایی که دیدگاه انقلابی ندارند در فعالیتهای خود خوب و راحت تر ارائه برنامه می کنند .

مقام معظم رهبری و فرامین ایشان به عنوان یک اندیشمند اسلامی و  نظریه پرداز جهانی برای مردم تفسیر نشده است . باید حضور حزب اللهی ها در صحنه احساس شود و این پیام فرمان رهبری است .

صمد محمدی از فعالین سیاسی اجتماعی شهر گرگان :

 متاسفانه عده ای در صددند تا اولویتهای کشور را عوض کنند مثل ربنای شجریان که به هیچ وجه اولویت نیست اما جریانی دوست دارد آن را در اولویت قرار دهد .

فرمان آتش به اختیار چیز عجیب و غریبی نیست که اینقدر درباره آن تفسیر ارائه می شود ، وقتی در کشور اولویتها عضو می شود و جای اصل و فرع عوض می شود در این هنگام تشخیص افسر جنگ نرم باید خودش را ارتباط با اصول فکری رهبری و مردم متصل کند .

008

متاسفانه در سالهای گذشته تحریف و خاطره گویی از امام جای اصل و فرع را عوض کرد و تشخیص مسائل را برای مردم سخت کرد ،  نکته مهم دیگر درباره این فرمان اینست که ما باید نظم و قانونگرایی داشته باشیم ، پایه گذاری انقلاب ما با قانون بوده است .

علی وفایی عضو جامعه اسلامی مهندسین :

 در سالهای گذشته با مسائلی چون برجام ، FATF ، انرژی هسته ای ، سند 2030 ، مفاسد اقتصادی و حذف برخی عناصر انقلابی به واسطه شعار اعتدال که مجموع این عوامل باعث شد تا حضرت آقا به این نقطه برسد .

001

بهتر است ما فرمان آتش به اختیار را به مسائل فرهنگی محدود نکنیم چرا که در عرصه علمی و اقتصادی هم مشکل زیاد داریم . مگر رشد علمی ما 14 برابر دنیا نبود ، در حوزه اقتصاد چند سال است که ما درگیر هستیم ، یک افسر جنگ نرم باید مسئولان را پایش کند ، باید قرارگاه کوچکی مثل این نشست شکل بگیرد و افسر سازی کند ، از موازی کاری در این مسیر خودداری کنیم مثلا 500 تا افسر جنگ نرم یک دفعه روی موضوع اقتصاد زوم نکنند .

حسین پایین محلی نویسنده ، تحلیلگر و کارشناس مسائل فلسفی :

وقتی نهضت ها در قالب یک ساختار قرار می گیرند محافظه کار می شوند و از انقلابی گری آنها کم می شود . حضرت آقا در بکار بردن این جمله قطعا از راهنمایی مشاوران خوبی برخوردار بوده و بنظر من باید با یک عده شارلاتان فرهنگی برخورد قهرآمیز صورت بگیرد مانند آنچه با سلمان رشدی و شاهین نجفی صورت گرفت .

002

متاسفانه فیلم هایی را شاهدیم که زنای محسنه را ترویج می کنند و در این فیلم مشغول قبح زدایی هستند اما به این فیلم ها جایزه ملی می دهند و مورد تقدیر قرار می گیرند .

نیما هادیزاده کیاسری دانشجوی دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

 حضرت آقا در هر جلسه ای متناسب با حاضرین صحبت می کند مثلا در حضور نیروی دریایی با قدرت و صلابت از اقدام نظامی سخن می گوید یا در جلسه با دانشجویان و افسران جنگ نرم فرمان آتش به اختیار می دهد .

006

بنظر من آقا در حوزه فرهنگ و به افسران جنگ نرم یعنی دانشجویان این دستور را داده و برخورد قهر آمیز و خشونت جواب نمی دهد ، باید روی افکار عمومی کار کرد . من آهنگ های شاهین نجفی را گوش دادم بنظرم خیلی روی متن و آهنگ هایش کار می کند ، همین کار را باید هنرمندان ما انجام دهند .

سید روح الله حسینی مشار جوان سابق استاندار گلستان :

 بنظر من برخورد خشونت آمیز در این فرمان وجود ندارد و چنین معنی از این فرمان بر نمی آید . ما باید منظومه فکری آقا را بشناسیم چون این شناخت کمک می کند تا تفسیر غلطی از این فرمان نداشته باشیم .

0016

 باید سراغ ساختن امت اسلامی برویم اینکار انجام نشد . متاسفانه میانگین اسیب های اجتماعی در استان ما از میانگین کشوری بالاتر است و باید در این زمینه نیز کاری بشود .

سعید سوخته سرایی از خانه فرهنگ پرسش :

در مباحث فرهنگی گاها موازی کاری هایی وجود دارد که ما هر چه می دویم به جایی نمی رسیم .فرمان آتش به اختیار باید بجا ، دقیق و حساب شده باشد تا نتیجه بدهد .

0010

علی میرباقری عضو شورای بسیج رسانه گلستان :

 در کشور ما متولی فرهنگی وجود ندارد و هر کسی برای خودش کار می کند ، از قدیم هم همینطور بوده ، وزرای ارشاد ، آموزش و پرورش در دولت فعلی از نیروهای امنیتی هستند و وضعیت اسف بار فعلی حوزه فرهنگ داد آقا را در آورده است .

005

 آقا امروز نیاز به مالک اشتر دارد که چه امامش باشد و چه نباشد تصمیم درست بگیرد آتش به اختیار یعنی موقعیت را درست تشخیص دادن .

محسن عسگری فعال رسانه ای :

 آتش به اختیار یعنی اینکه فردا صبح در میدان باشیم و تحلیل درست و تفسیر درست داشته باشیم . مباحث اقتصادی هم مهم است متاسفانه در کشور ما همه چیز ریشه سیاسی دارد .

004

سجاد شعبانی  دانشجوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان :

 قبل از اجرای فرمان آتش به اختیار باید اعتماد سازی کنیم ، بخش هایی از جامعه نسبت به این جریان اعتماد کمتری دارند چه در دانشگاه و چه جامعه باید این اعتماد مردمی را برگردانیم . اقتدار موشکی سپاه در حمله به داعش اعتماد مردم را برگرداند .

007

مجید محمد نژاد عضو هیات علمی دانشگاه آزاد :

 در فرمان آتش به اختیار باید از ظرفیت رسانه ها بیشتر استفاده شود . در سالهای گذشته جوانان استان در نوشتن تحلیل ها و مسائل نوشتاری در سایتهای استان خوب درخشیدند و این جای شکر دارد .

003

 عربستان باید زهره چشم می دید و اقدام موشکی سپاه این ترس را در آنها ایجاد کرد . بنظر من پیچیدگی های این فرمان زیاد است و حساسیتهای ظریف و کارشناسانه ای را می طلبد بدون تعقل و منطق نمی توان بدان ورود کرد .

علیرضا کلاگر فعال رسانه ای :

 جلسات زیادی در دو سه سال گذشته برگزار شد و باید ببینیم چه خروجی برای جریان ما داشته است . انتخابات اخیر برگزار شد و شاهد یک شکوفایی از دل همین جریان بودیم که در ستادهای انتخاباتی نامزدهای مختلف همین جوانان بودند که کار می کردند و بزرگان احساس کردند که باید عرصه را به جوانان واگذار کنند .

0013

نگاه منتقدانه به دولت نباید بین ما و دولت فاصله بیندازد . دولت مال ما و جوانان انقلابی است و اگر با ما همفکر نیست نباید بین ما شکاف ایجاد کند و از ان فاصله بگیریم .

جواد عموزاد سردبیر گلستان ما :

گمشده مسائل و مشکلات کشور تحلیل است ، بقول حضرت آقا تحلیل که نباشد قدرتمند ترین آدم روز گار که حضرت علی (ع) بود به دلیل جهل مردم به شهادت می رسد ، باید قوه تحلیل و شناخت مردم را بالا برد .

0018

آتش به اختیار نیاز به موقعیت ، امکانات و تشخیص درست دارد و معمولا با حرکت انقلابی همراه است ، لزوما هر حرکت انقلابی خشونت بار و قهرآمیز نیست و حتی نوع نگاه و چرخش چشمان و رفتارهای روزمره  هم می تواند یک حرکت انقلابی و تاثیر مثبت ایجاد کند .

علی اصغر مقصودلو نویسنده و فعال رسانه ای :

بنظر می رسد فرمان آتش به اختیار نیاز به تفسیر درست به جامعه دارد و مردم باید به یک درک واحد که متناسب با مقتضیات روز است ، برسند و غیر این باشد جواب نخواهد داد .

009

متاسفانه در مسائل فرهنگی کوتاهی های زیادی شده و وضعیت به جایی رسید که امروز باید حضرت آقا چنین فرمانی بدهند ، پس مسئولان فرهنگی دارند چکار می کنند ، این همه بودجه کجا خرج می شود .

فرهاد جمشیدی فعال رسانه ای :

این فرمان زمانی صادر شده که احساس می شود نسبت به مسائل فرهنگی بی توجهی می شود و متاسفانه این روند در سالهای گذشته بیشتر شده است .

0015

باید همه نیروهای انقلابی این دستور را جدی بگیرند چرا که اگر دیر بجنبیم شاید نتوان این فرهنگ را اصلاح کرد ، رویکردهای فرهنگی ناموزون با اسلام و انقلاب نباید در جمهوری اسلامی پررنگ شوند .

 انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

شایان

سلام خدمت دوستان یعنی در این استان فعال رسانه ای از طیف دکتر احمدی نژاد وجود نداشت ؟ راستی جناب فرساد چرا تشریف نداشتند ؟ شاید این بنده خدا هم از چشمتان افتاد ؟

0
0
پاسخ
1396-04-02 20:34
-ع-وفایی

در صداقت برادران گرامی هیچ شکی نیست ، انشالله موفق و موید باشند. به ویژه همکار عزیزم برادر حسین پایین محلی

0
0
پاسخ
1396-06-03 10:30

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.