1396-04-17 05:44
2290
0
41152
طی نامه ای به کمیسیون اصل نود عنوان شد :

موافقت امور اراضی استان گلستان با خلع ید بخشی از سایت میگو گمیشان

سازمان امور اراضی استان گلستان با خلع ید 260 هکتار از یک مجموع 360 هکتار واگذار شده به شرکت مامسا به دلیل عدم انجام تعهدات لازم در سایت میگو گمیشان موافقت کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ در پی درخواست رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان جهت بررسی تعهدات شرکتهای فعال در سایت میگوی گمیشان ، سازمان امور اراضی استان گلستان به این کمیسیون پاسخ داد.

حسن خسروی رئیس جدید امور اراضی استان گلستان در نامه مورخه 15 تیرماه یعنی روز پنجشنبه گذشته خطاب به داوود محمدی رئیس کمیسوین اصل نود مجلس شورای اسلامی نوشت :

ریاست محترم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی

با سلام

احتراما بازگشت به نامه شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی حاشیه اترک که ثبت دبیرخانه این سازمان گردید در خصوص پرونده واگذاری اراضی منابع ملی به شرکت مجتمع آبزی پرورری مروارید سفید آشوراده (مامسا) واقع در سایت میگو گمیشان منطقه صفا ایشان به استحضار می رساند با توجه به بازدید به عمل آمده از عرصه واگذاری سه مزرعه در سطح 75 هکتار از مجموع 360 هکتار توسط شرکت مذکور اجرا و در شرف بهره برداری می باشد و با توجه به اقدامات صورت گرفته تاکنون پیش بینی می شود عملیات اجرایی تا سطح 100 هکتار توسط شرکت مذکور قابل انجام باشد و مابقی عرصه ( 260 هکتار) پس از طی مراحل قانونی امکان خلع ید وجود دارد .

لازم به ذکر است با توجه به اقدامات شرکت مذکور خلع ید کل عرصه از نظر حقوقی مستلزم زمان نسبتا طولانی و نیز بار مالی برای سازمان می باشد .

این نامه پاسخی به دعوی حقوقی شرکت تعاونی پروش دهندگان ماهی حاشیه اترک در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بود که به دلیل عدم تعهدات استان خراسان شمالی در خصوص واگذاری حق آبه رودخانه اترک به استان گلستان و شرکت آب منطقه ای به عنوان عامل اصلی تامین آب صورت گرفت.

در پی این شکایت کمیسیون اصل نود مجلس تشکیل جلسه داد و استانداری گلستان را موظف به پرداخت خسارت این شرکت و راههای جایگزین برای جلوگیری از زیان شرکت که متشکل از 11 شرکت فعال با اشتغالزایی 1200 نفر و سودآوری سالانه 24 میلیارد ریال ، کرد .

با یپیگیری شرکت تعاونی پرورش ماهی جهت حضور درسایت میگو گمیشان ، کمیسیون اصل نود نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد و از اداره کل شیلات استان و سازمان جهاد کشاورزی خواست که این شرکت را به جهت شرایط خاص آن مانند ورشکستگی ، بومی بودن و جبران خسارتهای آن در اولویت قرار دهند .

حال با پیگیری های صورت گرفته شرکت مامسا به دلیل اینکه نتوانسته تعهدات خود را انجام دهد طبق قرارداد خلع ید می گردد . این شرکت از 360 هکتاری که در دست دارد فقط تاکنون 75 هکتار یعنی سه مزرعه را توسعه و فعال کرده و سازمان امور اراضی استان هم اعلام کرده که نهایتا 25 هکتار دیگر به این شرکت خواهد داد اما 260 هکتار دیگر باید خلع ید شود .

طبق گفته کمیسیون اصل نود مجلس و مکاتباتی که تاکنون با استان صورت گرفته شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی اترک بعد از خلع ید مامسا در ردیف اول تحویل زمین برای انجام کار و پیگیری مطالباتشان می باشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.