1396-04-22 17:24
1382
0
41404
به قلم فعال رسانه ای غرب گلستان؛

اتخاذ راهکارهای کارشناسانه در تعامل با مردم ، تبعات بحران کم آبی را به حداقل می رساند

فعال رسانه ای غرب گلستان در یادداشتی در باب کمبود منابع آبی عنوان کرد: اتخاذ راهکارهای کارشناسانه در تعامل با عموم مردم می تواند تبعات بحران کم آبی را به حداقل برساند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین؛ "محمد ابراهیم شربتی" فعال رسانه ای استان گلستان در یادداشتی آورده است؛ در حال حاضر باید این واقعیت را بپذیریم که منابع آب های زیر زمینی در شرایط بحران به سر می برند.

بسیاری از روستاهایی که در گذشته ای نه چندان دور از منابع غنی آب برخوردار بوده اند در سال های اخیر با افت شدید سطح منابع رو به رو شده اند.

کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و برداشت های غیر مجاز و غیر اصولی از چاه ها و منابع آب های زیر زمینی مهمترین عوامل بروز بحران در حوزه تامین آب محسوب می شوند و اکنون برای تامین آب در حوزه کشاورزی و بعضی نقاط در حوزه آب شرب با مشکل مواجه هستیم.

این در حالی است که عده ای از صاحبان باغات و مزارع در روستاهای مختلف از سفره های آب زیر زمینی استفاده های بی رویه و غیر قانونی دارند.

به رغم مشکلات موجود می توان با اتخاذ راهکارهای کارشناسانه در تعامل با عموم مردم تبعات بحران آب را به حداقل رساند و باید بر اساس قانون و با قاطعیت از ایجاد و برداشت آب چاه های غیر مجاز جلوگیری شود.

مهمترین عامل موفقیت در مهار خسارات ناشی از کاهش منابع تامین آب ، وجود اراده قوی و منسجم از سوی مسوولان مرتبط و همکاری و تعامل بهره برداران از آب های زیر زمینی است.

باید با فرهنگ سازی های گسترده و کارشناسانه این حساسیت که تامین آب شرب و کشاورزی به مدیریت صحیح منابع آب و استفاده به جا و بهینه از آن بستگی دارد در میان عموم مردم نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.