1396-04-29 08:10
1135
0
41674
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان:

عده ای در کشور و در لباس مسئول حرف دشمنان را تکرار می کنند/ کسانی که در مسیراسلام و انقلاب نیستند شایستگی داشتن منصب را ندارند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: عصر آن حضرت عصر جنبش فرهنگي و فكري و برخورد فرق و مذاهب گوناگون بود چرا که پس از زمان رسول خدا (ص) ديگر چنين فرصتي پيش نيامده بود تا معارف اصيل اسلامي ترويج گردد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام جعفر رعایتی در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در مراسمی که در مسجد جامع شهرستان علی آبادکتول برگزار شد اظهارکرد: امام صادق (ع) در طول زندگی در عرصه علم و دانش انقلاب فکری بزرگی ایجاد کرد و فکر و اندیشه انسان ها را پرورش داد تا جایی که از مذهب شیعه اثنی عشری با عنوان "مذهب جعفری" و از آن حضرت با عنوان رئیس این مذهب یاد می شود.

وی؛ صادق، صابر، فاضل و طاهر را از القاب مشهور آن حضرت عنوان و گفت: از آنجا كه وى در بيان و گفتار راستگو بود، او را صادق می خواندند.

حجت الاسلام رعایتی یاد آور شد: مدت امامت آن حضرت 34 و عمر حضرت 65 سال بوده است. آن حضرت در سن ۳۱ سالگی به امامت رسیدوامامت او همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی عباس بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه در آغاز امامت حضرت افرادي از شيعيان و حتي بستگان حضرت حاضر به قبول امامت ايشان نبودند، بیان داشت: حضرت از راههاي گوناگوني كوشيدند آنها را به قبول راه صحيح وادار سازند و دراين زمينه به اذن خداوند معجزاتي نيز انجام دادند.

رعایتی افزود:بخاطر تحریف جایگاه امامت مردم از کمالات پیامبر (ص)و اهل البیت اگاهی نداشتند تا جایی که حتی یاران امام اورا به عنوان یک دانشمند و راوی واثقه می دانستندو این تحریف تا آنجا ادامه داشت که مدینه ای که یک روز از خانه های آن صدای صوت قرآن به گوش می رسید به بزرگترین مرکز رقص و تجمع خوانندگان زن از سراسر دنیا تبدیل شد و لذا امام با دو راهبرد وارد میدان شد تا سنت پیامبر را احیا کند.

حجت الاسلام رعایتی ادامه داد: دوران امام جعفر صادق (ع) در ميان ديگر دورانهاي ائمه اطهار، دوراني منحصر به فرد بود و شرايط اجتماعي و فرهنگي عصر آن حضرت در زمان هيچ يك از امامان وجود نداشته است و اين به دليل ضعف بني اميه و قدرت گرفتن بني عباس بود.

وی افزود: اين كشمكش ها و مشكلات سبب شد كه توجه بني اميه و بني عباس كمتر به امامان و فعاليتشان باشد، از اين رو اين دوران، دوران آرامش نسبي امام صادق (ع) و شيعيان و فرصت بسيار خوبي براي فعاليت علمي و فرهنگي آنان به شمار مي رفت.

*دوران امامت امام صادق (ع)عصر جنبش فرهنگي و فكري بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: عصر آن حضرت همچنين عصر جنبش فرهنگي و فكري و برخورد فرق و مذاهب گوناگون بود چرا که  پس از زمان رسول خدا (ص) ديگر چنين فرصتي پيش نيامده بود تا معارف اصيل اسلامي ترويج گردد، بخصوص كه قانون منع حديث و فشار حُكّام اموي باعث تشديد اين وضع شده بود لذا خلأ بزرگي در جامعه آنروز كه تشنة هرگونه علم و دانش و معرفت بود، به چشم مي خورد.

حجت الاسلام رعایتی گفت: امام صادق با توجه به فرصت مناسب سياسي و نياز شديد جامعه، دنباله نهضت علمي و فرهنگي پدرش را گرفت و حوزه وسيع علمي و دانشگاه بزرگي به وجود آورد و در رشته هاي مختلف علمي و نقلي شاگردان بزرگي تربيت كرد.

وی با بیان اینکه تعداد شاگردان امام را تا چهار هزار نفر نوشته اند، افزود: ایشان چهار هزار مبلغ علمی را تربیت کرد و به سرزمین های مختلف فرستاد تا دین اسلام را به بهترین وجه ترویج دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان تاکید کرد: امام صادق همواره مورد آزار و اذیت و تعقیب بود لذا خانه ایشان را آتش زدند با همه سختی ها ایشان علوم اهل بیت را ترویج داد لذا امروز تمام حوزه ها و دانشگاه ها به برکت وجود ایشان است.

* سند 2030 سندی باطل و غیر قابل اجراست

وی در بخش دیگری از سخنان خود در اعتراض به سخنان دبیر مجمع ملی کنواسیون حقوق کودک و مشاور امور بانوان فرمانداری گنبد که در دومین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان گلستان از سند 2030 تمجید کرده بودند، گفت:دشمنان در تلاشند تا ثمره خون هزاران شهید به دست فراموشی سپرده شود و مفهموم واقعی اسلام ناب به مردم فهمانده نشود و متاسفانه عده ای نیز در کشور و در لباس مسئول حرف انان را می زنند و به جای فرمانبرداری از ولی فقیه کنفرانس برگزار می کنند و سخنان رهبر انقلاب را نقد می نمایند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان افزود: از نظر مقام معظم رهبری و همه علمای دینی سند 2030 سندی باطل و غیر قابل اجراست و لذا هیچ کس حق ندارد با تریبون و پول بیت المال جلسه بگذارد و در وصف این سند صحبت کند.

حجت الاسلام رعایتی گفت:مکتب ما مکتب اهل البیت است نه مکتب غرب و لذا آموزه های دینی ما نیز باید برگرفته از تعالیم دینی باشد و هر کس که تفکری غیر از این داشته باشد در مسیراسلام و انقلاب نیست وشایستگی داشتن منصب را ندارد./خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.