1396-05-02 08:06
6827
15
41847
توسط فرهنگی بازنشسته النگی :

سند هویتی روستای النگ با عنوان " خاطرات تاریخ شرحی بر النگ و تاریخ نیاکان آن" نگاشته شد

"خاطرات تاریخ ، شرحی بر النگ و تاریخ نیاکان آن" کتابی است که توسط علیرضا رحیمی النگی بازنشسته فرهنگی این روستا در 908 صفحه نوشته شده است .

به گزارش گلستان ما ؛ علیرضا رحیمی النگی در گفتگویی تفصیلی با این پایگاه خبری به معرفی کتاب خودش پرداخت ، کتابی که پیشینه نوشتنش به سال 1350می رسد که قرار بوده پدرش که از تاریخ دانان وقت روستا بوده به نگارش این کتاب اقدام کند که اجل به وی مهلت نداد و فرزندش در سال 95 توانست کار نکرده پدر را به سرانجام برساند .

"خاطرات تاریخ ، شرحی بر النگ و تاریخ نیاکان آن" کتابی است که توسط علیرضا رحیمی النگی نوشته شده است . این کتاب 908 صفحه دارد و توسط انتشارات نوروزی در 300 نسخه برای بار اول با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است .

رحیمی خود را متولد 1334 روستای النگ معرفی می کند و می گوید : بازنشسته آموزش و پرورش و دبیر زیست شناسی بودم و برای نوشتن این کتاب 3 سال وقت صرف کردم و در این مدت از همکاری و همراهی مردم خوب النگ برخوردار بودم و از آنان تشکر می کنم .

وی هدف خود را از نوشتن این کتاب ایجاد گنجینه هویتی و سند زنده از روستای تاریخی النگ ذکر می کند و می گوید : ممکن است در اثر مخاطرات طبیعی مانند زلزله و سیل و مشابه آنچه که در بم رخ داد و یا مخاطرات سیاسی و نظامی که انقلاب اسلامی با آن مواجه است ، نتوان از فرهنگ مردم ، سندی بر جای گذاشت لذا انتشار این کتاب می تواند سند هویتی روستای النگ برای آیندگان باشد .

69369

این نویسنده می افزاید : کتاب در چهار بخش معرفی و توصیفات روستا ، بخش دوم و سوم بررسی تاریخ روستا و مشاهیر آن و بخش چهارم اسناد و تصاویر می باشند .

رحیمی در بیان علت کار خود روستای النگ را یک روستایی تاریخی با 4 هزار نفر جمعیت و  قدمت 750 ساله و از روستاهای 30 گانه کردکوی می داند و می گوید : از روستای النگ در 10 مرجع معتبر اسم به میان آمده و همجواری با مضجع شریف امامزاده ابراهیم (ع) و دارا بودن خاص موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به مرکز استان و وجود زمین های مرغوب کشاورزی و کشت بیش از 10 محصول استراتژیک و از طرفی صاحب بزرگانی است که منشا خیر و برکت منطقه و کشور هستند ، باعث شده تا این کتاب نوشته شود.

نویسنده کتاب" شرحی بر النگ و تاریخ نیاکان آن" به معرفی چند چهره مطرح این روستا اشاره کرد و گفت : حاج محمد رحیمی از بزرگان روستای النگ است که در چندین کتاب مرجع ذکر نام او شده و از افرادی است دارای تهجد و عبادت که اسناد تاریخی نشان می دهد که او از طریق تلگراف پشتیبانی مالی و جانی خود را از قیام میرزاکوچک خان جنگلی و ضدیت خود با انگلیسی ها را اعلام کرده بود  ، همچنین چندین نامه برای نخست وزیری وقت می نویسد و درخواست ملغی شدن قوانین اجنبی را می کند .

رحیمی به آیت الله سید سجاد علوی گرگانی از افاضل فضلا و مراجع عظام تقلید اشاره کرد و ادامه داد : شاگردانی چون آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی ، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ، حجت الاسلام مهر حسینی اولین امام جمعه ما در منطقه کردکوی ، حجج الاسلام مرحوم حاج شیخ عبدالکریم رحیمی النگی و حاج شیخ عبدالحسین رهبر از ساحت این روحانی بزرگوار منطقه و مولود النگ، مفسر قران و معلم اخلاق بهره جسته اند.

45125

رحیمی افزود : حاج میرزا توفیق رحیمی النگی ادیب فرزانه و با کمال و خادمی بی مثال بود که در همه شادی ها سهیم و در غم و اندوه صاحب عزا بود . ارادت کتبی دو چهره بزرگ مملکتی مرحوم آیت الله توسلی رئیس دفتر امام(ره) و شهید هاشمی نژاد به این پیر فرزانه موید عظمت این خادم روستای النگ است .

همچنین در این کتاب به وجود علمای واجب التکریمی چون مرحوم حاج آقا سید مرتضی سید کلبادی و حاج آقا ملاعباس حجازی داماد سید العلما آیت الله سید صالح صالحی ، اندیشمندان دینی و صاحب کتاب نظیر آیت الله سید حبیب الله قدمی و حاج شیخ محمد باقر مهاجر مازندرانی و اندیشمندان علمی با بیش از 30 فارغ التحصیل مقطع دکتری که بعضا اساتید دانشگاه و یا نویسندگان کتب درسی هستند و یا فارغ التحصیلانی که دارای مدال های علمی جهانی و مقالات علمی در سطح isi هستند ، اشاره شده است .

وجود 20 رئیس و مدیر توانا تا سطح اداره کل و وزارتخانه و نیروهای نظامی و وجود بیش از 180 فرهنگی و دبیران مجرب و مخلص ترین فرماندهان جبهه و جنگ و قریب به 50 تن از یادگاران دفاع مقدس و حضور موثر در قیام مردمی انقلاب اسلامی و تقدیم 25 شهید در دوران دفاع مقدس نیز اوج ولایتمداری مردم النگ را نشان می دهد.

رحیمی معتقد است در کتابش 95 درصد مردم النگ را تحت پوشش قرار داده و این کتاب را نزد ایت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید هم برده است که آیت الله علوی با دیدن کتاب بسیار خوشحال شد و برای آن دعا کردند ، همچنین آیت الله قدمی از علمای معروف النگ نیز که حافظ کل قران کریم می باشد کتاب فوق را مورد تایید قرار داده است .

گفت و گو از : جواد عموزاد

Image0001

Image0002

Image0004

photo 2017 07 07 18 20 34

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

از اهالی النگ

با سلام و ادباز جناب آقای علیرضا رحیمی النگ عزیز بابت انتشار این کتاب و زحماتی که طی سال ها کشیدن بسیار سپاسگزارم. آرزوی سلامتی دارم برای ایشون و خانواده محترم

0
0
پاسخ
1396-05-02 15:31
رضا

با سلام و احتراممطلب و خبر بسیار خوب و جالبی بود برای شناساندن هویت و تاریخ روستای النگ.سپاسگزارم از زحمات و تلاش های فراوان براببه ثمر رسیدن این اثر تاریخی و ماندگار.موفق باشید

0
0
پاسخ
1396-05-02 19:05
احمدی

جناب اقای رحیمی نه تنها در عرصه تحقیق و تفحص پژوهشگری فرهیخته، عالم و الگویی کم نظیر هستند بلکه در منش، انسانیت، محبت و شیوه زندگی نیز استادی به حق شایسته و سزاوار ارج و ستایش می باشند. از خداوند برای این استاد فرزانه علم و زندگی آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم.

0
0
پاسخ
1396-05-03 12:28
مریم

کتاب بسیار خوبی است.از زحمات استاد بزرگوار آقای رحیمی سپاسگزاریم برای شناساندن هر چه بیشتر النگ زیبا.

0
0
پاسخ
1396-05-03 17:03
Meysam

عرض خسته نباشید خدمت استاد گرانقدر و سپاس فراوان جهت گنجینه ارزشمند و ماندگار که نمایانگر وقایع تاریخی و شخصیت های برجسته اجتماعی و علمی روستای النگ میباشد. امیدوارم محتویات این کتاب ارزشمند توسط ایندگان به دقت بررسی و باعث ایجاد انگیزه ای مضاعف جهت خدمت و ابادانی هر چه بیشتر روستای زیبای النگ گردد.

0
0
پاسخ
1396-05-10 15:08
سید رضا

سلام علیکماثر بسیار فاخر و باارزشی است. از استاد عزیزم جناب اقای رحیمی بابت تلاش های فراوان ایشان در این تحقیق و پژوهش بسیار تشکر میکنمبه حق النگ با توجه به قدمت طولانی اش و با توحه به اینکه زیستگاه انسانهای فرهیخته ای بوده این عنل به جا و قابل ستایش استبا ارزوی موفقیت و طول عمر با ارزش و تاثیر گذار برای ایشان

0
0
پاسخ
1396-05-12 16:21
راضیه رحیمی النگی

سلاماز زحمات و تلاشهای چند ساله ی آقای رحیمی برای به ثمر رساندن این کتاب ارزشمند و سند معتبر صمیمانه قدردانی می کنم . در کنار تمام افتخاراتی که در روستای النگ داشتیم و داریم جای این اثر ارزشمند خالی بود که به همت شما و همه ی مردم خوبمون محقق شد. امیدوارم من،هم نسل های من و آیندگان هیچ وقت فراموش نکنیم که اصل و اصالتمون چی بوده و کجا بوده.پایدار باشید و برقرار

0
0
پاسخ
1396-05-23 16:01
غضنفر رحیمی النگی

با سلاماین کتاب ناقص است چون درباره ی, پدر من حاج قربان رحیمی النگی و برادران ایشان و فرزندانشان که همگی دارای مدارج علمی بالایی هستند هیچ مطلبی ذکر نشده و حتی نامی از انها برده نشده است که جای بسی تعجب است.

0
0
پاسخ
1396-12-08 10:31
سبحان

تشکر از زحمات فراوانی که برای نشر و چاپ این کتاب کشیدید وباعث سربلندی روستای النگ شده اید . از شما سپاس گزاریم

0
0
پاسخ
1396-12-09 16:37

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.