1396-05-27 12:17
1249
0
42879
گزارش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های گلستان؛

دولت به رفع مشکلات و معیشت مردم توجه داشته باشد / تاکید بر انتخاب وزرای دلسوز و با انگیزه خدمت

ائمه جمعه شهرستان‌های استان گلستان با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از دولت و مجلس خواستند با تلاش بیشتری به مشکلات مردم بپردازد و افرادی دلسوز را برای مسئولیت‌ در کابینه انتخاب کنند.

به گزارش گلستان ما؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان با بیان اینکه مردم انتظار دارند دولت مشکلات آنها را حل کند ، اظهارکرد: مسائل و مشکلات اقتصادی را دولت در اولویت کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه این روزها مجلس شورای اسلامی و دولت در صدد انتخاب بهترین افراد برای کابینه اند ، گفت: دولت باید با انتخاب افراد دلسوز برای مسئولیت در کابینه تلاش بیشتری برای رفع مشکلات داشته باشد.

امام جمعه گرگان بیکاری و مسائل اقتصادی را مهم‌ ترین دغدغه مردم دانست ، تصریح کرد: توجه به تولید کنندگان یکی از راه هایی است که دولت می توانند از وضعیت فعلی اقتصادی کشور خارج شود و در این مسیر توجه به کشاورزان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دانش روز برای ارتقای کیفیت کالا باید در دستور کار باشد و در این مسیر سیاست های دولت نقش مهمی دارد ، افزود: کشاورزی ما با تکنولوژی روز دنیا مطابقت ندارد و نیاز است کشاورزی دانش بنیان در جامعه دنبال شود.

نورمفیدی گفت: انتخاب وزرای توانمند می‌توانند به حل مشکلات کشور کمک کند و امیدواریم بهترین افراد برای این پست ها انتخاب شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان به برخی نقدها نسبت به دولت در جامعه اشاره کرد و گفت: انتقاد باید سازنده باشد و برخی از انتقادها غیرمنصفانه است و به حل مشکلات کشور کمک نمی‌کند و نتیجه آن به سود جامعه و توسعه کشور نیست.

امام جمعه بندرترکمن: نمایندگان به وزرایی رای اعتماد دهند که دغدغه شان رفع مشکلات ومعیشت مردم باشد

حجت الاسلام نادعلی رضاقلی در خطبه های سیاسی عبادی جمعه با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و زهرای اطهر(س) اظهار داشت:یکی از توصیه های دین مبین اسلام به جوانان ازدواج است که مایه تسکین و آرامش قلبی است.

وی افزود: ازدواج در کاهش آسیبهای اجتماعی جامعه نقش بسزایی دارد لذا ترویج فرهنگ ازدواج نقش مهمی در این زمینه دارد.

امام جمعه موقت بندرترکمن تصریح کرد:متاسفانه برخی از جوانان با سختگیری در امر ازدواج موجب تاخیر در عمل به این سنت حسنه می شوند لذا خانواده ها در این امر مهم باید جوانان را یاری کرده تا با بهانه های واهی مانع از این امر مقدس نشود.

حجت الاسلام رضا قلی با اشاره به فرا رسیدن شهادت بزرگمردان دولت شهید رجایی و باهنر و هفته دولت ضمن برشمردن ویژگیهای دولت مطلوب اذعان داشت:مردمی بودن،ساده زیستی و رسیدگی به محرومین و مستضعفان جامعه از جمله شاخصه های دولت مطلوب و مردمی است که دولتمردان جامعه باید آن را الگوی خویش قرار دهند.

وی اضافه کرد:رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین از آرمانها و اهداف انقلاب است لذا مسولین و دولتمردان باید ضمن قدر دانی از مردم رسیدگی به مشکلات مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

امام جمعه موقت بندرترکمن با اشاره به بیانات مقام معظم در باره دولت مطلوب عنوان کرد:سلامت اعتقادی و اخلاقی،خدمت به مردم،قانون گرایی و خردگرایی از جمله مهمترین شاخصه های دولت مطلوب از منظر رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام رضاقلی با اشاره به انتخاب وزرای دولت دوازدهم خاطر نشان کرد:نمایندگان مجلس باید به وزرایی رای اعتماد دهند که دغدغه شان رفع مشکلات و معیشت مردم باشد ،همچنین دلسوز بودن وزرا و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در راس امورشان باشد.

امام جمعه موقت رامیان: تاکید بر محکومیت حادثه تروریستی بارسلونا و اقدام دو فوتبالیست ایرانی

حجت الاسلام محمدباقر جلالی امام جمعه موقت شهر رامیان در خطبه های این هفته ضمن محکوم کردن عوامل حادثه تروریستی بارسلونا، گفت: با توجه به اینکه داعش عامل تروریستی این حادثه بود، غرب بداند همه این حوادث دست پرورده خود آنهاست که دامنگیر خودشان هم شده است.

وی ضمن قدردانی از فدراسیون فوتبال در محکوم کردن اقدام دو فوتبالیست ایرانی در بازی با اسرائیل، اظهار کرد: ما هم این حرکت دو بازیکن و هم عده ای که بواسطه ملت ایران به شهرت رسیدند و از این شهرت سواستفاده کرده و حامی این دو فوتبالیست شدند را محکوم می کنیم زیرا حرکت این دو فوتبالیست دهن کجی نسبت به مسئله فلسطین و جسارت به ایران بوده است.

حجت الاسلام جلالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بیان کرد: شهید مصطفی محمدی شانزدهمین شهید مدافع گلستان، خوش اخلاق، خوش برخورد و همیشه خندان بود و همچنین جسارت و شجاعت شهید حججی در برابر داعشی ها باعث عکس العمل همه اقشار جامعه شد و برد بین المللی پیدا کرد و باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران شد و بار دیگر نام ایران را بر سر زبانها آورد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه شهادت امام جواد (ع) گفت: بسیاری از مردم، امام جواد (ع) را به دلیل اینکه در سن کودکی به امامت رسیده بود،  نمی پذیرفتند اگرچه در این زمان هم مانند ایشان را همانند ابوعلی سینا داریم که در سن 10 سالگی باعث شگفتی مردم شد.

امام جمعه موقت رامیان با اشاره به روز دحوالارض افزود : این روز فضیلت زیادی دارد و به روزه گرفتن سفارش فراوان شده است.

وی با اشاره کودتای 28 مرداد عنوان کرد: در کشورهایی مانند مصر و لیبی نیز اینگونه موارد وجود دارد ولی عاملی که در ایران باعث حفظ انقلاب شد وجود ولی فقیه و ولی عادل در راس کار بود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اول ذی الحجه یالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطم (س) تصریح کرد: اگر حضرت علی(ع) نبود در طول تاریخ هیچ کفوی برای حضرت فاطمه(س) نبود و دلیل ازدواج نکردن حضرت معصومه(س) نبودن کفوی برای آن بزرگوار بود.

وی ضمن تقدیر از تیم متخصص دندانپزشکی و ارگانهایی که باعض شدند این تیم در رامیان خدماتدهی رایگان داشته باشد خاطرنشان کرد: بعضی از پزشکان با گرفتن زیرمیزی باعث خدشه دارشدن جایگاه پزشک شدند و باید وزارت بهداشت برای رفع این مشکل اهتمام جدید داشته باشد.

امام جمعه موقت آزادشهر: دولتمردان قسم خود را در صیانت از ارزشهای اسلامی فراموش نکنند

حجت الاسلام و المسلمین ایوب کوهساریان امام جمعه موقت شهرستان آزادشهر در خطبه های نماز جمعه بعد از دعوت خود و مومنین به تقوای الهی اظهارکرد: تقوای الهی برای افراد، پرهیز از گناه و انجام واجبات می باشد، اما تقوا الهی برای مسئولین کشور قبول داشتن قدرت الهی به عنوان قدرتی مافوق تمام قدرت ها است.

حجت الاسلام کوهساریان با اشاره به روز جهانی مساجد اعلام کرد: در روی زمین جایی شریف تر از مسجد نداریم و در شریعت اسلام مساجد از جایگاه بالایی برخوردار هستند. مسئولین کشور نباید به صرف نامگذاری یک روز به نام مساجد اکتفا نموده بلکه باید برای احیای مساجد تلاش کنند.

امام جمعه موقت آزادشهر ادامه داد: متاسفانه درعصر جمهوری اسلامی مساجد به اندازی یک باشگاه ورزشی هم ارزش ندارند، زیرا دولت اسلامی برای باشگاهها از اموال مسلمین میلیاردها تومان هزینه می‌کند اما مساجد برای پرداخت پول آب ، برق و گاز خود مانده اند.

وی در ادامه حدیثی از امام جواد(ع) خواند و تصریح کرد: امام جواد(ع) می فرمایند؛ توکل به خدا بهای هر شی گرانبهایی است.همانطور که می دانید اسلحه امام خمینی رحمت الله در برابر طاغوت، همین توکل به خدا بود. وقتی انسان قدرت خدا را درک کند دیگر جلوی هیچ قدرتی کرنش نخواهد کرد و مردم را به سوی طاغوت دعوت نمی‌کند.

حجت الاسلام کوهساریان ادامه داد: کسی که قدرت خدا را درک کند، دیگر نمی گوید که زمان تعامل با جهان است و نمی شود بدون آمریکا زندگی کرد، زیرا که آمریکا قدرت و عظمت دارد. معلوم است این چنین افرادی خدا را نشناخته اند.

امام جمعه موقت آزادشهرافزود: مسئولین کشور اسلامی بدانند حرف قرآن این است که قدرتی فوق قدرت خدا نیست ما باید به همه دنیا بفهمانیم که ای مردم یک قدرت وجود دارد که مافوق همه قدرت هاست و می تواند همه مشکلات انسان را حل کند و آن قدرت خداست نه اینکه خودمان به سمت طاغوت برویم.

وی در خصوص سالروز ازدواج امام علی علیه السلام حضرت زهرا سلام الله علیه و آله بیان کرد: چند روز دیگر سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهراست و بیایید ببینیم ما که مدعی پیروی از آن بزرگواران می باشیم چه قدر ازدواج و زندگی مان شبیه آن آنهاست.

حجت الاسلام کوهساریان ادامه داد: متاسفانه امروزه زمزمه های ازدواج سفید در بین جوانان ما شنیده می شود. ازدواج سفید زندگی دو نفر برای ارضای میل شهوانی بدون داشتن هیچ تعهدی می باشد. صدا و سیمای جموری اسلامی بجای فیلم ای گوناگون یک بار بیاید و ازدواج و زندگی امام علی (ع) را نمایش دهد تا الگوهای زندگی اسلامی فراموش نشود.

امام جمعه موقت آزادشهر افزود: به آغاز هفته دولت و شروع به کار دولت دوازدهم نزدیک می شویم. بنده به عنوان یک انسان مسلمان و بدون نگاه حزبی برای موفقیت دولت اسلامی دعا می کنم.

وی ادامه داد: تذکر بنده به دولتمردان جمهوری اسلامی این است که قسم خود را فراموش نکنند. زیرا آنها به عنوان مسئول دولت اسلامی قسم می خورند که حافظ خون شهداء ، ارزشهای اسلام و انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی باشند.

حجت الاسلام کوهساریان افزود: تا زمانی که دولتمردان در این مسیر حرکت کنند ما با تمام وجود همراه و یاور آنها خواهیم بود، اما اگر از مسیر ولایتمداری و ارزشهای انقلاب فاصله بگیرند، نه توسط ما بلکه توسط صاحب این انقلاب سیلی خواهند خورد. (تکبیر)

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نگاهی به تاریخ ایران برای عبرت گرفتن مسئولین کافی است. ببینند که آن یکی چگونه با چادر فرار کرد و افراد دیگر چگونه خانه نشین و یا محصور شدند. بدانید که امام زمان (عج) این انقلاب را به حال خود رها نخواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت آق قلا :  طول الأمل از مهمترین رذایل اخلاقى است

عبدالحی آخوند میرزاعلی امام جمعه شهر آق قلا در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت :پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) خطاب به حضرت علی (علیه السلام) فرمود: بدبختی شامل چهار چیز در دنیا بوده که عبارتند از:: خشکی چشم و قساوت قلب و آرزوی دراز وعشق به زنده ماندن.

وی افزود: طول الأمل از مهمترین رذایل اخلاقى است که انسان را به انواع گناهان آلوده مى کند، از خدا دور مى سازد، به شیطان نزدیک مى کند و گرفتار عواقب خطرناکى مى سازد.

امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا ادامه داد : سه روز بافضیلت در سال وجود دارد. ده روز آخر ماه رمضان ، ده روز اول ماه محرم و ده روز اول ماه ذی حجه.به این دلیل که در طول تاریخ اتفاقات خوبی در ده روز اول ماه ذی حجه افتاده است از جمله این اتفاقات میتوان به مغفرت گناهان حضرت آدم (ع) در روز اول ، روز دوم مغفرت گناهان حضرت یونس(ع) ، مغفرت گناهان حضرت ذکریا (ع) در روز سوم ، تولد حضرت عیسی (ع) در روز چهارم و اتفاقاتی از قبیل تولد حضرت موسی ، باز شدن درهای خیر و برکت بروی حضرت محمد(ص) ، بسته شدن در های جهنم ، روز ترویه (روز هشتم ذیحجه است و علت نام گذاری این روز، بدان جهت است که در منا و عرفات آب وجود ندارد و حاجیانی که قصد وقوف در منا و عرفات را دارند، باید از مکه برای خویش آب تهیه کرده و به همراه خود ببرند) و روز عرفه و روز عید قربان اشاره کرد.

وی در پایان گفت : انشااله بتوانیم از فضایل این ماه به خوبی استفاده کنیم و سعادت مند شویم.

گفتنی است، در چهارشنبه این هفته الحاج عبدالحی آخوند میرزاعلی به همراه برخی از روحانیون دیگر به سفر حج مشرف خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.