1396-06-30 05:18
1451
0
44304
انتخاب استاندار شاید وقتی دیگر ؛

اختلافات استانی بر سر انتخاب استاندار زیاد است/ همگرایی فعال اصولگرایان برای انتخاب استاندار بومی / ماندن صادقلو قوت گرفت

هیئت دولت فعلا تصمیم گرفته تا برگشتن رئیس جمهور از سفر نیویورک و جمع بندی دستاوردهای این سفر و از طرفی تشتت آراء بین مدیران و بزرگان استان در مورد تعیین تکلیف استانداری گلستان کاری نکند.

به گزارش گلستان ما ؛ بعد از انتخاب چند استاندار توسط هیئت دولت دوازدهم موجی از گمانه زنی ها در خصوص انتخاب استاندار جدید گلستان هم ایجاد شد که گروههای سیاسی استان گلستان و سایر نهادهای درگیر این قضیه را به جان هم انداخت .

دقیقا مشابه این وضعیت در سال 92 هم وجود داشت که در آن زمان یک تصمیم شبانه 4 نماینده با نماینده ولی فقیه در استان تکلیف نهایی را مشخص کرد .

این بار هم اما اختلافات زیاد است و سهم خواهی ها زیاد و اصلاح طلبان که احساس می کنند سهم زیادی در پیروزی روحانی داشته اند بیشترین هیاهو را در این زمینه ایجاد کرده اند اما دولت طی این سالها نشان داده به قیل و قال این عده توجهی نداشته و کار خود را کرده است .

اما شرایط امروز استان گلستان کمی فرق کرده است ، اصلاح طلبان پر اشتها 5 گزینه را مطرح کرده اند که سه تن از آنها اصلا در بورس نیستند و فقط علاء الدینی و سید سبحان حسینی این روزها بیشتر مورد توجه هستند و البته نام سید نجیب حسینی هم به دلیل ارتباطش با نوبخت معاون رئیس جمهور شنیده می شود .

جریان اصولگرا نیز به میدان آمده و در یک همگرایی فعال مطالبه گر استاندار بومی شده است ، استانداری که گلستان را محل آزمایش و خطا و دوره کارآموزی خود نداند . برخی رگه های رسانه ای جریان اصولگرایی در استان از سید سبحان حسینی و علاء الدینی به نوعی تلویحا حمایت کرده اند ، کارشناسان گفته اند در تاریخ سیاسی استان گلستان سابقه نداشته است که دو گروه سیاسی عمده در یک موضوع مهم اینچنینی، همنظر باشند.

در کنار این عوامل آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان هم به نظر دچار تششت فکری در زمینه انتخاب استاندار شده و به نوعی هنوز نتوانسته بین استاندار بومی و غیر بومی یکی را انتخاب کند .

او نیک می داند که اگر دنبال استاندار غیر بومی برود موجی از حامیان سختکوش خود را که الان نیاز به حمایتش دارند را از دست می دهد یا حداقل باعث کدورت آنها می شود .

اما یک سری افراد شاخص استانی در پایتخت نظیر علی اصغر احمدی معاون سابق وزیر کشور هم به دنبال این هستند که برای گلستان استاندار انتخاب کنند . گفته می شود هوشنگ بازوند استاندار معزول لرستان گزینه مورد حمایت احمدی است .

منابع نزدیک به اصلاح طلبان علت این کار احمدی را تسلط بی چون و چرای او بر استاندار آینده استان گلستان ، حق عزل و نصب ها و دستسرسی به سایر امتیازات و ... عنوان می کنند .

طیف محمود ربیعی و کارگزاران هم عملکردی مشابه به علی اصغر احمدی دارد یعنی آنها به دنبال استاندار شدن محمود ربیعی هستند و اگر نشد به دنبال گزینه ای که منافع آنها را تامین کند می روند نه منافع استان !!! لذا ساختار اصلی اصلاح طلبان استان حدودا چند هفته ایست که محمود ربیعی رئیس ستاد میرحسین موسوی در سال 88 را از دور خارج کرده است.

با این اوصاف هیئت دولت فعلا تصمیم گرفته تا برگشتن رئیس جمهور از سفر نیویورک و جمع بندی دستاوردهای این سفر و از طرفی تشتت آراء بین مدیران و بزرگان استان در مورد تعیین تکلیف استانداری گلستان کاری نکند.

سخن دیگر اینکه حسن صادقلو استاندار گلستان به مرز بازنشستگی رسیده و دیگر استاندار جایی نخواهد شد لذا دولت بنا دارد به وی وقت بدهد تا حداقل طرح های بجا مانده خود را به اجرا برساند چه اینکه در بسیاری از شاخص ها مخصوصا اقتصاد مقاومتی استانداری موفق بوده است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.