1396-07-01 03:25
1209
0
44382
استاد رجبی دوانی در هیئت حیدریون گرگان :

آقایان وقتی در مذاکره سرشان کلاه رفت گفتند امام حسین هم دنبال مذاکره بود / این نسبت ناروا ، ظلم و توهین به امام است / سرمایه های عظیم هسته ای کشور حرام شد

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه نسبت دادن مذاکره امام حسین با عمر سعد ظلم به آن امام بود گفت : آقایان وقتی در مذاکرات دیدند سرشان کلاه رفته، گفتند امام حسین هم دنبال مذاکره بود .

به گزارش گلستان ما ؛ محمد حسین رجبی دوانی شامگاه گذشته 31 شهریورماه 96 در مراسم شب دوم محرم در هیئت حیدریون شهرستان گرگان گفت : به حکومت رسیدن شخصی مانند یزید بعد از معاویه ؛ خلاف شرع ، خلاف عرف و خلاف اخلاق بود .

رجبی دوانی افزود : حاکمیت یزید خلاف شرع و دین مبین اسلام بود زیرا یزید علنا شراب می نوشید و با سگان و بوزینه گان بازی می کرد و با کنیزکان نوازنده و رقاص سرگرم بود  ، معاویه با زیر پا گذاشتن همه تعهداتش در صلح با امام حسن (ع) ، برای فرزند ناخلفش یزید بیعت گرفت و او را به حکومت منصوب کرد .

وی تصریح کرد : حتی خود معاویه هم از پذیرش خلافت یزید توسط رجال و بزرگان شهر کوفه تعجب کرد ، افرادی به استناد تاریخ ، دین خود را 30 هزار درهم فروخته بودند .

وظایف امام حسین (ع) در شرایط آن روز جامعه اسلامی

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد : وظیفه اول امام حسین (ع) در چنین وضعیتی ایستادگی و مقابله با منکر بزرگ واگذاری حاکمیت اسلام به یزید فرزند فاسد و ناخلف معاویه بود .

رجبی دوانی بیان کرد : وظیفه دوم امام حسین (ع) پاسخگویی به دعوت و نامه های زیاد مردم کوفه بود که حجت را بر امام تمام کرد .تا برای اقامه بزرگترین معروف یعنی تشکیل حکومت اسلامی اقدام کند .

وی افزود : مردم کوفه در تاریخ به بی وفایی مشهور هستند و امروز هم می گوییم ما اهل کوفه نیستیم اما باید این نکته را هم بدانیم که کوفه شهر سیاسی بود و اهالی آن اولین شهری بودند که به خلافت یزید واکنش نشان داده و خروشیدند و 12 هزار نامه برای امام حسین نوشتند که خیلی از انها از اهل سنت بودند و بزرگانی از دین اسلام که در کربلا شهید شدند از همین کوفه بودند .

ظلم و توهین به امام حسین (ع) توسط برخی از سیاسیون کشور

این استاد برجسته تاریخ کشور نسبت ناروای مذاکره امام حسین با عمر سعد را که در حد یک دیدار بود ، ظلم به آن امام خواند و گفت : امروز وقتی برخی سیاسیون ما در جریان مذکرات کم آوردند و فهمیدند سرشان کلاه رفته است ، می گویند که امام حسین (ع) هم بدنبال مذاکره و گفتگو بوده است که این نسبت ناروا ، توهین و ظلمی بزرگ به امام حسین(ع) است .

استاد رجبی دوانی اضافه کرد : آیا امام حسین(ع) بدنبال مذاکره و گفتگو با یزید و یا نماینده او بود تا یک چیزی گیر او و یک چیزی گیر یزید بیاید . امام هیچ شأنی برای یزید قائل نبود تا با او مذاکره کند .

وی اذعان داشت : حتی امام در دیدار با عمرسعد بر سر او فریاد می زند که ای عمرسعد این لشگر باطل را رها کن و به لشکر حق ملحق شو.

رجبی دوانی دستارودهای مذاکرات را هیچ دانست و گفت : متاسفانه به بهانه مذاکره و گفتگو با غرب ، سرمایه های عظیم هسته ای کشور ما حرام و نابود شد . دستاوردهای بزرگی که ثمره مجاهدت و زحمات دانشمندان و جوانان این مرز و بوم بود .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.