1396-09-26 05:18
3446
6
47908
ولی الله شهابی :

مقصر بلاتکیفی پتروشیمی گلستان کیست؟ / محکومیت 17میلیاردی پتروشیمی گلستان/ قضیه خرید اراضی سروش جنگل چه بود؟/ بازی با پول مردم !

در حال حاضر پول سپرده موقت مردم در پتروشیمی ۵/۷ میلیارد تومان سود داشته است که از محل سود حاصله اراضی سروش از آقای مرسل صلاحی خریداری شده است .

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر ولی الله شهابی استاد دانشگاه فرهنگیان ، عضو شورای بسیج رسانه گلستان و سردبیر هفته نامه جوان استان گلستان  در خصوص وضعیت مبهم پتروشیمی گلستان در سرمقاله این هفته جوان گلستان نوشت :

"بنا به اظهارات یکی از دست اندرکاران مجموعه پتروشیمی گلستان ، پروژه پتروشیمی در زمان دولت نهم و دهم آقای دکتر احمدی نژاد به تصویب رسید  محل استقرار این پروژه صنعتی در کیلومتر ۱۵ شمال غربی آق قلا می باشد مساحت زمین زیر پوشش پتروشیمی ۳۰۰ هکتار است مبلغ ۴۷۲ میلیارد ریال معادل ۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهام آن به مردم فروخته شده است  که ۳۸ میلیارد تومان عامه مردم و بقیه سهم حامیان مالی و سرمایه گذاران خصوصی بوده است . 

بدواْ سهم دولت ۴۹ درصد بوده است اما بر اساس اصل ۴۴ سهم دولت به ۵/۱۲ درصد تقلیل یافته است و این سهم نیز علیرغم تعهد دولت در ابتدای قرارداد به بانک صادرات واگذار شده است

پتروشیمی دو اسپانسر با عناوین پترودشت بامدیریت آقای کامیاب  در گلستان و همپا با مدیریت آقای رسولی از شیرازداشته است . البته افراد حقیقی دیگری از قبیل آقای نجد احمدی – اخلاقی – سلطانی نیز داشته است .

بر اساس اظهارات شرکت پترودشت این شرکت بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان تاکنون برای تاسیسات زیرساخت پتروشیمی آق قلا هزینه کرده است و شرکت همپا نیز در جریان شکایت خود ۱۷ میلیارد تومان شرکت پتروشیمی را محکوم کرده است و تعهدات شرکت مذکور با پتروشیمی ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است .

شرکت پترودشت  اظهار می دارد در طی اینمدت توانسته از محل سود سرمایه پتروشیمی توانسته زمینی به مساحت ۳۳۰۰۰ متر مربع در محل سروش جنگل بنام پتروشیمی خریداری کند اما بواسطه محکومیت ۱۷ میلیاردی این شرکت به شرکت همپا  با موافقت مجمع عمومی فعلاْ اراضی سروش بنام پترودشت ثبت شده است  وقیمت زمین سروش ۶۴ میلیارد تومان برآورد شده است

تاکنون شرکت پتروشیمی طی قرار دادی با سه شرکت خارجی شامل زیمنس آلمان برای دیگ بخار و سوئیس برای آمونیاک و هلند برای اوره مبلغ ۵۳۰ ملیون یورو پرداخت کرده است و قرار بود با تعهدات ۱۵۰ میلیارد تومانی شرکت همپا تاسیسات زیربنایی  در مبحث ان پی سی جهت نصب دستگاههای وارداتی از آلمان و سوئیس و هلند آماده شود اما همپا فعالیت خود را بهر دلیلی نیمه تمام گذاشته البته تا کنون ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه زیر ساخت شده است که بخش سوله سازی بعهده پترودشت و بخش ان پی سی بعهده شرکت همپا بوده است .

و عملاْ شرکت های خارجی اقدامات و تعهدات خود را عملی نکرده اند و سرمایه شرکت بلاتکلیف مانده است ازسوئی دولت نیز از ادامه مشارکت در طرح شانه خالی کرده است ضمن آنکه شرکت همپا علیرغم ناتمام گذاشتن کار شرکت پتروشیمی را ۱۷ میلیارد تومان محکوم نموده است .

جای تعجب نیست که  سخنگوی دولت آقای نوبخت در سفر استانی دولت یازدهم با صراحت مخالفت شخص استانداروقت و معاون ایشان برای ادامه کار پتروشیمی در گلستان را اعلام کرده است .

الیته  موضع استاندار فعلی نیز چندان روشن نیست و شاید استاندار جدید این پروژه را در دست مطالعه قرارداده باشد .

انشاء الله بیش از این تعلل نکنند چراکه با همین وضعیت ، هزینه نگهداری تاسیسات پتروشیمی سالانه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان می باشد وتعلل در توقف شرکت توجیه اقتصادی ندارد .

ناگفته نماند به روایتی شهرداروقت گرگان آقای صادقلو قصد دادن پروانه ساخت و ساز برای پروژه سروش را منوط به آزاد کردن ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی تحت تملک داشته است که این مجموعه را به انبوه سازی تبدیل کند و با فروش آن سرمایه پتروشیمی را بهره وری کند. 

ضمن آنکه آب و فاضلاب نیز در تأمین آب برای این پروژه اظهار تمایل نمی کرد . اجمالاْ  شرکت مذکور، پیشنهاد شهرداری را برای صدور پروانه ساخت انبوه سازی با شرط ارائه شده  نپذیرفت .

در حال حاضر پول سپرده موقت مردم در پتروشیمی ۵/۷ میلیارد تومان سود داشته است که از محل سود حاصله اراضی سروش از آقای مرسل صلاحی خریداری شده است .

قابل ذکر است که در گزارشی آمده است آقای کامیاب مجوز فروش زمین سروش را از مجمع گرفته است . عاقبت کارچه خواهد شد والله اعلم !

ولی الله شهابی

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ابوطالب پیر

با سلامجای بسی تاسف واکنون خوشحالی است که دوستان گلستان ما در موضوع پتروشی گلستان ورود کردند تا شاید صدای سهامداران را بشنود وچاره اندیشیده شود.متاسفانه عده ای تشکیلات را ایجاد کرده اند واز سرمایه مردم رفاه طلبی میکنند.

0
0
پاسخ
1396-09-26 11:15
سینا رضایی

با سلام نماد پتروشیمی گلستان با نماد شستان از تاریخ ۱۳۹۶/۰۷۰۴ متوقف گردیده و علیرغم پیگیری های مکرر از شرکت و سازمان بورس جواب منطقی نمی دهند. با توجه به نیاز شدید مالی خواهشمند است در جهت رفع پاره ای از مشکلات سهامداران مساعدت فرمایید موضوع پیگیری و در سایت اطلاع رسانی فرمایید تا هر چه زودتر نماد شرکت بازگشایی گردد. نزدیک عید مردم پول نیاز دارند.با تشکر

0
0
پاسخ
1396-10-22 05:33
amir

واقعا باید به حال خودمون گریه کنیم 5 ماه سهم بسته میمونه هیچکی مسئول نیست ، مقصر اصلی خودمونیم که پولمونو از سود بانک میاریم برای راه افتادن صنعت به بورس ، هیچ کدوم مسئول نیستید سازمان بازرسی ، سازمان بورس ، استانداری و .... دیدار به قیامت.

0
0
پاسخ
1396-10-23 19:10
افشار

سلام .این اعضای هیات مدیره و مدیرعامل چه ...ای میکنند تو شرکت با پول مردم . پول مردم ریختند تو بانک سودشو میگیرند الا بخیالشان نیست نماد دو سال سه سال بسته باشه . ....

0
0
پاسخ
1396-10-24 08:03
هومن هیدجی

با سلام. سپاس از گلستان ما که فضایی محیا کردن برای انتقال خواسته و مطالبات سهامدارها . فقط سرمایه ما را برگردانند واقعا تحت فشار هستیم و این پول زن و بچه های ما هست لطفا پیگیری بفرمایید تا زودتر این سهم باز شود.

0
0
پاسخ
1396-10-24 14:31
سینا رضایی

با سلام تاریخ مجمع ۱۳۹۶/۱۱/۰۵ تعیین گردیده و آگهی دعوت به مجمع در روزنامه کار و کارگر امروز صبح منتشر شده است. لذا خواهشمند است در مجمع از حقوق سهامداران محترم که سرمایه آنها در خطر افتاده دفاع و احقاق حق نمایید و خواستار تعیین تکلیف و بازگشایی نماد شستان بشوید انشا الله خدا بهتون اجر دهد. با تشکر فراوان

0
0
پاسخ
1396-10-25 14:31

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.