1396-10-22 09:07
4462
28
48855
در ویلای سرخ چشمه زیارت چه می گذرد ؟

بررسی عملکرد نماینده گرگان و آق قلا ؛ از عدم اهتمام جدی به امر قانونگذاری تا دخالت در انتصابات اجرایی استان

سوال اساسی اینجاست که آیا نبی هزارجریبی به عنوان نماینده مردم گرگان و آق قلا اینقدر که به انتصابات و جابجایی نیروهای منتسب به خود اصرار دارد آیا به وظایف نمایندگی اش در امر قانونگذاری عمل کرده است ؟

به گزارش گلستان ما ؛ یکی از دلایل ریشه ای تجمعات اخیر که به اغتشاش و آشوب کشیده شد ، مدیریت نالایقی است که در برخی عرصه های کشور دیده می شود ، زمانی که یک مسئول نمی تواند یا نمی خواهد و یا غفلت می کند که وظیفه خود را بدرستی انجام دهد لذا خلا موجود از عدم انجام این وظیفه به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده و در درازمدت این زخم سر باز می کند .

این امر ، حکایت برخی از نمایندگان مجلس این دوره است که بعضا سرگرم کارهای خودشان هستند و علیرغم اینکه در زمان تبلیغات انتخاباتی جهت رای گرفتن تا کمر برای مردم خم می شوند و خود را خادم مردم معرفی می کنند اما بعد از انتخاب شدن حتی جواب تلفن های مردم را نمی دهند و بالعکس اهتمام آنها تصویب حقوق 70 میلیونی ، اسکورت ، ماشین ، منزل و ... است .

در این مجال به بررسی نقش نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در مدت 2 و نیم سال گذشته پرداختیم ، نماینده ای که در این مدت گذشته عمده نارضایتی مردم از وی ، عدم پاسخگویی به تلفن های ارباب رجوع بوده است .

اما از یک سال پیش شاهد آسیبی دیگر در عملکرد نبی هزارجریبی هستیم و آن دخالت در امر انتصابات و فشار و اصرار وی بر برخی مدیران اجرایی برای انتصاب برخی مهره های مورد نظر وی در ادارات استانی هستیم و جلوه هایی از حضور پررنگ وی در دهیاری های بخش مرکزی و بهاران نیز دیده شد .

کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی بر این باورند که این امر طبیعی است چون هر نماینده بعد از اینکه شیب مدیریتی اش به سمت پایان دوره چهار ساله می چرخد به دنبال تداوم جایگاه خودش می باشد لذا سعی دارد با انتصاب مدیران منصوب به خود ، پشتوانه آینده خود را محکم کند .

نام نبی هزارجریبی اما یک بار دیگر در ایام انتخابات شورای شهر گرگان حاشیه ساز شد و بسیاری او را پشت پرده عزل ناگهانی و ناجوانمردانه حسین صادقلو شهردار موفق و محبوب گرگان و تبعات بعد از آن می دانند .

اما یکی از عرصه هایی که نبی هزارجریبی خیلی تمایل نشان داده در آن نفوذ کند و در انتصاباتش حتی دخالت مستقیم داشته اداره کل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی بود که وی فردی بنام (ی) را به عنوان معاون تعاون اداره کل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی با فشار و اصرار برگزید .

دخالتهای نبی هزارجریبی در این عرصه باعث شد تا در جلسه وی با تشکل های کارگری حمید خیرخواه نماینده یکی از این تشکل ها به وی در خصوص برخی جابجایی هشدار دهد که اینقدر در امور تشکل های کارگری دخالت نکند و فردی را حمایت کرده که خوش نام نمی باشد .

همچنین منابع موثق خبر دادند که یک دورهمی مقطعی در محله سرخ چشمه زیارت در ویلای یکی از طرفداران نبی هزارجریبی در غرب گرگان با حضور مدیر کل یکی از نهادهای نام برده شده برگزار شده و در آنجا برای برخی سمتها مهره چینی شده و پیشنهاد انتصاب داده می شود که البته در خصوص این قضیه در آینده گزارش مبسوط تری ارائه خواهد شد .

اما در هفته های گذشته شاهدیم با پایان ماموریت داوود طبرسا در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان ، نبی هزارجریبی مجددا به دنبال جایگزین کردن مدیری منتسب به خود در این کرسی است و شعبان تاجیک معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و  پسر خاله خود را جهت تصدی این مقام مورد حمایت قرار داده است .

این موضوع و بویژه فشارهای وارده آنقدر به مذاق رسانه ها و مردم و مدیران استانی ناخوشایند آمده که طبع زیاده خواهی ها و سهم طلبی های او را مورد نکوهش قرار دادند .

در حال حاضر علی اصغر هزارجریبی مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان ، ابوطالب هزارجریبی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، یدالله هزارجریبی معاون اداری مالی و نفر دوم دانشگاه گلستان و لیلا هزارجریبی رئیس اداره ارشاد بندرگز است .

تکاپوهای اخیر نبی هزارجریبی نشان می دهد که او به دنبال انتصاب ابراهیم هزارجریبی مجری طرح پنبه کشور به عنوان ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان است ، از این جهت افکار عمومی نگران هستند و اینکه چرا یک نماینده باید به فکر انتصاب اقوام و عناصر ستادی خود باشد ؟

پس نیروهای شایسته و تصمیم گیر و تصمیم ساز و نخبگانی که باید برای خروج از بحران های فعلی استان و کشور در عرصه باشند کجای کار هستند ؟

آقای استاندار و معاونین وی و سایر دستگاه های نظارتی باید بر اینگونه امورات نظارت کنند چون خود این عوامل بسترساز نارضایتی خواهد بود .

سوال اساسی اینجاست که آیا نبی هزارجریبی به عنوان نماینده مردم گرگان و آق قلا آنقدر که باید به امر قانونگذاری در مجلس اهتمام داشته باشد و پاسخگوی مشکلات مردم باشد اهتمام داشته و اساسا اینقدر که به انتصابات و جابجایی نیروهای منتسب به خود اصرار دارد آیا به وظایف نمایندگی اش عمل کرده است ؟

چرا او بعد از 2 و نیم سال حضور در مجلس حتی یک بار هم با خبرنگاران و رسانه ها نشست خبری برگزار نکرده تا راجع به عملکردش گزارش بدهد ؟ آیا جریان اصلاح طلب که از او برای ورود به مجلس شورای اسلامی حمایت کرد حاضر است درباره این موضوعات اعلام موضع کند ؟

منتظر پاسخ خواهیم بود ...

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

3. آفتاب

یکی از آثار زیانبار و مهلک دخالت در عزل و نصب ها بدهکار شدن به دولت است و نماینده ای که به دولت بدهکار شد اگر کسی خیال هم کند او بدرد ملت می خورد و می توانند قانون مفید به حال ملت را تصویب کند یا بر اعمال دولتمردان نظارت کند یا نادان است یا دیوانه

0
0
پاسخ
1396-10-17 19:31
امین

خدا رو شکر یکی از رسانه ها بالاخره به موضوع نماینده های بی کفایت مجلس هم پرداخت که وظیفه اصلیشون عزل و نصب شده! به جای قانونگذاری

0
0
پاسخ
1396-10-18 04:15
مجید رضایی

راست میگن بخدا ، ما که هر چه زنگ زدیم به نبی گوشی را بر نداشت ، موندم چه جوری و با چه حربه ای میخان از مردم رای بگیرن .

0
0
پاسخ
1396-10-18 04:28
حاج آقا منتظر قائم

از تحلیل زیبا شما و بیان برخی واقعیات ممنونیم واقعا شایستگان به حاشیه رانده شدند و اقوام و نیروهای ستادی ضعیف و سست اعتقاد جای آنها را گرفته اند که مملکت به این روز افتاده است .ای کاش نمایندگان ما که قران قسم خوردند در حهت حل مشکلات کار می کردند و اگر نقش نظارتی خود را به درستی ایفا می کردند اینگونه نمی شد

0
0
پاسخ
1396-10-18 04:30
نادم

امیدوارم گلستان ما همانطور که به دخالتهای نبی هزارجریبی نماینده گرگان و آق قلا اشاره کرده اشاره های هم به دخالتهای سایر نمایندگان در عرصه های مدیریتی استان داشته باشد .فی المثل آقای قره خانی نیز زمانی که استاندار نداشتیم مستقیما از وزیر کشور فرماندار گرفت و معارفه کرد .

0
0
پاسخ
1396-10-18 04:35
محسن

باسلام و تشکر از گلستان ما به جهت نقد بجا و به موقع عملکرد نماینده گرگان ، قطعا هشدار چنین رسانه هایی از بروز انحرافات نمایندگان جلوگیری خواهد کرد و این خدمت صادقانه ای است به مردم فهیم استان. از گلستان ما خواهشمند است ، عملکرد سایر نمایندگان استان را نیز بیان نماید تا در حاشیه امن نباشند. قطعا با پرسش از نمایندگانی همچون قره خانی ، تربتی نژاد و سایر نمایندگان استان ، مردم عزیز و شهروندان خوبشان را دعاگوی خود می نمایید ، چرا که نارضایتی از این نمایندگان بسیار بالاست . درد آور است نماینده مردم ، پاسخگوی مردم شهر خود نباشد و نمایندگی را برای تحقق منافع اقتصادی خود بخواهد.از گلستان ما بخاطر روشنگری و بیان درد دل مردم استان ، صمیمانه سپاسگزارم.

0
0
پاسخ
1396-10-18 04:43
محمد

سلام و عرض ادب به عوامل پر تلاش و دلسوز این خبرگزاری واقع گراچند سالی است که استان گلستان و کشور عزیز اسلامی مان دچار این آفت بزرگ و خطرناک شده است اما کسی جراتِ پرداختن به این مسئله را ندارد. نمایندگانی که ماه ها وقتِ خود را برای عزل و نصب یک مدیر و کارشناس اداره شهرستان صرف می کنند اما غافل از وضعیت معیشت و تعطیلی کارخانجات و نبودِ شغل برای جوانان هستند. نمایندگانی که فقط برای اقوام و بستگان و یا کسانی که در ستادهایشان فعالیت کرده اند به وزرا مراجعه و با تهدید به استیضاح امتیازات بسیاری میگیرند. خدایا می دانیم که از دیدِ تو پنهان نمی ماند اما ای کاش نمایندگان قبل از اینکه مملکت دچار آشوب و فتنه شود بر سر عقل بیایند که البته لازم به ذکر است که برخی از نمایندگان، خود ، از عوامل فتنه و آشوب هستند.به هر حال از این واقع بینی و دلسوزی و تعهد شما سپاسگزارم.

0
0
پاسخ
1396-10-18 04:51
علی

احسنت بر نویسنده تحلیلشخص ... مانند ... باید به مردم معرفی و از ضعف هایی که در دوران مدیریتش وجود دارد برای مردم بازگو کرد.

0
0
پاسخ
1396-10-18 05:20
دوستان

بسمه تعالیبااطلاعات دقیق ومستندی که اینجانب دارم:1- انتصاب آقایان علی اصغرهزارجریبی ودکترابوطالب هزارجریبی وآقای دکتریداله هزارجریبی چندین سال قبل ازنمایندگی آقای نبی هزارجریبی بوده است.2-خانم لیلاهزارجریبی هم تشابه فامیلی هست.3-ازتشکل های کارگری هم تشکرمیشه بابت حمایت ازقشرکارگرکه دراین راستاشب وروز نمی شناسن..4-درضمن آقای مهندس نبی هزارجریبی اینقدرمشغله کاری داردکه خودرامشغول این کارای بی ارزش انتصابات نمی کند. 5-کسی که درروز10000پیام تلگرام و500پیام تلفنی وحدود300تماس تلفنی داره وباجلسات فشرده ای که دارن چطورمی تونه به تمامی خواسته های تلفنی پاسخ بدهد؟6-بارهابه مردم شریف گرگان وآق قلا اطلاع رسانی شدکه بادرخواست کتبی به دفاترگرگان وآق قلامراجعه کنندوقطعاپیگیری هم خواهدشد.7-عملکردصاذقانه مهندس هزارجریبی راازروستا های ته آق قلاتاشهرآقلا وروستاهای شرق وغرب گرگان تاشهرستان گرگان موردبررسی قرارداده ومتوجه خواهیدشدکه مهندس هزارجریبی درحدتوانش خدمت صادقانه دارد.وبنده هم اعتقاددارم که یدالله فوق ایدیهم....

0
0
پاسخ
1396-10-18 06:45
تقی ارجمند

کل استان ما شدن هزارجریبی مگر می شود مدیر کل امور مالیاتی استان هزارجربی باشد و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان هم پسر خاله نبی هزارجریبی بشودچقدر نبی به دنبال تصاحب جایگاه های اقتصادی در استان است !!!اینکه یک کسی قبلا مدیر شده یا نه مهم نیست ، مهم اینست که مردم این روزها به هر اداره ای مراجعه می کنند یک فامیلی برایشان خیلی اشناست : هزارجریبی مثل یک زمانی که توی ادارات در گذشته فامیلی احمدی و گرزین و مهیمنی فراوانی داشت .

0
0
پاسخ
1396-10-18 06:50
vazgen

عملکرد صادقانه؟؟؟؟؟؟ بهتره بگید مغرضانهفکر کنم شما اهل گرگان نیستید و یا اگر هم هستید در خانه ای محبوس هستید.از کدام عملکرد آقای هزارجریبی سخن می گویید؟؟؟؟؟خدمات ایشان را نام ببرید و خبری کنید تا مردم بدانندخدماتی مانند:- خوابیدن در مجلس- انتصاب اقوام و بستگان در مشاغل دولتی- سوء استفاده از نام پدر- فریب دادن مردم- فشار برای روی کارآمدن مدیران نالایق-سیاسی بازی- و ....

0
0
پاسخ
1396-10-18 07:11
رفیق

به نام خدایی که شاهداعمال همه انسانهاستتشکرمی کنم ازسایت گلستان ما که بیطرفانه مطالب روبدون کم وکاست می گذاره.فکرنکنم این مطالب تندی که دوست عزیزما نوشتن درست باشه. باشناختی که ماازخانواده هزارجریبی داریم خدمت صادقانه درخونشان هست.هم درزمان انقلاب وهم درزمان جنگ تحمیلی وهم زمان پدربزرگوارش که درسمت های مختلف خدمت صادقانه وبی ریا داشتن. وچه زمان شورای شهر ودرحال حاضرهم بانیروی مضاعف مشغول به خدمت هستن.گزارش عملکردمهندش زیاده نمیشه توی چندخط نوشت.البته چندین باردرشبکه گلستان گزارش عملکردداشتن.

0
0
پاسخ
1396-10-18 07:13
رامین

چنین به نظر می رسدکه "گلستان ما"میبایست به اقدامات بسیار مفید و موثر این نماینده محبوب اشاره نماید.اینجانب که عملکرد آقای هزارجریبی را نگاه میکنم میبینم جزء نمایندگانی است که در تصمیمات مجلس اثر گذار هست ایشان در صحن علنی مجلس در خصوص موضوعات مهم سخنرانی های خوب و موثری انجام داده است. ایشان برای اولین بار از استان گلستان عضو کمیسیون بودجه مجلس شد که نشان از مهارت ارتباطاتی ایشان بین نمایندگان مجلس هست که این کمیسیون یکی از مهمترین کمیسیونهای مجلس هست و از این طریق نیز تاثیر بسیاری بر تصمیمات مجلس خواهد گذاشت. ایشان در خصوص رای اعتماد به وزراء جزء سخنرانان در صحن علنی بود . ایشان اقدامات بسیاری از این قبیل که در راستای وظیفه مندی ایشان در مجلس هست انجام داده و پیگیری نموده است.همچنین ایشان اقدامات موثری در خصوص حل مشکلات آحاد مردم شریف گرگان و آق قلا با مراجعه حضوری بعمل آورده است. نمیدانم "گلستان ما" چرا این موارد را ندیده است.

0
0
پاسخ
1396-10-18 07:23
گرگانی

با سلاممن از مخاطبین اصلی سایت شما بوده ام اما متأسفانه مدتی است تحلیل های سطحی و جانب دارانه شما را از رسالت تان دور کرده است. پیشنهاد می کنم عملکرد تمام نمایندگان استان را با نگاه تطبیقی مقایسه کنید تا جایگاه هر نماینده مشخص شود و به این مسائل حاشیه ای نپردازید که موجب سیاست زدگی بیشتر مردم استان نشود و همگرایی و توسعه را در دستور کار قرار دهید. یا حق

0
0
پاسخ
1396-10-18 07:29
حسینی

باتشکر فراوان از سایت خبری گلستان مادخالت های بیجای آقای هزارجریبی و دیگر نمایندگان را در اداره کل تعاون ، کار از نزدیک شاهد هستیم که افراد نالایق را در پست های معاونت تعاون و ... با تحت فشار قرار دادن مدیرکل تعاون کار می گمارند و زمینه ساز نارضایتی کارکنان و به مراتب مردم عزیزمان می شوند.

0
0
پاسخ
1396-10-18 07:41
رامین

]چنین به نظر میرسد "گلستان ما" از اقدامات بسیار مفید و موثر آقای هزار جریبی بی خبر است و شاید هم نمیخواهد با خبر شود.آقای هزار جریبی یکی از نمایندگان موثر در تصمیمات مجلس هست . ایشان سخنرانی های بسیار خوبی در صحن علنی و با هدف تاثیر گذاری برتصمیمات نمایندگان محترم مجلس داشته است.ایشان اولین فردی است که از استان گلستان در یکی از مهمترین کمیسیونهای مجلس( کمیسیون بودجه ) عضو گردید که نشان از ارتباطات خوب و موثر با سایر نمایندگان هست و میتواند از این طریق در تصمیمات بودجه ای کل کشور موثر باشد. که باعث افتخار استان میباشدایشان در خصوص تصمیم گیری رای اعتماد وزراء در صحن علنی مجلس سخنرانی داشته است .ایشان اقدامات ارزنده و موثر بسیاری در راستای وظیفه مندی خود در مجلس داشته است که در اینجا محدودیت ذکر آنها وجود دارد.همچنین ایشان پیگیریهای بسیاری در خصوص حل مشکلات آحاد مردم شریف گرگان و آق قلا و رشد و توسعه این مناطق داشته است.

0
0
پاسخ
1396-10-18 08:45
رفیق

جناب تقی ارجمندهرکسی باتوجه به سابقه کاری ومدرک تحصیلی ولیاقتی که داره پست می گیره درضمن تمامی افرادی که هزارجریبی هستن که ازبستگان نبی نیستن.اینهاهم اصلشان ازمنطقه هزارجریب بهشهره

0
0
پاسخ
1396-10-18 09:05
گلستانی

خبرگزاری محترم گلستان ما ، شاید حرفهای شما تا حدودی درست باشد ولی در بکارگیری نیروهای شایسته هرچند نباید اقوام را در اولویت قرار داد لیکن اگر افراد لایق و شایسته باشند باید در نظراتمان پافشاری هم کرد،اگه واقعاً دلتون برای استان میسوزه فکری به حال مدیران غیر بومی بکنید که بدون سر وصدا پستهای ادارات زیر مجموعه را از افراد غیر بومی پرکرده و نسبت به اشتغال بستگان درجه یک خصوصاً فرزند دلبندشون اقدام کردند.

0
0
پاسخ
1396-10-18 10:29
ایمان

به نظر من آقای هزارجریبی نماینده کوشا و پرتلاشی هست که هم در مجلس و هم در حل مشکلات مردم بسیار تلاش میکند . و ضرورت دارد از زحمات ایشان تقدیر و تشکر گردد.

0
0
پاسخ
1396-10-18 10:52
مهدی

سلام و تشکر از سایت گلستان ما. مطلبتون بسیار عالی است. بنده یکی از شهروندان علی آباد کتول هستم که متاسفانه نماینده شهر ما ، نمایندگی خود را مدیون آراء مردم علی آباد و بخش های آن نمی داند و رای خود را برخاسته از توانمندی اقتصادی خود می داند. متاسفانه مردم منطقه ی عل آباد کتول از آقای قره خانی بسیار ناراضی هستند و مشکلات خود را نمی توانند بیان کنند. لذا از سایت گلستان ما صمیمانه متشکریم . در حوزه علی آباد کتول متاسفانه وعده های توخالی نماینده محقق نگردید و عدم پاسخگویی به شهروندان در علی آباد بیداد می کند. در مدت نزدیک به دوسال گذشته ، حتی برای یکبار هم آقای قره خانی تلفن خود را پاسخ نداده اند و بصورت مخفیانه در دفتر کار خود در شهرستان حضور پیدا می کند ، آنهم فقط با افرادی که شخصا هماهنگی نموده ، نه برای سایر شهروندان. این رفتار نمایندگان موج بی اعتمادی را ایجاد نموده و همه مردم منتظر هستند تا در انتخابات بعدی ، پاسخ چنین نمایندگان را در سر صندوق دهند و قطعا دیگر به افرادی همچون قره خانی رای نخواهیم داد.

0
0
پاسخ
1396-10-18 10:53
karim

این همه موارد دخالت نیست ای کاش نمایندگان ما بویژه ایشان بجای پیامک انتخاب در کمیسیون تلفیق که آنهم تازه با مدیریت و درایت استاندار بوده گزارشی از اقدامات به نفع اشتغال استان بدهند.مردم موضوع حسین صادقلو را فراموش نخواهند کرد.

0
0
پاسخ
1396-10-18 16:25
گلستانی

پیشنهاد می شود عملکرد دکتر تربتی نژاد نیز مورد بررسی قرار گیرد. ایشان نیز بدنبال انتصاب اقوام خود در ادارات هستند

0
0
پاسخ
1396-10-18 18:26
سید

تمام این کارهایی که گفتی برا بالا بردن پست ومقام خودش کردهکجا اشتغال ایجاد کرد؟ کدام واحد تولیدی راحمایت کرد ؟ کدام صنعت به استان وارد شد ؟همون اداره ای که درش مشغول بودبه چه روزی افتاده ؟ با حمایتها و دخالتهای بی جا وسلیقه ای فقط خودش را میخواهد حفظ کند ولاغیر!!!من الله توفیق

0
0
پاسخ
1396-10-19 12:11
سید

یه نگاه به تعداد منفی هایی که در نظرات گرفتی بندازبعدش اظهار نظر بعدی رو بده.برادر من برای بعضی ها همون کارشناس امور اداری دخانیات هم زیادی بود...

0
0
پاسخ
1396-10-19 12:16
سید

موافقم--به رانت بازی وبخوربخوربعضی نمایندگان نگاهی بشوداولش قیمت کشتی های باری و .....؟؟؟؟

0
0
پاسخ
1396-10-19 12:20
سید

باسلام-چرانظرات بنده ثبت نمیشه؟؟؟؟؟

0
0
پاسخ
1396-10-19 12:23
على

بله آقاى هزار جريبى عملكردهاى بسيار موثرى در مجلس دارن مثل خوابيدن درمجلس

0
0
پاسخ
1397-04-19 10:17

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.