1397-03-12 23:56
2732
2
53985
تاملی بر یک انتصاب مهم در مرکز استان ؛

بانویی که می توانست فرماندار گرگان باشد

استانداری با فهم اشتباه خود در انتصاب صفوی ، میخواهد با انتصاب یک بانوی استوار و نسبتا اصولگرا از جبهه ایستادگی مانند آبشناس ، از او به عنوان یک چهره متعادل کننده ، منطقی و ضربه گیر استفاده نماید .

 

به گزارش گلستان ما ؛ انتصاب قدسیه آبشناس به سمت معاون فرماندار گرگان و نفر دوم اریکه قدرت مرکز استان می تواند از جهات مهم حائز اهمیت باشد .

نکته باریک این قضیه اینست که با توجه به حساسیت دولت تدبیر و امید به مسئله انتصاب زنان چرا در زمان انتصاب فرماندار گرگان نام یک زن ( معمولا کشمیری) به عنوان گزینه فرمانداری گرگان نام برده می شد و هیچگاه سخنی از قدسیه آبشناس به میان نیامد .

بانویی که می توانست با توجه به سوابقش و مقبولیت بالا حتی در حد و اندازه های فرمانداری گرگان به صورت جدی و واقعی مطرح شود و همین انتصاب نیز وزن فرمانداری گرگان را تا حدودی بالا برد ، اما نمی دانیم که چرا بعد از انتصاب صفوی به عنوان فرماندار نام وی برای جایگاه معاونت مطرح شد .

قدسیه آبشناس به لحاظ سیاسی به هیچ کدام از دو گروه  سیاسی عمده کشور تعلق ندارد و نام او را در انتخاباتهای اخیر مخصوصا ریاست جمهوری در جبهه ایستادگی و حامیان محسن رضایی دیده ایم ، حامیانی سیستانی محسن رضایی در استان گلستان به محوریت امیری یکی از بزرگان سیستانی استان در کنار دکتر حقیقی دبیر خانه دانشجو استان ، محمد مهدی ایرجی شهردار سابق گرگان و علی اصغر نقوی همواره ردای جبهه ایستادگی را پوشیده اند .

اما در انتخابات اخیر مجلس در سال 94 که آبشناس توسط هیئت نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شد عده ای سعی کردند این کار را گردن اصولگرایان بیندازند و چهره سرشناس این جبهه یعنی سید علی طاهری را تخریب کنند که البته در فضای غبارآلود آن روز تا حدودی نیز موفق شدند و بین دو گروه دوست "اصولگرا وسیستانی" نفاق ایجاد کردند .

اوضاع مسمومی که اصلاح طلبان در دور دوم انتخابات گرگان و آق قلا در سال 94 پیش آوردند باعث شد قدسیه آبشناس رسما از نورمحمد تربتی نژاد کاندیدای لیست امید و عبدالغفور امانزاده کاندیدای ترکمن حمایت کند .

2882

اما آبشناس را باید زیرک تر و فراتر از همه دسته بندی ها و جناح بازی ها دانست ، او نشان داده اهل تدبیر و دلسوز نظام است و انتصاب او مبین این نکته است که استانداری گلستان فهمیده یک عنصر تندرو را به سمت فرماندار مرکز استان منصوب کرده ، حالا میخواهد با انتصاب یک بانوی استوار و نسبتا اصولگرا از جبهه ایستادگی مانند آبشناس ، از او به عنوان یک چهره متعادل کننده ، منطقی و ضربه گیر استفاده نماید .

عماد محمدرضا پور

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.