1397-04-27 10:45
1070
0
55295
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گلستان:

پرداخت ۸۸ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در گلستان / پرداخت بیش از 19 میلیارد و 400 میلیون تسهیلات رونق تولید

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گلستان از پرداخت ۳۰۱ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پارسال در استان خبر داد و افزود: از این تسهیلات ۳۰ هزار زوج برخوردار شدند و امسال هم تاکنون ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

به گزارش گلستان ما؛ خانعلی رشیدی در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان با اشاره به جایگاه پنجم گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید اظهارداشت: پارسال در کشور بیش از 19 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد که سیستم بانکی استان گلستان 4.2 درصد آن را پرداخت کرد و توانست به اشتغال استان رونق ببخشد.

وی تاکیدکرد: با کمک واعتماد مردم کشور ایران در زمانی که خارجی‌ها اجازه داشتن بانک را به ما نمی‌داند درسال 1307 بانک ملی راه‌اندازی شد که این بانک آرزوی چندین و چند ساله مردم ایران بود که بسیاری از امورات بخش صنعت، کشاورزی و بازرگانی را انجام می‌داد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان تصریح کرد: چند سال بعد بانک کشاورزی از بدنه بانک ملی جدا شد و تخصصی شد و تا مدت‌ها امور بودجه‌ای کشور را بانک ملی بر عهده داشت تا زمانی که در سال 1332 بانک مرکزی تشکیل شد اما تا آن زمان و بعد از آن بانک ملی نقش موثر را در جامعه ایفا کرده و می‌کند.

رشیدی با اشاره به نقش بانک ملی در کارهای عمرانی وزیرساختی خاطرنشان کرد :بسیاری از طرح های بزرگراهی، سدسازی و درمانی، دانشگاهی به کمک بانک ملی در حال انجام است و این برای توسعه وپیشرفت جامعه بسیار موثر است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان اظهارداشت: بیشتر پروژه‌های بزرگ در دنیا از طریق بازار سرمایه انجام می‌شود در حالی که در ایران بیش از 85 درصد پروژه‌ها به کمک سیستم بانکی راه‌اندازی می‌شود و این به علت مشکلات اقتصادی موجود در جامعه است البته با توجه به مشکلات موجود سیستم بانکی همه تلاش خود را به کار گرفته است.

رشیدی با اشاره به منابع شبکه بانکی استان که تنها 0.8 درصد کشور است، گفت: در بین 31 استان کشور در این قسمت در رتبه 19 قرار داریم اما در بخش مصارف در رتبه 13 کشور هستیم و این نشان می‌دهد که سیستم بانکی استان گلستان بیش از حد توان خود کار می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان اشاره‌ای هم به فعالیت سیستم بانکی استان گلستان در بخش رونق تولید کرد و تصریح کرد: در این بخش سال 95 رتبه 7 کشور را داشتیم و پارسال با وجود مشکلات اقتصادی به رتبه 5 کشور رسیدیم و توانستیم پس از استان‌های تهران، اصفهان، البرز و فارس رتبه پنجم را از آن خود کنیم.

رئیس بانک ملی استان گلستان گفت: در بین بانک‌هایی که پرداخت تسهیلات داشتند بانک ملی توانست با پرداخت 40 و 30 درصد  تسهیلات بخش رونق تولید در سال های 95 و 96 سبب اشتغال و فعال شدن کارگاه‎های نیمه فعال و راکد استان گلستان شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان همچنین از پرداخت 301 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پارسال در استان خبر داد و افزود: از این تسهیلات 30 هزار زوج برخوردار شدند و امسال هم تاکنون 88 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده که سهم بانک ملی 26 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در موضوع درمان، تسهیلات بانکی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بیش از 50 درصد تسهیلات استان گلستان را بانک ملی برعهده داشت، گفت: ما برای حل مشکل مردم این همکاری را داشته‌ایم و مردم هم خوشبختانه اقبال خوبی به ما داشتند و این نتیجه حسن نیت ما و همکاران ما است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.