1397-04-30 19:05
4945
0
55415
صدای پای رانت و نفوذ ؛

دریافت تسهیلات رونق تولید 34 میلیارد تومانی توسط رئیس اتاق بازرگانی گلستان + جزئیات

شرکت طلای سفید گنبد کاووس به مدیریت علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان با دریافت بیش از 34 میلیارد تومان بیشترین تسهیلات رونق تولید استان گلستان را به خود اختصاص داده است .

به گزارش گلستان ما ؛ شرکت طلای سفید گنبد کاووس به مدیریت علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان با دریافت بیش از 34 میلیارد تومان بیشترین تسهیلات رونق تولید استان گلستان را به خود اختصاص داده است .

اما این شرکت چیست و چه کار می کند که این مقدار تسهیلات دریافت کرده است ؟

شرکت طلای سفید در سال 1376 با شماره ثبت 1383 اداره ثبت شرکتها گنبد و در مساحتی به مقدار 80  هکتار در گنبد کاووس - کیلومتر 18 جاده انجمن اسب دوانی به کلاله، نرسیده به دهستان ینقاق قرار دارد و شامل دو بخش اصلی است :

بخش اول ) سیلوهای نگهداری گندم و غلات با ظرفیت 80 هزار تن می باشد که قادر است 8 درصد از گندم تولیدی استان گلستان به ویژه گندم تولید شده درشهرستانهای مینودشت، کلاله، آزادشهر، گالیکش و گنبد را از کشاورزان تحویل گرفته و ذخیره کند.

بخش دوم ) شرکت واحد روغن کشی از دانه های روغنی به روش اکستراکشن است. این واحد قادر است روزانه 500 تن دانه سویا و 500 تن دانه کلزا و آفتابگردان را وارد چرخه ی تولید نموده و پس از استخراج روغن توسط حلال، باقیمانده دانه را پس از پخت و سرد کردن و حذف آنزیم های غیر تغذیه ای(ممانعت کننده ها) تبدیل به کنجاله سویا، کلزا و آفتابگردان جهت مصارف انسانی و کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و آبزیان کند.

111E2154R545T

علی محمد چوپانی کیست ؟

سایت عدالت خواهان در این باره نوشته است : علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی استان گلستان و از افراد دارای رابطه بسیار حسنه با مسئولین استانی  و حتی آقازاده ها دارد  در قالب شرکت طلای سفید گنبد اعتبار 34 میلیارد و 200 میلیون تومانی از محل رونق تولید گلستان را به خود اختصاص داده است.

علی محمد چوپانی در خانواده ای نسبتا متوسط و یا فقیر از نظر اقتصادی رشد یافته و به عنوان یک فرهنگی ساده شناخته می شده است. فردی که در ابتدای انقلاب در هیئت هفت نفره یکی از مهم ترین عناصر در مصادره اموال حاشیه دار به شمار می رفته است. و البته بعدها مجموعه هیئت دچار حواشی اقتصادی و پرونده هایی نیز شده است.

با صرف نظر از بنیه ضعیف اقتصادی آقای چوپانی در ابتدای انقلاب و شغل عادی وی در آن مقاطع او امروز یکی از سرمایه داران برجسته استان گلستان به شمار می رود که به اعتقاد برخی سیاسیون مطلع در معادلات سیاسی استان در کنار اسامی چون ابراهیمی (لبنیاتی میلیاردر صباح) تاثیر شگفتی را ایفا می کند. یکی از مهم ترین و آشکارترین سرمایه های وی را می توان مربوط به پروژه آفتاب گرگان دانست که او را کمی از پشت پرده چندین ساله خارج و اصطلاحا بر سر زبان ها انداخته است.

علی محمد چوپانی در سالهای اخیر بیشتر رسانه ای شده و نام او را در محافل سیاسی علاوه بر محافل اقتصادی نیز می شنویم که بعضا در انتصابات و حتی پشت صحنه انتخابات و حمایت از عناصری که ممکن است برنده انتخابات باشند ، به چشم می خورد .

 

او همچنین چندین سال است که هر ساله به عنوان واحد نمونه صنعتی از سوی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان مورد تقدیر قرار می گیرد و حال با توجه به اینکه شرکت طلای سفید یک مجتمع روبراه و سرحال بوده ، این مقدار تسهیلات رونق تولید به چه منظوری دریافت شده است ؟

سوال دیگر اینست که آیا علی محمد چوپانی با استفاده از رانت و نفوذ خود و آشنایی با برخی از بزرگان استان توانسته به این مبلغ بزرگ دست پیدا کند و آیا اینگونه تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی که با مبالغ خیلی کوچکتر راه اندازی می شدند ، قرار گرفته است ؟

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.