1397-06-23 07:21
1270
0
56949
رئیس کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان در گرگان؛

رضایت خداوند و عمل به تکلیف شاخصه مهم قیام عاشورا / هیئتها در کنار اقامه عزای حسینی از خلق خدا گره گشایی کنند

رییس کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان گفت: هیئتهای عزاداری باید با تاسی از سیره پیامبر علاوه بر اقامه عزا برای سیدالشهدا و ائمه برای حل مشکلی از مردم و تامین مایحتاج آنان پیش قدم شوند.

به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان همزمان با چهارمین شب ماه محرم در جمع مردم عزادار گرگان اظهارکرد: زنده نگه داشتن عاشورا منشا پالایش روح و قدرت مندی درونی و بیرونی است.

رییس کمیسون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان با بیان شاخصه های قیام اباعبدالله گفت: یکی از شاخصه هایی که در کربلا و یاران امام حسین تبلور دارد خدامحوری و تکلیف محوری است.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) چون خود را بنده خدا می دانست در قبال خداوند عظیم برای خود تکلیفی را مد نظر داشت از اینرو در تمام سخنرانی حضرت، از مدینه تا کربلا تکلیف محوری در برابر خدا و عمل به آن ذکر شده است.

آیت الله عبداللهی توضیح داد: در روایات آمده است وقتی اعلام شد که امام حسین(ع) باید با یزید بیعت کند ایشان دوشب در کنار حرم پیامبر حاضر و متوسل به جدشان شدند و به خداوند عرضه داشتند امروز  ظلم بر جامعه حاکم شده و آن حرکتی که اسلام را از بین می برد در جامعه بوجود آمده و من وظیفه دارم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر به تکلیف خود عمل و قیام کنم.

وی ادامه داد: آن نکته ای که در سخنان حضرت حائز اهمیت است این است که ایشان در این حرکت رضایت خدا را مد نظر داشتند و گفتند من آن چیزی را می خواهم که رضایت  تو در آن باشد.

رییس کمیسون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان گفت: آن چیزی که عاشورا را جهانی کرد این بود که دنیای امروز در بحران به سر می برد و عاشورا خط نجات بخش برا ی مردم در دنیای مدرنتیه امروز است.

آیت الله عبدالهی بیان کرد: امام و یارانش تکلیف محورند یعنی توجه شان این است ببیند خدا چه می خواهد و حتی زمانی که خبر شهادت مسلم را شنیدند فرمودند مسلم به تکلیف خود عمل کرد و ما هم وظیفه داریم به تکلیف خود عمل کنیم، هر کس از ما باید ببینیم در فعالیتهای سیاسی و گروهی خود چه اندازه رضایت خداوند را مدنظر داریم.

وی تصریح کرد: مدیران دولتی، استانداران و سایر مسئولین در نظام اسلامی که مسئولیت کلان و خرد دارند چه مقدار سعی دارند به این شاخص عمل کنند؟!

نماینده مردم اصفهان در خبرگان با ذکر خاطره ای از دیدار با رهبر انقلاب گفت: در دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب ایشان با خاطره ای از یک زوج دانشجو بیان کردند که آن دو سه روز روزه گرفتند تا در مجلس عروسیشان گناه و آنچه مورد رضایت خداوند نیست صورت نگیرد که باید این وقایع را در شرایط امروز در تاریخ ثبت کرد و این حرکت الگویی است برای مسئولین ما که در کارهایشان رضایت خداوند را مدنظر بگیرند.

آیت الله عبداللهی به اهمیت خدمت به بندگان خدا اشاره کرد و افزود: گره گشایی از کار بندگان خدا و خدمت به خلق از دو ماه عبادت در مسجدالحرام با ارزشتر است.

وی درباره اهمیت خدمت به مردم توضیح داد: ارزش نماز برای پیامبر به اندازه غذایی برای فرد گرسنه و آب برای فرد تشنه است با این تفاوت که فرد تشنه و گرسنه پس از آب و غذا بی نیاز می شوند اما پیامبر از نماز سیر نمی شود.

وی ادامه داد: ولی با این اوصاف اگر فردی در حالت نماز خواندن پیامبر به وی مراجعه می کرد ایشان نمازخود را سرعت می بخشید تا گره از کار مومن باز کند.

وی گفت: هیئت های عزاداری ما هم باید با تاسی از سیره پیامبر علاوه بر اقامه عزا برای سیدالشهدا و ائمه برای حل مشکلی از مردم و تامین مایحتاج آنان پیش قدم شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.