1397-07-17 18:47
1295
0
57676
عطش سودجویی برخی شرکتها تمامی ندارد ؛

سوء استفاده شرکت خاص !! در ایجاد تاسیسات غیر قانونی در اینچه برون

در پی این سوء استفاده مدیران ذیربط متوجه این موضوع شده و طی تماسهایی با اداره برق و دادستانی گنبد نسبت به جمع آوری سازه های ایجتاد شده برای انتقال برق اقدام کردند .

به گزارش گلستان ما ؛ برخی افراد و شرکتها از رانتهای اطلاعاتی خاصی برخوردارند و تا می فهمند که قرار است در محلی پروژه مهمی ایجاد شود ، با مبالغ کمی ابتدا زمین های اطراف را خریده تا در آینده به سود چندین برابری برسند .

یکی از این شرکت ها (ف) در منطقه اینچه برون اراضی حدود 75 هکتار را تحت اختیار خود در آورده و نسبت به ایجاد دیوارکشی و درختکاری اقدام نموده است چون قرار است این مطنقه تبدیل به منطقه آزاد شود که یکی از زون های اصلی آن بندرخشک است و از طرفی بحث پایانه غلات و ایستگاه بوژی باعث شده تا دندان طمع برخی سودجویان به این منطقه گیر کند .

این شرکت طی این سالها با بهره مندی از ارتباطات گسترده سیاسی و اجتماعی و مالی توانسته برخی زیرساختها را علیرغم میل مسئولان استانی و مدیران متولی نظیر راه آهن جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند که بعضا در این راه سوء استفاده هایی نیز صورت گرفته است .

یکی از این سوء استفاده ها اخذ مجوز از اداره برق گنبد کاووس برای این شرکت خاص بوده است البته با ارائه نامه ای که فاقد امضاء مدیر کل و مهر اداره کل راه آهن و به صورت دستی تهیه شده بود و تاسیسات برق را در کیلومتر 700+549 محور گرگان – اینچه برون ایجاد کردند .

این در حالیست که نامه های اداری معمولا دارای سربرگ و مهر و امضا رسمی اداره بوده و به صورت کامپیوتری تایپ می شود .

در پی این سوء استفاده مدیران ذیربط متوجه این موضوع شده و طی تماسهایی با اداره برق و دادستانی گنبد نسبت به جمع آوری سازه های ایجتاد شده برای انتقال برق اقدام کردند .

اما این شرکت با چه پشتوانه ای دست به این سوء استفاده زد در حالیکه مسئولان استان از آن اطلاعی نداشتند ؟

گفتنی است توسعه اقتصادی منطقه اینچه برون و صنعت ریلی مستلزم واگذاری اراضی مورد نیاز به اداره کل راه آهن برای ایجاد زیرساختهای لازم می باشد و اگر هر شرکت یا فردی به طور خودسرانه نسبت به ایجاد تاسیسات شخصی اقدام کند موجب اختلال و عقب ماندگی در ایجاد زیرساختها و زیربناهای حمل و نقل ریلی اینچه برون می شود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.