1397-07-28 07:40
6187
4
57677
تحلیلی بر ماموریت جدید شوالیه غائله ها - قسمت اول؛

از تنفس مصنوعی به جریان فتنه در گرگان تا بومی و پیاده‎سازی نسخه‎های براندازی توسط مصطفی تاجزاده در گلستان! + تصاویر

سومین سفر مصطفی تاجزاده شاگرد شیخ الاسلامی و تئوریسین خود خوانده جریان دگراندیش در چند سال اخیر ، همراه با همسرش به استان گلستان و به میزبانی مغز آلزایمری اصلاح طلبان پیشرو در گرگان از ابعاد مختلفی قابل تحلیل و بررسی است .

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه و تحلیلگر انقلاب های رنگی و کارشناس حوزه کودتا و براندازی در تحلیلی به بررسی سفر کاری مصطفی تاجزاده یکی از عناصر دخیل در موج های فتنه ده سال اول و دوم ( ۷۸ - ۸۸ ) به استان گلستان پرداخته است.

مغز آلزایمری اصلاحات گرگان میزبان سومین سفر تاجزاده

سومین سفر مصطفی تاجزاده شاگرد شیخ الاسلامی و تئوریسین خود خوانده جریان دگر اندیش در چند سال اخیر ، همراه با همسرش به استان گلستان به میزبانی مغز آلزایمری اصلاح طلبان افراطی ، پیشرو و شهری در گرگان از ابعاد مختلفی قابل تحلیل و بررسی است .

حدود یک هفته اقامت بی سر و صدا و برگزاری دیدارهای به ظاهر رفاقتی و خانوادگی ، نشست های دو جانبه نشیمن گاهی ، آبی ، خاکی و محفلی چند جانبه خاص در مینی سیتی و ... و سخنرانی در نشست شورای حزب اتحاد ملت در یکی از روستاهای توریستی علی آباد مواردی از این سفر است .

یک عکس و پست اینستاگرامی ، تنها خروجی رسانه ای سفر سوم

انتشار یک پست اینستاگرامی عام با مخاطب خاص که خطوط کلی آن ، گویا با محتوای سخنرانی و خط دهی های تاجزاده تطبیق دارد ؛ مجموع رخدادها ، ارتباطات ، خطوط اصلی محتوایی ناظر بر راهبردها و برنامه های این جریان دگراندیش در یکسال آینده می باشد که می بایست در این تحلیل پویا و دینامیک مورد توجه قرار بگیرد .

البته این مهم را هم می بایست در نظر داشت که از مجموع نکات یاد شده فوق ، فقط همین پست اینستاگرامی خاص منتشر شده و یافته های کلی نگارنده از تحلیل رفتاری و گفتگو با چند تن از چهره های حاضر در بعضی دیدارها قرار دارد که می بایست با ظرافت خاصی تحلیل و بررسی شود .

1

ابعاد و اهداف سفر تاجزاده به گرگان

بطور کلی علاوه بر تنفس مصنوعی دادن به جریان مستهلک فتنه و احیاء عناصر مضمحل شده آن ، مرور خاطرات و نوستالوژی های گذسته ، بازسازی جایگاه یک حزب منحله و ... ابعاد پیدای این سفر است ولی آنچه به این سفر معنا و اهمیت خاصی می بخشد نکات مهم ذیل است که در ادامه بدان پرداخته می شود .

تمرکز بر رسانه به عنوان رکن مهم تحرکات و تست آن

اولا : تمرکز بر احیاء و تقویت بخش رسانه ای تحرکات این مجموعه افراطی و منزوی است که به عنوان اولین عملیات رسانه ای مشکوک ، اقدام به ارسال تصویر نامه معاون سیاسی امنیتی استانداری به وزیر اطلاعات [ که حاوی پی نوشت تاریخی آیت الله نورمفیدی در هامش آن است ] برای رسانه های ارزشی و انقلابی استان و تحریک جهت بازنشر آن توسط چند تن از عناصر این جریان صورت گرفته است .

همزمانی این اقدام و عملیات روانی خاص با این سفر ، گذشته از ایجاد خط دود انحرافی برای دور کردن چشمان رصدگر و اذهان تحلیگر جریان انقلابی استان از حضور این عنصر فتنه و طراحی خط آتش اصلی این جریان برای یک سال آینده [ با عنایت به مطالب تاجزاده ناظر بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۸ ] می تواند به دور خیز این جریان برای فتح سنگر به سنگر هیات اجرایی انتخابات از مرکز استان تا شهرهای سراسر استان تحلیل شود .

فتح معاونت سیاسی امنیتی استانداری و انتخابات مجلس ؛ اولین اهداف

لیدرهای این جریان ، همواره فرمانداری گرگان را استانداری سایه می دانند و مدعی هستند که با فتح معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و بدست گرفتن زمام امور اجرایی انتخابات استان ؛ قادر خواهند بود تا از وابستگی دولت ، احزاب همسو با دولت از جمله کارگزاران ، اعتدال و توسعه ، و لیدرهای نفوذی آن خارج شده و وزن سیاسی اصلی خود را پیدا کرده و در مرکز و سایر شهرهای استان [ همسو با سایر شهرهای بزرگ کشور ] کرسی های مجلس را بدست آورند !

اگر این جهات را در این تحلیل لحاظ کنیم ؛ طراحی این زمین بازی و قواعدی که جریان انقلابی و بقیه را ناخواسته وارد آن می کند تا منافع این جریان تامین شود ، قابل قبول به نظر می رسد و حتی فشار روانی به وزارت اطلاعات و اداره کل آن در استان گلستان جهت تثبیت وضع موجود در مرکز استان و نشان دادن چراغ سبز برای فتح سنگری دیگر !

تاجزاده ، مهر ماه 97 ، گرگان ، هدف !

ثانیا : شخص مصطفی تاجزاده ، زمان این سفر ، استان گلستان و اهدف آن - که بطور خاص در پست اینستاگرامی یاد شده بیان شده است - بخش دوم این تحلیل است :

الف: مصطفی تاجزاده ؛ شوالیه غائله ها

مصطفی تاجزاده بر اساس مستندات موجود و بصورت میدانی در دو موج فتنه های برنامه ریزی ده ساله دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نقش میدانی و موثری ایفا نموده است .

نقش آفرینی و رسوایی تاجزاده در انتخابات مجلس ششم بعنوان رئیس ستاد انتخابات کشور – که نتیجه انتخابات تهران با توجه به نامه شورای نگهبان به رهبری با حکم حکومتی تایید گردید - و شکایت مهدی کروبی ، هاشمی رفسنجانی ، رحمانی ، محتشمی پور و حزب کارگزاران و چند نامزد دیگر که تعقیب قضایی او را بدنبال داشت .

در اوج موج فتنه ده ساله اول برنامه ریزی دشمنان در ۱۸ تیر سال ۱۳۷۸ ، تاجزاده بعنوان معاون وقت سیاسی وزیر کشور هدایت فتنه یاد شده را بر عهده داشته است [۱] ؛ فتنه ای که سناریویی برای تضعیف نظام بود . سناریویی دقیق و پیچیده که « ولایت‌ فقیه» را نشانه رفته بود ! [۲] ( یقینا مرور مطالب مطرح شده از سوی تاجزاده در این سفر در همین زمینه قابل توجه و تامل است )

روزنامه جوان در ویژه نامه "پتک جمهورت" یکسال بعد از اغتشاشات سال ۸۸ به این موضوع می پردازد: خیلی ها معتقدند تیر ۷۸ محصول طراحی تاجزاده بوده است . جالب آنجاست وقتی که روز ۱۸ تیر جمعیت به سمت بیت مقام معظم رهبری رفتند و مسئولان امنیتی گفتند که خیابان جمهوری خط قرمز ماست ، خود تاجزاده سوار بر موتور می آید و جمعیت را بجای دیگر هدایت می کند. [۳]

نقش آفرینی این شوالیه غائله ها [۴] پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم بعنوان حامی سید محمد خاتمی و در جریان آن بعنوان حامی اصلی میر حسین موسوی و همچنین از انگاره سازان تقلب در انتخابات بسیار برجسته است.

در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۸۹ ، فیلمی در سایت یوتیوب منتشر شد که در آن دروغ بزرگ عوامل فتنه درباره تقلب در انتخابات در گعده ۳ تن از اصلاح طلبان افشا شد. در این فیلم مصطفی تاجزاده خطاب به محسن صفائی فراهانی و عبدالله رمضان زاده از اعضای حزب مشارکت می گوید : « برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم می دونم که در انتخابات تقلب نشده ، ممکنه که یکی دو میلیون عقب جلو شده باشه ولی ما نتیجه انتخابات رو باختیم . حالا به جای ۲۵ میلیون و ۱۴میلیون شده باشه ۲۴ میلیون و ۱۵ میلیون مثلا ، ما انتخابات رو باختیم »

همانند موج اول ؛ تاجزاده در اوج موج فتنه ده ساله دوم برنامه ریزی دشمنان علیه انقلاب اسلامی در فتنه ۱۳۸۸ نیز مشارکت داشته و به همین دلیل بازداشت و محاکمه می گردد [۵]

ب : موج فتنه 10 ساله سوم دشمنان علیه انقلاب اسلامی

به لحاظ زمانی نیز ما اکنون در « اوج موج فتنه ده ساله سوم » برنامه ریزی دشمنان علیه انقلاب اسلامی قرار داریم و فضای سنگین موجود و بعض تکانه ها و فشارها عمدتا به همین امواج ده ساله سوم بر می گردد که حوادث دی ماه 96 و سلسله رویدادهای بعدی در بر هم زدن نظم و امنیت کشور ، اعتصاب در مجموعه حمل و نقل عمومی و ... گواه آن است .

خروج آمریکا از برجام ، اختلال شدید در بازار سکه و ارز ، موج گرانی های افسار گسیخته ، احتکار کالاهای اساسی و ... ؛ همچنین ادامه تهدیدهای پوشالی دشمنان مبنی بر تشدید مشکلات از آبان ماه و برخی تحرکات عناصر نفوذی و واداده در داخل کشور بر اهمیت زمانی این مقطع از تاریخ انقلاب می افزاید .

1

ج : گرگان ؛ به مثابه حیات خلوت جریان فتنه و نفاق

از لحاظ مکانی ، استان گلستان و تاکیدا شهر گرگان با توجه به سوابق و تحرکات منافقین در دهه ۶۰ ؛ استعداد و ظرفیت مناسبی برای تحرکات بسط دهنده جریانات التقاط چپ دیروز و لیبرال امروز بوده و هست .

جریان شناسی های اجتماعی - سیاسی از مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی و سالهای پس از آن ، بالاخص در فتنه های یاد شده و تردد عناصر اصیل دخیل در فتنه ها به گرگان و آشوب های دی ماه ۹۶ این موضوع را بخوبی اثبات می کند تا جایی که بعض جریانات از گرگان بعنوان هاب عملیات روانی کشور و حیات خلوت فتنه و نفاق یاد می کنند .

د : هدف سفر کاری گروهکی به اعتراف میزبان دوم تاجراده

هدف از این « سفر کاری گروهکی » بر اساس آنچه که رسما از سوی میزبان دوم تاجزاده – در فضای مجازی بیان شده است - عبارت است از : « [تاجزاده] معتقد است که روش اصلاح نظام ! بهترین شیوه بهبود اوضاع است چرا که کمترین خطر و بیشترین منفعت را برای ایران دارد . هر چند سرعت تغییرات اصلاح طلبانه کند است و صبر و حوصله زیادی می خواهد ولی نتایج عقلانی و پایدار خواهد داشت .
او [تاجزاده] اعتقاد دارد نظام تن به اصلاح خواهد داد اگر اکثریت مردم و نیروهای تحول خواه با هم باشند و بجای انفعال و عافیت طلبی ، روشنگری و سازماندهی کنند »

شخص اعلام کننده این محتوای کوتاه ، تخصص و سوابق وی ، محیط و بستر اعلامی و نوع انتقال پیام و تاکید بر عبارات « معتقد است » و «اعتقاد دارد » به خوبی بیانگر این است که مطلب مورد نظر ، ارائه خبر و یا تحلیل یک موضوع و وضعیت نیست .

1

تاجزاده و بومی و پیاده سازی نسخه های براندازانه

کاربرد عبارات و واژگان خاص همچون « روش اصلاح نظام » ، « کمترین خطر و بیشترین منفعت برای ایران» ، « تغییرات اصلاح طلبانه صبر و حوصله زیادی می خواهد » ، « نتایج عقلانی و پایدار » ، « نظام تن به اصلاح خواهد داد » ، « با هم بودن اکثریت و نیروهای تحول خواه » ، « روشنگری » و سازماندهی ! که همه آنان علاوه بر بار معنایی خاص ؛ بر اسناد خاص انتخاباتی همچون سند پاریس [ که توسط موسسه شهروند یار در پاریس منتشر و عملیاتی شده است ] و همچنین نسخه کالج دارتموث و اندیشکده ویلسون [ که در آذر سال ۱۳۹۶ توسط هاله اسفندیاری در مجله فارن افرز رونمایی شده است ] ؛ تطبیق دارد .

آیا این تطبیق محتوایی با اسناد یاد شده اتفاقی است !؟ یا آنکه تاجزاده سند پاریس و نسخه هاله اسفندیاری را بصورت تصادفی و اتفاقی بازخوانی کرده است !؟ و یا اینکه تاجزاده به دنبال بومی و پیاده سازی اسناد یاد شده است !؟

در قسمت دوم این یادداشت به تفضیل به این سوالات پاسخ خواهیم داد .

[۱] نگاه کنید به : معمار فتنه کوی دانشگاه؛ نقش تاج‌زاده در غائله تابستان داغ ۷۸ https://www.farsnews.com/news/13950420000531/
[۲]بازخوانی سناریوی ۱۸ تیر ۷۸؛ ولایت‌گریزی و عبور از ولایت https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/04/18/1459425
[۳]ناگفته هایی از پشت صحنه فتنه ۸۸ ،خبرگزاری فارس ۲۶/۳/۸۹
[۴]http://iusnews.ir/en/print/132878/
[۵] نگاه کنید به همان

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کابلی

سلاممطلب خوبی بود . تشکر

0
0
پاسخ
1397-07-18 19:34
منتقد

معلوم نیست این فتنه گران از جان این کشور ؛ این استان و این شهر چی می خوان ؟؟؟

0
0
پاسخ
1397-07-18 19:38
جفاکنده

فتنه گر برو گم بواش !!

0
0
پاسخ
1397-07-18 19:39
هم روستا

ای ول داداش

0
0
پاسخ
1397-07-18 20:04

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.