1397-09-07 14:01
1651
0
59153
رییس دانشگاه آزاد گرگان:

40 چالش مهم کشور توسط دانشگاه آزاد بررسی شد/ رساله‎های دکتری دانشگاه از مهرماه باید در قالب برطرف کردن نیاز جامعه باشد

رییس دانشگاه آزاد گرگان گفت: پژوهشهای دانشگاهی باید از حالت صرف بی اثری بیرون آید و به سوی برطرف کردن نیازهای کشور برود از اینرو تمام رساله های مقطع دکتری از مهر سال آینده در قالب این طرح شروع می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام؛ حجت الاسلام سید علی طاهری رییس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در اولین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه صنایع پیشرفته استان که در دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد گفت:یکی از ماموریتهای کلان دانشگاه ارتباط با صنعت و ارتباط با مردم برای حل مشکلات به خصوص در شرایط امروز کشور است و برگزاری این کنفرانس از مصادیق این رویکرد است.

رییس دانشگاه آزاد گرگان بیان کرد: از 20 مقاله ارائه شده به این کنفرانس 7مقاله به صورت سخنرانی در این همایش ارائه می شود و گلستان ظرفیت مناسبی دارد برای اینکه از وضع موجود به وضع مطلوب برسد.

سید علی طاهری ادامه داد: استانهای شمالی سالها به لحاظ شرایط جغرافیایی و طبیعی از داشتن صنعت محروم بودند اما از سال 84 به بعد دولت وقت مجوز وجود صنایع پیشرفته را به استانهای شمالی داد از این رو نمی توان گلستان را با استانهایی که سالها قبل از صنعت بهره مند بودند مقایسه کرد.

وی افزود: اگر کشاورزی بخواهد توسعه یابد و همراه با بهره وری همراه باشد حتما باید صنعت به کمک کشاورزی بیاید.

رییس دانشگاه آزاد گرگان گفت:نگاه جدیدی در دانشگاه آزاد در بحث پژوهشی در استان بوجود آمده است و تمام ظرفیت های پژوهشی دانشگاه آزاد را پای کار آوردیم که دانشگاه مسئله محور در حل مسئله کشور باشد.

وی ادامه داد: پژوهشها باید از حالت صرف بی اثری در بیاید و به سوی برطرف کردن نیازهای کشور برود از اینرو تمام رساله های مقطع دکتری در قالب این طرح شروع می شود.

طاهری توضیح داد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که تحقیقات باید به سمتی برود که مشکلات را حل کند و هر پایان نامه ای که انجام می شود حتما باید به درخواست یک نهاد در کشور باشد.

وی گفت: دیروز در همایش دانشگاه آزاد کشور این طرح رونمایی شد در همین راستا 40چالش مهم کشور را در دستور کار خود قرار داد و در ذیل این 40 چالش هزاران زمینه پژوهشی در پیش روی پژوهشگران قرار می گیرد شروع آن توسط دانشجویان و اساتید انجام می شود  و در مرحله بعدی پژوهشگران دیگر نیز می توانند انجام دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.